Step Racing team (2.)

Po včerejším článku „Představení Step Racing týmu“ jsme se ještě zeptali administrativního manažera týmu pana Jiřího Hanyka na několik otázek, souvisejících s přejmenováním týmu Intermoto na Step Racing tým.

Step Racing team (2.)
Takže nejdříve si zopakujme fakta: Česko-ukrajinský? tým Step Racing pojede v letošní sezóně mistrovství světa supersportů se dvěma jezdci, Britem Gino Reou a Vladimírem Ivanovem, tedy Rusem jezdícím s ukrajinskou licencí. V následujících řádcích se podívejme do zákulisí týmu a pokusme se najít odpověď na dotazy pod články ve fóru! Na otázky našeho webu odpovídá v aktuálním rozhovoru administrativní manažer týmu pan Jiří Hanyk.  

Proč vlastně došlo k této změně a jak ji mají chápat fanoušci motorismu v České republice? "Pokud bychom nesehnali tohoto ukrajinského sponzora, tak bychom jeli letos pouze s jedním pilotem a sice s Britem Ginem Reou. Na druhého jezdce bychom peníze neměli, ten je prostě s sebou musí přinést. K prvnímu kontaktu došlo už vloni při finále Grand Prix ve Valencii a díky tomu, že Joska Kubíček mluví plynule rusky, tak se to také podařilo. Potom začátkem letošního ledna byl Joska na Ukrajině, tedy přímo tam, kde se staví nový okruh Crimea a tam došlo ke konkrétním jednáním."
 
Je to tedy ukrajinský nebo český tým? "Adresa týmu je sice na Ukrajinu, tedy dle hlavního sponzora, ale v paddocku nás všichni stále berou jako tým Intermoto z Hradce Králového, takže se nic podstatného nezměnilo. Tento sponzor se už vloni prezentoval v italském týmu Fausta Gresiniho s mistrem světa Moto2 Tonim Eliasem a nikomu nevadilo, že tento tým měl najednou úplně jiné barvy, tedy černou se zlatou. Prostě to je současný trend motocyklového sportu a nejen jeho, prostě sportu jako takového. Hlavní sponzor určuje strategii!"


Jaká je vlastně strategie tohoto sponzora? "
V roce 2012 by se jeden ze závodů WSBK měl jet právě na Ukrajině, tedy na okruhu „Crimea Grand Prix Circuit“ nedaleko města Evpatoria. O tomto opravdovém zájmu promotéra šampionátu Infront Sports svědčí i skutečnost, že tiskové konference v Kyjevě se zúčastnil i Paolo Ciabattini, obchodní ředitel WSBK. A Ukrajinci pochopitelně chtějí, aby se na startu objevil i kvalitní domácí jezdec, kterým je Voloďa Ivanov. Ten je sice i nadále Rusem, ale má ukrajinskou licenci."
 
Už delší dobu se diskutuje o tom, že by Intermoto, tedy nyní Step Racing tým měl mít jednoho českého pilota. Uvažovali jste o tom a kdo jím měl být? "Měli jsme zájem o brněnského Ondru Ježka, ovšem vše narazilo na sponzorské peníze. Sehnat dnes v České republice nějakého sponzora, který by zaplatil závodění na této úrovni, je nemyslitelné. A proto také toto jednání nedopadlo."
 
A jak to bylo vlastně s Peškem? Bylo vůbec jeho angažování v týmu reálné nebo pouze zbožným přáním fanoušků? "Jistě, že jezdec takových kvalit by byl pro tým velkým přínosem".
 
Chtěl ale jeho hlavní sponzor, Česká pojišťovna, do tohoto projektu vůbec vstoupit? "Na tuto otázku bych nerad odpovídal, neboť neznám přesnou odpověď. Faktem ale je, že ČP vidí svou prioritu v závodech Grand Prix, konkrétně v kubatuře Moto2. "

Jak by, čistě teoreticky, Lukáš Pešek v závodech mistrovského seriálu supersportů dopadl? "Vloni, když jezdilo pod dvacet pilotů, tak bych řekl kolem 6. místa. Letos je ale přihlášeno 29 permanentních jezdců, konkurence se zvětšila a myslím si, že jezdec Lukášova formátu by se mohl pravidelně umísťovat v Top10."
 
Děkuji za rozhovor.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist