Špičkoví jezdci supersportů

O superbikových pilotech už toho bylo napsáno hodně, ale podívejme se před brněnským závodem v následujícím článku podrobněji na některé špičkové jezdce supersportů, tedy kubatury do 600 ccm. A hlavně si přečtěme, jak oni vidí svou dosavadní sezonu. Tento článek budeme postupně aktualizovat a doplňovat o názory dalších jezdců.

Špičkoví jezdci supersportů

Kapitoly článku

Se třemi vítěznými závody v posledních čtyřech odjetých je "mužem dne" jistě tento Angličan. Ostatně po odchodu trojice nejlepších: Sofuogla (Moto2), Lavertyho a Lascozre (WSBK), měl na to vloni čtvrtý celkově jistě - minimálně papírový - nárok. Těsně před závěrečnými testy Infrontu v Portimau ale vyměnil jeho tým motocykly Triumph za ex-mistrovské Yamahy.  A nyní vede britský jezdec šampionát, neboť s výjimkou úvodu na Phillip Islandu zatím vždy bodoval.

#7 Chaz Davies (ParkinGO Yamaha)

Jak probíhala doposud Tvá sezóna?
Chaz Davies:
"Rozhodně ne špatně. Při prvním závodě na Phillip Islandu jsem se musel ještě hodně učit. Že jsem kvůli defektu pneumatiky musel letět domů bez bodů, už tak dobré nebylo. V Donington Parku jsem byl sice druhý, ale se svým výkonem jsem nebyl spokojen. Na Assen jsme na motocyklu něco změnili a já také trochu přizpůsobil svůj jezdecký styl. Od té doby to funguje lépe a třeba Monza byl první perfektní závodní víkend."

Očekával jsi od ní před jejím začátkem víc?
"Vycházel jsem z toho, že budu závodit za vítězný tým. Kvůli tomu ale rozhodně nepodceňuji své protivníky. V závodním motocyklovém sportu se může vždy něco stát, musíš být proto pořád vzhůru".

Tvůj nejlepší závod?
"Monza. V každém tréninku jsem byl vpředu a to jsem měl ještě rezervy. Ale nemusel jsem na ně sáhnout".
Tvůj nejhorší závod?
"Phillip Island. Nejel jsem vůbec dobře a k tomu ještě defekt pneumatiky. To byl v podstatě dvojitý kopanec do kulí".

Co je předností Tvého motocyklu?
"Motorová brzda a plynový systém Fly-by-wire. To jsou dva systémy, které výborně fungují. není ale vůbec lehké najít s nimi nastavení na každý okruh".

Na čem musiš ještě zapracovat?
"V dlouhých zatáčkách musí být motocykl schopen ještě lépe měnit směr jízdy. Ovšem během testů v Aragónu jsme udělali v tomto směru hodně pokroku. Yamaha je solidní "balíček", takže záleží na fajnovém nastavení".

Tvůj cíl pro druhou část sezóny?
"Musím pokračovat v tom, jak to bylo v posledních závodech. Chci vyhrávat jednotlivé závody, a na MS myslet až později"

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist