Šest různých značek v supersportech?

Dříve velmi ceněné mistrovství světa supersportů bylo v poslední době odsunuto na vedlejší kolej. Šampionát přestal absolutně zajímat média, na tiskových konferencích s vítěznou trojicí po jednotlivých závodech se objevilo maximálně 5 žurnalistů, a dokonce chyběl několikrát i oficiální fotograf promotera šampionátu Infront. Prostě velmi strmá jízda směrem dolů...Nyní se ale snad začalo blýskat na lepší časy!, to vše si můžete přečíst v následujícím článku.

"V každém šampionátu existuje královská kubatura, u nás je to třída superbiků. Závody superstocků pak slouží jako hledání mladých talentů pro superbiky. Supersport je velmi čerstvý a dynamický závod, kterého se zúčastňuje hodně jezdců a tato kubatura má tedy své opodstatnění. Ovšem hlavní pozornost na sebe soustřeďují superbiky a tak to také zůstane", říkal letos v květnu Stephan Herth, manažer Infrontu.
Superbiky byly vždy královskou kubaturou závodů motocyklů, které se nejvíce přibližovaly těm sériovým. Ale ještě nikdy nebyl příkop mezi superbiky a supersporty tak hluboký, jako v posledních sezonách. "Ještě před šesti či sedmi roky bylo supersportové závodění na úplně jiném levelu než nyní. Velká většina superbikových týmů provozovala ještě tým supersportový. Ale od okamžiku, kdy se superbiky staly postupně závody překapotovaných prototypů, tak se z finančních důvodů začaly supersporty vzdalovat od superbike. Před čtyřmi roky se do supersportů investovalo hodně peněz, nesrovnatelně se současnu dobou", říká majitel týmu Ronald ten Kate ze stejnojmenného týmu Honda.
"O supersporty se vlastně naplno zajímá z továren pouze Kawasaki. Honda sice má ve startovním poli většinu motorek (vloni v prvním závodě sezony na Phillip Islandu jich bylo 14 z celkového počtu 28 - pozn. Bosso), ve skutečnosti ale nedělá pro tuto kubaturu vůbec nic. Suzuki se továrně nezúčasťnuje, Yamaha rovněž ne. Největším problémem je tedy konkurence. Technicky se supersporty posunuly díky kontrole trakce hodně dopředu, současná jejich pravidla by měla stačit na superbike. Kdyby nezávodil tým PTR Honda, tak by Kawasaki vyhrála všechny závody uplynulé sezony.", kritizuje současné supersporty Karl Muggeridge, mistr světa z roku 2004.
"Kawasaki je posledním továrním týmem v šampionátu. My jsme pro náš tým už 3 roky nedostali od továrny Honda žádné updaty, jsme prostě privátní tým. Zúčastňujeme se jen z určité nostalgie, tedy kvůli naši týmové historii v tomto šampionátu. Ale moc velký smysl to nedává", potvrzuje manažer tradiční nizozemské stáje Ronald ten Kate. 

Na rok 2013 se ale zablýsklo na lepší časy. Kawasaki se spojila s indickým týmem MSD R-N a pošle do šampionátu velmi silnou dvojici: mistra světa Kenana Sofuogla a ex-mistra světa Fabiena Foreta.
Ten Kate získal velmi potentního sponzora PATA a po hodně hubené sezoně 2012 pošle do šampionátu opět dva jezdce: evropského šampiona superstocků Michaela vd Marka (20) a letošního superbikového pilota Lorenza Zanettiho (25).

PTR Honda sice ztratila nejen sponzora Bogdanka, ale i oba dva lídry Julese Cluzela a Sama Lowese, ovšem už nyní má pod smlouvou pět pilotů, kterými jsou: Maďar Imre Toth, Ital Luca Marconi, Španěl Nacho Calero Perez a Rakušan David Linortner. Úplně novou akvizicí je potom Jihoafričan Sheridan Morais.
Yamaha se sice oficiálně šampionátu - ačkoliv získala v roce 2011 titul mistra světa zásluhou Chaze Daviese - nezúčastní, ale s ruským týmem Yakhnich Motorsport bude i nadále udržovat kontakt se šampionátem. Za tým pojedou třetí jezdec z MS Sam Lowes (22) a Vladimir Leonov (25). "Budeme tým podporovat novými seriovými díly, v zásadě se jedná o motocykly a motory z roku 2009, které ale musíme úplně přestavět", vysvětluje závodní manažer Yamahy Laurens Klein-Koerkamp.

Co se týká další konkurence, tak mistrovský tým z loňska ParkinGO, pojede s třívalcovými motocykly MV Agusta o objemu 675 ccm a jedním z jezdců bude určitě Luca Scassa (3 vítězství v seriálu SP), který podepsal s týmem tříletou smlouvu.

Doposavadní tým s motocykly Triumph, tedy Suriano, odešel k Suzuki a angažoval Jihoafričana Mathewa Scholtze, přičemž zůstat by měl dosavadní pilot Ital Alex Baldolini.

Pokud by ale britský Triumph zůstal i nadále v šampionátu, znamenalo by to celkem šest různých značek.

Nejistá je otázka nad účastí mistrovského týmu Lorenzini by Leoni, ten sice nemá peníze a ani Sofuogla, ale má motorky Kawasaki a bonusy na závodění (například větší placená nadváha při zámořských závodech, snížená cena za pneumatiky Pirelli). A taky jako tým v Top-3 právě ukončené sezony nemusí ani platit startovné 10 000 Euro za sezonu.

Do týmu Go-Eleven s motocykly Kawasaki přišel Ital Andrea Antonelli.

Ruský tým Riva Moto Yamaha pojede určitě s domácím jezdcem Eduardem Blohkinem a hledá k němu druhého jezdce.
Z českých týmů už dávno potvrdil svého pilota na rok 2013 pražský ProRace Honda, kde smlouvu na další rok podepsal Gabor Talmacsi.

S dalším maďarským jezdcem Balazsem Nemethem (27) je těsně před podepsáním smlouvy tým manažera Honzy Sasky, tedy SMS Racing Honda.
A konečně včera jsme vás informovali, že tým Kawasaki Intermoto angažoval na rok 2013 vicemistra světa z roku 2011, Španěla Davida Saloma a na velmi dobré cestě je i jednání o startu druhého pilota v tomto královehradeckém týmu.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist