Šest a půl roků čekání na první místo

Nebylo zřejmě v brněnském paddocku v nedělním odpoledni šťastnějšího člověka, než českého manažéra supersportového týmu Step Racing, když se jeho jezdec Gino Rea zasloužil o první historické vítězství ve světovém šampionátu supersportů pro tento hradecký tým Josky Kubíčka.

Šest a půl roků čekání na první místo
Podívejme se spolu slovem a obrazem na uplynulých šest a půl roků závodění českého  supersportového týmu od 26. února 2005 až do 10. července 2011, na pády a vrcholy, které prostě do sportu patří.

Premiérový rok - 2005

Rok 2005 byl premiérovým rokem týmu Intermoto Honda ve světovém šampionátu supersportů a za královehradeckou stáj manažéra Josky Kubíčka jezdila stabilně dvojice ve složení Čech Tomáš Mikšovský (21.-12 bodů)
a Polák Pawel Szkopek (33.- 5 bodů). A v závěru sezóny jedou sporadicky Rakušan Christian Zaiser v Německu a ve Francii, Thajec Suhathai Chaemsap pak v Imole a na Magny Cours - ovšem bez bodového zisku. A tak nejlepším výsledkem je 12. místo našeho Mikšovského hned v úvodu v Kataru.

Druhá sezóna - 2006

2006 - do své druhé sezóny vstupuje královehradecký tým pod jménem Intermoto Czech Klaffi v sestavě Čech Tomáš Mikšovský a William de Angelis ze San Marina. Ten končí v šampionátu se ziskem 22 bodů jako 20., když nejlépe zajel na domácí Monze jako 5. Tomáš Mikšovský pak objel pouhé 4 závody a na body nedosáhl, čímž pro něho účinkování v závodech MS prakticky skončilo (výjimkou byl ještě jeho start v Assenu 2007).
Od Silverstone se v sedle motocyklu Honda objevil zkušený Francouz Matthieu Lagrive a jel v této sezóně za český tým 7 závodů a nejlépe dojel právě ve své premiéře v Anglii jako 8. Celkově skončil tento sympatický Francouz 23. se ziskem 18 bodů.

První bedna - 2007

2007 - Ve třetí sezóně se podařilo získat českému týmu s motocykly Honda první podiové umístění, o které se zasloužil Matthieu Lagrive, který skončil jako třetí na německém LausitzRingu. Celkově patřilo sympatickému Francouzovi místo 14., když nasbíral za tuto sezónu 46 mistrovských bodů.
Za tým jezdí sporadicky William de Angelis a prvních pět závodů i Fin Tatu Lauslehto - na základě spolupráce s Rakušanem "Klaffim" a v závěru sezóny také Ital Mauro Sanchini .

První Pole position - 2008

2008 - Francouz Matthieu Lagrive končí v šampionátu tohoto roku celkově 13. se ziskem 56 bodů, ale získává i dvě Pole position, obě shodou okolností v Anglii a sice v Brands Hatch a v Doningtonu.  
Stabilním jezdcem je i Sanmariňan William de Angelis - ten ovšem více než se soupeři, bojuje hlavně se svým chronickým zraněním. 
A tři závody absolvuje i mladý Čech Patrik Vostárek a získává hned na úvod 3 mistrovské body ve francouzském Magny Cours.

S Vostym a s Roccolim - 2009

2009 - Do této sezóny nastupuje hradecký po dlouhé době se stabilním českým jezdcem, Patrikem Vostárkem - který v roce 2008 dokázal za tuto stáj vyhrát  celkem tři závody ME stocků do 600 ccm - NürburgRing, Misano a Brno. Paržák Vosty ovšem objel z různých důvodů pouze 8 závodů ve kterých získal 9 bodů - nejlépe dojel v Assenu 11. - v tabulce MS obsadil místo 23. - a v závěrečných třech závodech ho nahradil Francouz Olivier Four. 
Výborně si ale vedl Ital Massimo Roccoli, který ve své první sezóně za tým Josky Kubíčka obsadil nejen 11. místo celkově - 70 bodů, ale zařídil i jedno další podium pro českou stáj za třetí místo v Misanu. Italský jezdec Roccoli tak vytváří i dva interní rekordy, je to nejlepší umístění pro jezdce Intermoto v konečné tabulce MS a je to nejvyšší počet bodů v sezóně MS.

Přichází Gino Rea - 2010

2010 - Další podium pro Josku Kubíčka je zásluhou britského talenta Gina Rey (21 let). Ten tvoří dvojici společně se zkušeným Italem Massimem Roccolim (26) a daří se jim. Anglický jezdec Gino Rea vybojoval vloni celkem dvě podiová umístění, to na NürburgRingu mu ale bylo dodatečně odebráno a G. Rea byl - dle mého soukromého názoru - neprávem diskvalifikován. V konečné tabulce vybojoval nadějný Brit celkem 83 bodů a skončil celkově devátý.
Ital Massimo Roccoli posouvá týmový rekord konečného umístění v MS do Top10, když končí celkově jako 8. se ziskem 84 bodů a nejlépe dojíždí ve svém posledním závodě za náš tým v Magny Cours jako čtvrtý. 

Místo Intermota Step Racing - 2011

2011- Největší změnou v současně probíhající sezóně je změna názvu týmu Josky Kubíčka z Intermota na Step Racing. To zároveň znamenalo přeregistrování týmu na Ukrajinu, neboť hlavním sponzorem se stal okruh "Crimea Circuit". 

Jinak se ale ve stáji samotné nezmněnilo vůbec nic!, tedy navzdory všem fámám a zaručeným zprávám.

Letošní tým jede ve složení Brit Gino Rea
a Rus s ukrajinskou licencí Vladimir Ivanov.
Sezóna až do Brna byla jako ta pomyslná houpačka, nechybělo sice ani další podiové umístění Gina Rey v domácím závodě na Doningtonu, nechyběly bohužel ani pády či defekty.  
Až vítězné Brno dalo na vše to špatné zapomenout a tak se zřejmě nenašel v celém paddocku jediný človíček, který by to NAŠEMU JOSKOVI nepřál!

Byl to zřejmě doposavadní nejhezčí den v Tvé kariéře šéfa týmu?
Joska Kubíček:
"Určitě po narození mých dětí opravdu to nejhezčí co jsem v životě
zažil. V nějaká podia jsem ještě věřil , ale vyhrát a ještě doma to je prostě něco neopakovatelného. "

Na co jsi myslel na stupních, rekapituloval jsi minulé roky aspoň v duchu? 
"Na stupínku jsem opravdu rekapituloval a věř mi, že hodně, a taky jsem si vzpoměl na pár lidí a přátel, kteří už tady s náma nejsou. Legendárního mechanika od pana Z. Havrdy, Josku Černého, se kterýma jsem začínal nebo Jardu Janáka tátu Markéty a ted i na Robina Bořkeho, co zůstal v Hořicích, tihle tam určitě stáli se mnou. A celej team, všichni kluci ať ze starého Intermota nebo Prorace, kteří mně pomohli.A taky dík všem lidem za podporu a to že se nám to povedlo je taky zásluha i všech fandů, protože pro ně se to taky dělá."

Kdy jsi vlastně začal jako týmový šéf?
"Začal jsem závodit v roce 1984, za tu dobu jsem získal v uvozovkách 4 věnce vždy za třetí místo..... Skončil jsem v roce 1997 a hned jsme s s Jirkou Látrem a Martinem Štoskem začali s Markem Červeným, ten taky přivez první vítězství v Alpe Adria."

Kteří Tvoji závodníci Ti nejvíce utkvěli v paměti?
"Nejvíce ten první právě Marek Červený , Roman Boček, Tomáš Mikša, Markéta Janáková, Honzík Prudík, na profi úrovni byla i kratičká spolupráce s Michalem Filou a určitě Patrik Vosty a jeho hatrick ve Stock600. Z těch zahraničních Willy De Angelis a Matthieu Lagrive, Pawel Szkopek, Massimo Roccoli a perfektní to bylo s Mauro Sanchinim - u nás vlastně končil kariéru nebo Thajec Suhatai Chaemsap. Těch kluků bylo fakt hodně".

Letošní přestup k Ukrajincům řada lidí „nerozdýchala“, to je jasné! Ale pravdu jsi měl nakonec Ty, první místo a ještě k tomu doma, na Masecu!
"Na motorce kluci hodně tvrdě pracovali a vlastně jsme použili motor z loňska. Fantasticky zamakali Míra Vejdělek, Zdenda Plašil, taky pan Havlík a prostě všichni, celej team bylo to neskutečný."

Dnes to byla skvělá jízda Gina Rey, ta motorka byla jako vyměněná! Taky ji potom zkoumali technici na pozávodní kontrole doslova jako pod lupou!
"Všichni jsme měli na paměti loňskou, podle mne stále velice spornou diskvalifikaci z Německa. Doma nám to rozebrali fakt do šroubku, ne naše technická komise, ale mezinárodní a i chlapi technici říkali, že tohle ještě neviděli ale nic nenašli, to z nás hodně spadlo. Jinak Ginova jízda byla fantastická. "

Plány do nejbližší budoucnosti a na příští rok? 
"Dát dohromady techniku a rvát se dál ! Moc díky všem našim partnerům a v Hradci jdeme do toho." 

 Děkuji za rozhovor a ještě jednou moooc gratuluji!



 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist