S Josefem Kubíčkem po závodu v Austrálii

Český tým Intermoto Kawasaki Ponyexpres nastoupil do předsezonní přípravy s trojicí jezdců - Patrick Jacobsen, Florian Marino a Tony Coveňa. Společně absolvovali dva dny testování na Phillip Islandu a minulý týden odstartovali letošní sezonu prvním závodem v Austrálii.

Po testech, kde byl devatenáctiletý Američan Patrick Jacobsen druhý nejrychlejší hned za favoritem letošního ročníku Kenanem Sofuoglem, každý netrpělivě očekával, jak si Američan a rovněž jeho dva kolegové z týmu Intermoto Kawasaki Ponyexpres povedou v australské kvalifikaci.

Patrick Jacobsen zajel pátý nejlepší čas, což sice znamenalo start z druhé řady, ale v závěru kvalifikace bohužel havaroval a pádem poškodil motor Kawasaki způsobem, který nebyl na první pohled zřejmý. Francouz Florian Marino se kvalifikoval jedenáctým časem a Nizozemec Tony Coveňa byl dvacátý.
Po startu závodu třídy Supersport si velmi dobře vedl Patric Jacobsen, který jel společně s jezdci na předních příčkách, ale bohužel mu vypověděl motor a závod pro něho předčasně skončil. Těsně po jeho odstoupení závod zastavili a o vítězství pak jezdci bojovali v pěti finálních kolech. Po restartu zabojoval Florian Marino, který v jednu chvíli dokonce vedl, ale v posledním kole udělal drobnou chybu, která ho stála umístění na stupních vítězů.

V Austrálii tak v úvodním podniku seriálu MS produkčních motocyklů bodoval v barvách české stáje Francouz Florian Marino čtvrtým místem a Tony Coveňa dvanáctým.

Na předsezonní přípravu, ale také na samotný úvodní podnik sezony v Austrálii jsme se zeptali pana Josefa Kubíčka z týmu Intermoto Kawasaki Ponyexpres, který odpovídal na otázky v rozhovoru pro web Motorkari.cz.
Máme za sebou první podnik sezony v Austrálii. Když se zpětně podíváte, jaká byla příprava týmu Intermoto Kawasaki Ponyexpres ještě před tím než jste nastoupili k dvoudennímu oficiálnímu testu na Phillip Islandu?
Josef Kubíček: „Nazval bych to horečkou sobotní noci, protože samotná příprava byla mnohem složitější než v předchozích letech. Ještě loni jsme jeli dva třídenní posezonní testy v Jerezu a Aragonu, kde jsme si už měli možnost vyzkoušet nějaký nový materiál pro nadcházející sezonu. Jednalo se tam hlavně o spojky TSS pana Morávka a speciální díly pérování pro firmu K-Tech. Všechny ty testy vypadaly hodně pozitivně, ale nezúčastnil se jich tehdy Florian Marino, který byl stále v rekonvalescenci po svém zranění z Francie. Na motorkách tehdy jezdil Patrick Jacobsen a jednou se tam prostřídali čeští kluci Mára Červený s Michalem Prášekem a také Tony Coveňa, který teď s námi podepsal smlouvu na celou sezony.“

„Z toho důvodu byla příprava opravdu hektická, protože se musela rychle připravit třetí motorka a vše s tím spojené. S třetím jezdcem jsme sice počítali, ale jen pro některé evropské závody. Tato dohoda ale znamená, že tým Intermoto Kawasaki Ponyexpres nastupuje do sezony 2014 s třemi jezdci. Práce bylo skutečně hodně a doslova a do písmene jsme to stihli přesně na den naložení. Naštěstí spediční firma, která pro Dornu zajišťuje dopravu upravila trasu a náš materiál pro Austrálii naložili o den později, což nám moc pomohlo.“
Předminulý týden tým Kawasaki Intermoto Ponyexpres zamířil na okruh Phillip Island, kde byl na programu dvoudenní oficiální test třídy Supersport. Nově teď máte na jezdce a sezonu jen šest motorů, dá se na to během testu nějak vůbec připravit?
Josef Kubíček: „Máme motory, které připravuje firma Akira Technologies z francouzského Bayonne a to je firma, která dělá originál Kawasaki motory. Jsou tam přímo technici a inženýři z továrny Kawasaki a připravují tam nové motory a rovněž tam dělají repasy. Takže životnost těchto motorů musí odzkoušet tak, aby vydržely o něco víc už přímo tam. Samozřejmě to na první pohled vypadá na úsporu financí, ale konkrétně toto pravidlo, alespoň tedy u našeho týmu a Kawasaki, v tomto směru příliš nepomohlo. Aby motory zvládly větší zátěž, musí se tam použít některé speciální díly a ta cena je zase tam, kde byla předtím.“
Zmiňovaný test na Phillip Islandu uzavřel jako druhý v kombinaci časů třídy Supersport nováček v týmu devatenáctiletý Patrick Jacobsen. Očekávali jste od Američana podobný výkon nebo to bylo příjemné překvapení?
Josef Kubíček: „Určitě to bylo příjemné překvapení, ale přiznám se, že Patrick Jacobsen byl volbou našeho technického a sportovního ředitele Andrew Pitta, který si tohoto jezdce doslova protlačil, protože mu důvěřoval a věřil, že je to ten správný člověk pro šestistovku. Takže musím říct, že pro Pitta to tak velké překvapení nebylo. Co říkali kluci v týmu, tak se jim s Patrickem velmi dobře spolupracuje, protože je to takový kliďas. Pro mě osobně to ale bylo velmi příjemné překvapení.“

„Rád bych moc poděkovat nejen partnerům, ale také všem fanouškům, kteří nám v MS Supersport fandí a podporují nás. Moc si toho vážíme.“ Josef Kubíček


V týmu Intermoto Kawasaki Ponyexpres máte celkem tři jezdce. Každý z těchto jezdců má stejnou technickou podporu nebo tam jsou nějaké rozdíly?
Josef Kubíček: „Samozřejmě se snažíme, aby to tak bylo, ale musím říct, že Florian Marino má přímou podporu Kawasaki Europe a Kawasaki France. Ze strany továrny je prostě víc sledovaným jezdcem, ale co se týče motorů a veškeré přípravy, tak v tomto směru jsou na tom všichni tři stejně.“
V kvalifikaci na zahajovací závod sezony v Austrálii zajel na pátou pozici startovního roštu právě Američan Patrick Jacobsen ...
Josef Kubíček: „Patrick Jacobsen v závěru kvalifikace bohužel spadl, když se snažil zajet ještě lepší čas a posunout se o něco výš. Z tohoto pádu naštěstí vyvázl bez zranění, ale motorka se tam nějak blbě rozmotala a chlapi museli ze soboty na neděli postavit novou motorku, protože ta původní byla skutečně rozsekaná. No a právě u motoru, který je zaplombovaný a nedá se preventivně vyměnit, tak pokud ten nevykazuje nějaké příznaky nebo viditelné poškození, musíme věřit, že je dobrý. Bohužel tam přeci jenom došlo k nějakému poškození a v závodu se to bohužel rozsypalo. Je to vůbec poprvé, kdy jsme závod nedokončili kvůli poruše techniky.“
Potom, co byl závod třídy Supersport restartován, zabojoval Váš druhý jezdec Florian Marino, který byl hodně blízko umístění na stupních vítězů. Jsou Patrick Jacobsen s Florianem Marinem těmi jezdci, kteří v letošním ročníku můžou bojovat o stupně vítězů?
Josef Kubíček: „Rád bych to tak viděl. O tom není pochyb. Sezona je ale dlouhá a jak jsme mohli vidět jednotliví výrobci jsou hodně vyrovnaní. Před sezonou a vlastně už loni jsem věřil značce MV Agusta, protože předchozí tým ParkinGO odvedl velký kus vývojové práce, a týmu Yakhnich Motorsport už předali doslova a do písmene hotový produkt, který si teď jen doladí. Také mají dobrý tým, fantastického jezdce, takže si myslím, že to tam bude dobře fungovat.“

„Myslím si, že také Honda u Ten Kate našla nějaký recept, který je vrátil zpátky. Zpátky je také Yamaha, která hned tvrdí muziku a dobří budou, třebaže jedou na divokou kartu, jezdci na motocyklech Triumph. Papírově nejsilnějším přesto zůstává Kenan Sofuoglu, ale ani on to nebude mít jednoduché, protože je na to v týmu MAHI sám a někdy je prostě lepší se o data podělit s týmovým kolegou. Myslím, že je tam takových osm deset lidí, kteří můžou pravidelně bojovat o pozice na pódiu.“

Do závodu v Aragonni teď zbývá něco přes měsíc. Jak využijete tuto poslední delší přestávku mezi jednotlivými závody?
Josef Kubíček: „Určitě budeme chtít zapracovat na motoru. Ve Francii teď musí zanalyzovat k čemu tam vlastně došlo, protože už teď máme u Patricka jednu plombu pryč, která měla být ještě minimálně na další dva závody. Pokaždé chce mít nějakou rezervu, ale o tu jsme už přišli po prvním závodě. Musíme teď připravit nové motory, také se v Austrálii nějaké věci porozbíjely, což je teď třeba dát všechno dohromady, takže opravdu spousta práce. Čas do Aragonu určitě využijeme na kvalitní přípravu techniky.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist