ProRace s Talmacsim testuje a závodí v Mugellu

Závodního víkendu v Mugellu v rámci 4. a 5. závodu italského šampionátu CIV využívá český supersportový tým ProRace se svou novou akvizicí ex-mistrem světa Maďarem Gáborem Talmacsim k testování před dalším závodem světového šampionátu, který se jede už za týden ve španělském Aragonu, tedy 1. července.

Samozřejmě, že naskočit do "rozjetého rychlíku" zvaného mistrovství světa není vůbec jednoduché. Proto se třídenní program v rámci CIV doslova nabízel k dostatečnému najetí testovacích kilometrů, navíc kromě tréninků ještě v podmínkách dvou závodů, tedy sobotního a nedělního.

V prvním pátečním volném tréninku toho Talma moc neobjel, pouhá 4 kola, neboť tým se věnoval především nastavení posezu zcela nové motorky, kterou maďarskému pilotovi před tímto testem v Praze postavil. Z času 1'57.031 se ale Gábor odpoledne po odtestování celkem 12 okruhů zlepšil na 1'55.915, tedy o více než o 1 sekundu. Ve druhé kvalifikaci nastal další posun, maďarský pilot českého týmu zajel čas 1'54.947 a skončil se ztrátou 0.754 sekundy na 5. místě na startovním roštu za Dionisim (1'54.193), Roccolim (1'54.528), Tamburinim (1'54.764) a Lombardim (1'54.869).

Do závodu na 14 kol vystartoval Talmacsi velmi dobře, brzy jel jako třetí a během prvního kola se dokonce posunul na místo druhé, hned za Roccoliho s Yamahou. Nejrychlejším kolem závodu za 1.55.720 ho ale předjel ve 3. kole Cruciani na Kawasaki, takže Gábor se propadl na místo třetí. Cruciani si vzápětí vyšlápl na Roccoliho a ujmul se vedení v závodě. Talmacsiho ale předjel i jeho předchůdce v týmu ProRace Ilario Dionisi a aktuální pořadí tak bylo Cruciani, Roccoli, Dionisi a Talmacsi. Do této skupiny Top 5 pilotů ovšem patřil i další jezdec ze světového šampionátu supersportů Tamburini a bývalý soupeř maďarského jezdce z MS Grand Prix Raffaelle de Rosa.
Po polovině závodu vedl Cruciani před Roccolim a Dionisim, za kterými tvořili Top 5 ještě Tamburini a de Rosa, když Talmacsi se propadl až na místo 8., ještě za Giansantiho a Andreozziho - první jezdec s motocyklem kubatury Moto2, a ztrácel 2.938 sekundy.

Zatímco na špici se odehrával tvrdý souboj mezi Crucianim, Dionisim a Roccolim - kdy si tito piloti neustále měnili pozice, tak Gáborova časová ztráta stále narůstala a 5 kol před koncem už činila 5.910 sekundy.

Vedoucí Top-6 jela i nadále po 10 absolvovaných okruzích v rozmezí pouhé sekundy a měla následující složení: Roccoli, Cruciani, Dionisi, Tamburini, De Rosa a Andreozzi, zatímco Talmacsi nebyl schopen akceptovat jejich tempo a jezdil časy přes 1.57 minuty, zatímco vedoucí skupina byla minimálně o 1 sekundu rychlejší.

V dramatickém závěru tohoto závodu vyhrál nakonec Massimo Roccoli s Yamahou před Stefanem Crucianim na Kawasaki (+0.936) a Robertem Tamburinim s Hondou (+0.940). Čtvrtý skončil Alessandro Andreozzi - jako první v kubatuře Moto2 (+1.425) a Top 5 dokompletoval Ilario Dionisi na Hondě (+1.425), který si tak udržel vedení v šampionátu CIV.

Gábor Talmacsi byl odmávnut cílovou šachovnicí na místě 8. se ztrátou 12.076, když před ním se ještě umístili jako šestý v cíli Mirko Giansanti s Kawasaki (+2.812) a sedmý Raffaelle de Rosa na Hondě (+3.012).
Jiří Hanyk, manažer týmu ProRace Honda zhodnotil dosavadní průběh muggelského testování následovně: "Umístění v závodě samozřejmě nic moc, Gábora porazili jezdci, s kterými by měl v supersportovém šampionátu bez problémů závodit. Faktem je, že italská konkurence je opravdu hodně silná a skoro všichni jezdci před ním normálně startují v WSSP a někteří z nich mají na svém kontě i podiová umístění ze světových superbiků. Bohužel Talmovi po výborném startu, kdy se z 5. pozice dostal hned na místo 2., doslova umřel "tréninkový" motor a tak nebyl schopen akceptovat tempo vedoucí skupiny. Do zítřejšího druhého závodu tak dáme Gáborovi do motorky jeden ze dvou zaplombovaných ostrých motorů, které jsme si jinak šetřili až na Aragon. Pozitivní je, že původně jsme sice uvažovali mezi dvěma různými nastaveními podvozku, která jsme chtěli střídavě vyzkoušet v obou závodech a pak se rozhodnout pro to lepší, nyní se ale ukázalo, že to nebude potřeba a Gabor je velmi spokojen s tím dnešním Setupem, takže ho už nebudeme měnit. Jinak Talma byl až na ten problém s "umírajícím" motorem, který prostě více nejel, opravdu spokojen".  

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist