Proč odmítl Roberto Rolfo závodit v MotoGP?

Italský zkušený pilot Roberto Rolfo podepsal celkem překvapivě smlouvu s týmem ParkinGO a je v letošní sezóně továrním pilotem renomované továrny MV Agusta v supersportovém šampionátu a jde tak ve šlépějích Julesa Cluzela, Alexe Baldoviniho, Gábora Talmacsiho či Lukáše Peška, kteří rovněž ze seriálu GP se úspěšně či neúspěšně objevili v MS-Supersport. A proč k tomu vlastně u tohoto Itala došlo?

Roberto Rolfo startoval vloni v MS-Moto2 za tým Technomag - 11 závodů, ovšem bez zisku jediného bodu, zbytek sezóny 2012 dojel v královské kubatuře MotoGP v CR-týmu Speed Master, kde vystřídal Mattiu Pasiniho a rovněž nebodoval, ovšem špatný dojem nezanechal a tak se zdálo, že jeho smlouvě a závodění v MotoGP, tentokráte za další stáj CRT, Came Ioda Racing, nestojí vůbec nic v cestě.

"Najednou ale chtěl tento tým ode mně okamžitě zaplatit 200.000 Euro peněžní příspěvek, neboť prý ztratili sponzora...Projekt MV Agusta tak má pro mě daleko větší význam", říká Roberto Rolfo, který tak hodně překvapivě odešel do mistrovství světa supersportů, kde doposud ještě nezávodil, ačkoliv má zkušenosti z paddocku WSBK, kde jezdil stabilně v sezonách 2006 - 2008, potom byl za hodně podivných okolností vyhozen ze "Stiggyho" týmu a do tohoto seriálu se vrátil opět na rok 2011 - Kawasaki Pedercini.
Comeback historické značky MV Agusta v mistrovství světa motocyklů je očekáván s velkým zájmem, neboť tato továrna nasazuje v rámci povolených pravidel, tedy stejně jako Triumph, motocykl o objemu 675 ccm, neboť na rozdíl od čtyřválcových konkurentů Honda, Yamaha, Suzuki či Kawasaki, používá tříválcový motocykl F3.

Koncem ledna absolvoval tým MV Agusta ParkinGO - původně tento mistrovský tým ze sezony 2011 uvažoval o motocyklech Suzuki - ve španělské Cartageně roll-out, ve čtvrtek a v pátek pak poprvé odjezdil své první opravdové testovací okruhy na trati mistrovství světa Phillip Island.

Z obou dvou pilotů Roberta Rolfa a Christiana Iddona byl rychlejším podle očekávání Ital, ovšem na nejlepší čas Sama Lowese (Yakhnich Yamaha) ztratil Rolfo 1,6 sekundy.

Má tento koncept své výhody? "To nedokáži říci. Ještě nikdy jsem nejel se supersportovým motocyklem, takže nemohu srovnávat. Jaká je opravdu F3, budu moci teprve říci, až se s ní budu pohybovat na limitu. Jel jsem sice za motocyklem Pata Honda, ale jak mě jezdec spatřil, tak hned zaklapl plyn. V úterý večer budu vědět více", vysvětluje dále zkušený testovač Rolfo, jenž je tak ve své kariéře poprvé oficiálním továrním pilotem.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist