Posezonní rozhovor s Josefem Kubíčkem

Český tým Intermoto Kawasaki Ponyexpres závodí v mistrovství světa třídy Supersport a ve světové konkurenci patří mezi špičku, což také dokazují jejich výsledky. V letošním ročníku jel tým manažera Josefa Kubíčka s třemi jezdci. V kategorii jednotlivců získali s Florianem Marinem celkové třetí místo a v hodnocení týmů se umístili na parádním druhém místě.

Sezona 2014 byla v podání týmu Intermoto Kawasaki Ponyexpres velmi úspěšná, protože druhé místo v hodnocení týmů je rozhodně výsledek, na který můžou být právem hrdí. Nestačili pouze na Hondu, která byla letos s VD Markem nepřekonatelná. Do sezony nastoupili s jezdci Florianem Marinem, Patrickem Jacobsenem a Tonim Coveňou. Holanďan Coveňa sezonu nedokončil a na jeho místo přišel talentovaný britský závodník Mason Law.

V rozhovoru s webem Motorkáři.cz manažer české stáje Josef Kubíček hovořil mimo jiné o tom, jaká byla letošní sezona, proč tovární podpora Kawasaki zamířila jinam nebo jaké jsou jeho závodní plány do budoucna.
Sezona 2014 je dnes minulostí. Díky třetímu místu Floriana Marina je ale vaše nejúspěšnější v seriálu mistrovství světa třídy Supersport. Dá se říct, že jste si splnili cíl s nímž jste do sezony nastupovali nebo jste mysleli na víc?
Josef Kubíček: „Určitě, umístění na pódiu je splněný sen. My jsme do sezony vstupovali naplno jak v přípravě techniky, tak složení týmu a šli jsme do toho doslova po hlavě. Upřimně jsme jeli o titul mistra světa. S tím, co máme, můžeme být spokojení, můžeme být spokojení, že kluci sezonu dokončili zdraví a že jsme v týmech druzí, což je určitě hezký výsledek. Třetí místo Floriana Marina v jednotlivcích bylo nakonec také trošku o nervy, ale to bylo zřejmě dáno tím, co jsme v tu chvíli byli schopni do toho maximálně dát.“

Francouzský závodník Florian Marino šampionát po závodech v Assenu a Imole dokonce vedl. Bylo v jeho silách letošní ročník vyhrát?
Josef Kubíček: „Určitě. Ta ambice z pozice jezdce a týmu tam rozhodně byla jako nikdy. Jenže nezaspali ani ostatní a třeba Ten Kate Honda VD Marka byla úžasná. Velmi dobře pracovala také MV Agusta, jenž v průběhu sezony zaznamenala jisté zaváhání, když ukončili spolupráci s ruským Yakhnich Motorsport, takže i proto jsme se udrželi tam, kde jsme. Zaváhání tam bylo i ze strany Mahi Racing, týmu s plnou podporou Kawasaki, která se následně rozhodla Kenana Sofuogla přesunout do týmu San Carlo Puccetti Racing. Bylo to zapříčiněno také tím, že jsme jeli sezonu s třemi jezdci a vzít ještě takovéhoto závodníka by nebylo jednoduché. Těch okolností tam byla řada, ale právě díky Sofuoglovi je plná tovární podpora nyní na straně italského týmu.“
V Malajsii Floriana Marina poslal k zemi Wilairot, v Jerezu mu zase v poslední zatáčce sebral vítězství nesmyslným manévrem Cluzel … . Přišel se alespoň někdo z jmenovaných omluvit?
Josef Kubíček: „Tak on ten Wilairot je v tomto směru trošku komplikovanější pilot, ale myslím, že tam nějaká ta omluva proběhla. Ne, že by někdo přišel do boxů, ale myslím, že si to řekli na dráze. V posledním kole závodu v Jerezu, tam vlastně před motorku Marina spadl Cluzel, takže Florian, aby jej nepřejel, musel na brzdy a na bednu se vlastně dostal díky tomu Patrick Jacobsen. V tomto případě Jules (Cluzel) poděkoval Florianovi (Marino) především za to, že se mu stačil vyhnout a nedošlo tam ke kontaktu.“

Od druhé poloviny sezony Florian Marino závodil také s týmem Forward Racing v třídě Moto2. Nebyla tato jeho zkušenost trošku na škodu jeho výkonům v mistrovství světa třídy Supersport?
Josef Kubíček: „Tuto otázku jsme hodně diskutovali jak s Florianem, tak s jeho manažerem, kterého měl od letošní sezony. Mě osobně se to nezamlouvalo. První jednání proběhlo v San Marinu. Před dalším závodem tam byla poměrně dost velká mezera, takže jsme s tím nakonec souhlasili. Řekli jsme, že pokud tu možnost má, tak ať si to jde vyzkoušet a doufejme, že si přitom nic neudělá. Neměl jsem radost, když nastoupil do Aragonie a ve Francii už za námi přišli jak na hotovou věc, že pojede všechny závody Moto2 po Pacifiku. Aby jel až tolik závodů mimo vlastní šampionát, s tím už jsme nesouhlasili, ale nakonec jsme nechtěli být ti, kteří mu stojí v cestě za štěstím, takže jsme na to ve finále kývli. Bylo nám řečeno, že letos bude Florian ještě ve zbývajících závodech sezony usilovat o titul vicemistra světa ve třídě Supersport, ale v příštím roce už s námi nepojede. Měli jsme informace, že jsou u Forward Racingu s jeho výkonem spokojeni, takže by buď s nimi nebo dalším týmem jel v příštím roce mistrovství světa Moto2, což se ale nakonec nepotvrdilo. Nicméně my jsme už byli smířeni s tím, že v příštím roce u nás Florian Marino nepojede.“
Druhým jezdcem týmu byl Američan Patrick Jacobsen. Ten zřejmě příjemně překvapil.
Josef Kubíček: „To ano. Byli jsme rádi, že se během sezony zvedly výkony Patricka, protože to někdy bylo jak na houpačce. Někdy ty pády třeba nejsou se zraněním, ale vznikne tam určitý psychický blok a to je pak problém. Tři závody neměl tu správnou jistotu, ale pak se v závěru sezony jeho výkony zlepšily a byl důstojným soupeřem Florianovi. Spolupráce mezi jezdci Patrickem Jacobsen a Florianem Marinem byla v letošním roce rozhodně lepší než tomu bylo loni, když byl David Salom zraněný a závodil Marino a Scassa.“

Ve druhé polovině sezony už s týmem nezávodil Nizozemec Tony Coveňa. Důvodem byly výsledky nebo něco jiného?
Josef Kubíček: „Bylo to jeho rozhodnutí. Tam ani nebyl problém v tom, že by snad nefungovala technika. Myslím, že to tam bylo kvůli tomu, že se cítili nedoceněni a chtěli do jiné soutěže. Tím nás samozřejmě překvapili, protože tam byly nějaké ekonomické vazby. Když se s ním smlouva předčasně ukončila, měli jsme pak trošku problémy dát dohromady vše potřebné, abychom pokračovali s třemi jezdci, protože na to jsme měli smlouvu s Dornou. Tam byly v ohrožení všechny bonusy, které jsme si vyjeli, takže jsme dělali všechno proto, abychom sezonu s třemi jezdci dokončili. To se nám nakonec podařilo, ale bylo to tak trošku o nervy.“
Místo Holanďana přišel britský závodník Mason Law.
Josef Kubíček: „Tak to je výborný kluk a stejně výborný závodník. Myslím, že o něm ještě uslyšíme.“

Už máte potvrzenou jezdeckou sestavu pro rok 2015?
Josef Kubíček: „V současné chvíli ji hotovou ještě nemáme, ale intenzivně na tom pracujeme, takže každým dnem bude hotová. Pravděpodobně tam bude naplněna opce na Patricka Jacobsena, ostatní je zatím otevřené. Můžu říct, že jednáme i s českým pilotem. Dále můžu potvrdit, že z devětadevadesáti procent pojedeme v příštím roce s dvěma jezdci.“

V letošním ročníku mistrovství světa supersportů jste v soutěži týmů obsadili druhé místo, což je rozhodně skvělé umístění. Co tento výsledek ale pro Vás jako tým konkrétně znamená? Vyplývají z toho nějaké výhody pro rok 2015?
Josef Kubíček: „Výhody tam určitě jsou. Co se týče ekonomické stránky, tak největší podíl bonusů tam má prvních pět týmů, takže nějaká výrazná změna ve srovnání s loňským rokem to není. Myslím, že je tam o něco víc kilogramů pro jezdce a další věci, takže ty výhody tam určitě jsou.“
Jaká je šance, že vás jednou uvidíme v mistrovství světa třídy Superbike?
Josef Kubíček: „Přiznám se, že bych se víc přiklonil k tomu jednou závodit v mistrovství světa Moto2. Je to věc na které pracujeme, ale určitě to není otázka příštích dvou let.“

Co teď dělá tým Intermoto Kawasaki Ponyexpres?
Josef Kubíček: „Dělají se tu revize motorek, prostě všechno, co je třeba po sezoně udělat. Také jsou na programu různé akce a setkání s našimi sponzory. Pro mě je to také období shánění finančních prostředků, což je práce na plný úvazek.“

Letošní skvělé druhé místo vám práci alespoň trošku usnadní?
Josef Kubíček: „Abych řekl pravdu, tak mi to ani moc nepřijde. Každopádně řada našich partnerů tuto úspěšnou sezonu vnímá pozitivně a to je moc dobře.“

Přejeme Vám hezké Vánoce a hodně štěstí, zdraví v roce 2015.
Josef Kubíček: „Děkuji, já přeji Vám i čtenářům to samé. Moc rád bych také poděkoval všem členům našeho teamu, všem našim partnerům a fandům, protože jsou opravdu všichni skvělí. Zároveň chci poděkovat jejich rodinám a taky té své, protože bez nich by to fakt nešlo.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (6x):



TOPlist