Manažer týmu ProRace Jirka Hanyk: "Chceme vyhrávat!"

Nedílnou součástí stabilní startovní listiny MS-Supersport je český tým ProRace Honda. Ten po loňských výměnách jezdců počínaje Lukášem Peškem přes vítězného Itala Lorenza Lanziho (Assen), jeho krajana Ilaria Dionisiho až po Maďara Gabora Talmacsiho, nastupuje do sezony 2013 v úspěšné sestavě ze druhé poloviny minulé sezony, tedy s maďarským mistrem světa z roku 2007 Gaborem Talmacsim v sedle motocyklu Honda CBR600RR.

Ahoj Jirko, tak Ti posílám mailem do Austrálie před novou sezonou několik otázek:

"Možná už to není až tak před sezónou, protože ta právě dneska ráno začala", říká manažer týmu ProRace Honda Jiří Hanyk.

Poprvé po dlouhé době do sezony „bez nervů“, neměnil se jezdec, neměnila se motorka. Je to tak?
Jirka Hanyk: "Do sezóny nikdy nejdeš bez nervů, když to není o pilotovi, tak jsou na pořadu peníze, nebo technika, nebo něco jiného. Ale máš pravdu, letos to bylo dost v klidu, práce s Gaborem je v pohodě. Přál bych si jednou v životě jít do sezóny s tím, že máme nejlepšího jezdce, spoustu peněz, za které si koupíme jen to nejlepší co potřebujeme, můžeme si dovolit ty nejlepší lidi a tak. Zkrátka projekt, kde jde o to nejlepší a je na to."

Druhá sezona s Gaborem Talmacsim, co se dá očekávat, jaké jsou cíle? Vloni skončil s pouhými 8 závody jako 13.
"Možná jsem trochu otálel s odpověďmi na tvoje otazky schválně, chtěl jsem jenom asi zažít ten první test, abych se přesvědčil, že Gábor i celý tým na to máme. Po dnešku můžu s čistým svědomím říct, že máme. Sám nejlíp víš, jak to v Čechách funguje, máš velké ambice, něco se nepovede a lidi tě zašlapou do země, a když se to naopak povede, tak tě budou nosit na rukou. Nikdo nebude říkat, že být pátý na světě je pátý na světě a že to je úspěch. Před tebou jsou jen čtyři. Já se za svoje ambice být vepředu nestydím a udělám, i celý tým udělá maximum pro to, abychom vepředu byli. Pro Gabora je cíl jediný, vyhrát co se dá. Já s ním souhlasím a i když  vím, že to bude strašně těžké, je to jediný důvod proč to dělám. Nevím, proč bych měl říkat, že nechci vyhrát, nebo chci být v desítce. Třeba se to nepovede letos, ale jednou určitě. Ale na druhou stranu je to sport a tady jede 35 kluků....."

Vloni jste s Lanzim vyhráli v Assenu na mokru, dá se vyhrát i na suchu, nebo to je možné pouze souhrou šťastných okolností?
"Co to znamená ve sportu? Na náhody moc nevěřím.!

Motorka, zůstala stejná, nebo je nová, či máte pouze updaty?
"To by ses měl zeptat spíš asi Miloše, ale samozřejmě v podstatě zůstala jako vloni. Jen přibyla zase nějaká elektronika a celou zimu jsme se mořili s vývojem motoru."

35 startujících stabilních pilotů, supersporty prožívají obrovský vzestup, vidíš to taky tak?
"No rozhodně na konci loňské sezóny bych si na 35 lidi netipnul a navíc tolik kvalitních. Jestli je v tom nějaký řád, nevím. Ale letos si myslím, že dlouho nebude jasné, kdo vyhraje."

Představ nám trochu tým ProRace Honda: kolik lidí vůbec, šéfmechanik, atd….S výjimkou maďarského pilota, pouze český tým?
"Kromě maďarského jezdce fakt jen Češi. Měli jsme zálusk na jednoho chytrého pána z ciziny, ale přes to, že už bylo všechno domluveno, nedopadlo to. Tak snad příště. Jinak máme tři mechaniky, Sutra, Inzu, kteří se starají o motorky a Hobita, který dělá gumy a stará se o kamion a taky s nim jezdí. Šéfmechanika dělá Miloš Čihák."
Kdo budou vašimi bezprostředními soupeři, dle Tvého názoru?
"Nevím. Už jsem říkal, je tu 35 lidí a spousta z nich je dost dobrá na to, aby jezdili vepředu. Doufám, že naši soupeři budou vždy v první pětce."

Máte sezonu kompletně finančně pokrytou?
"No, to ani není dobrá otázka. Ještě na tom budeme muset trochu pracovat. Peněz není nikdy dost.".

Gabor Talmacsi, pár slov o něm. Ex-mistr světa, není pro něho MS-Supersport jen takovým “vedlejšákem”? Je profesionálem v tom pravém slova smyslu a v čem se to třeba projevuje?
"Já ti ho někdy představím, nebo až přijedeš na závody, tak s námi budeš několik hodin. Je to první profesionál doopravdy. S velkým P. Ne že by italští nebo francouzští jezdci byli horší, ale on je fakt pohodář a přitom je to vždy jen o tom ježdění. Je pohodář i v civilu mimo trať. V zimě třeba zavolal a říká, že by si jel zajezdit na pár dní do Španělska, jestli mu půjčíme "jeho" motorku. Tak si pro ni poslal svoje mechaniky a byl tam snad čtrnáct dní. To jsem ještě nezažil. Na druhou stranu jsem se ještě nikdy s nikým tak dlouho nedohadoval o tom, jak má vypadat motorka a ze číslo vepředu má být o 5 mm vyšší, protože to vypadá víc dynamicky..... Má Miloše na drátě každý den a pořád spolu řeší nějaké technické věci. Je hodně náročný a bere jen to nej."
Nepočítáte aspoň na nějaký závod s druhým pilotem, třeba i s českým?
"Ja vím, že se říká "nikdy neříkej nikdy" Třeba někdy jo. Ale zatím spíš ne. Chceme se soustředit na Gabora a dát mu maximální podmínky pro to, aby zajížděl co nejlepší výsledky. "

Děkuji za rozhovor a přeji hodně úspěchů a splnění vašich přání, třeba i tajných!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist