Hradecká senzace: Salomovým týmovým kolegou bude Ital Luca Scassa

Doslova za 5 minut dvanáct se dnes večer motoristickým světem rozlétla senzační zpráva: Český supersportový tým Kawasaki Intermoto Ponyexpres Hradec Králové angažoval na letošní mistrovství světa vedle Davida Saloma ještě druhého pilota a tím bude - dle názoru italských médií - „nevybroušený jezdecký diamant“ 29-letý Luca Scassa.

Jak se to vůbec podařilo a seběhlo? To popsal manažer týmu, populární Joska Kubíček, a jelikož to bylo opravdu ze srdce, ostatně tak jak Josku známe, tak jsme do tohoto textu nezasahovali, neboť by už neměl takovou ryzí hodnotu:

„Po jednom z nejhektičtějších týdnů mého života /taky jsem skončil na kontrole s tlakem/, jsem se rozhodl spolu s celým týmem k hodně těžkému, ale taky velkému kroku v celé naší historii Intermota. Doslova v posledních minutách jsme angažovali dalšího jezdce velkých kvalit a zkušeností - Lucu Scassu. V této chvíli všichni členové týmu pracují na zdvojení veškeré techniky pro první závod MS Supersportů v Austrálii.

Kawasaki Motors Europe udělala díky panu Fabienu Raulo rozhodující krok formou pomoci solidního bonusového budgetu, Infront vytvořil místo na startovním roštu a my se rozhodli... Celý tým mi řekl: "Josko, ty jsi normální blázen, ale jdem do toho s tebou."

Nesmírnou pomoc nám pro závod v Austrálii poskytl nejen tým Jirky Brože, ale také Czech Road racing pana Šarocha, FGR pana Felgra, a taky tým Honzy Sasky, prostě ty chlapi řekli pomůžeme ti, i když to taky komentovali slovy "jsi blázen!"

Podporu nám navýšili i naši partneři Ponyexpres a HERO Computers, ale vlastně všichni naši partneři, jak ekonomičtí tak techničtí, zdvojili naši technickou podporu: BikesPlast, PP tuning ,ČZ řetězy ,TSS,a zahraniční partneři Samco, GBracing, GPR, K-Tech, LeoVince - no tak do toho jdem.

Brněnský závod chybí, ale já doufám, že se fandům budeme moci předvést, třeba při závodech CAMS konaných na Masecu.

V tuto chvíli máme asi týden bezesných nocí, ale parta řekla, že to prostě dáme!

Budeme používat poslední evoluci Akira motorů a ty budou hotové asi ve čtvrtek. Tři motory loňské specifikace máme na test v Austrálii, přesto ale nemáme oficiálně možnost porovnávat svá data s továrním Indickým týmem Mahi, i když naše vztahy s Fabienem Foretem jsou prostě super a strávil s námi na testech spoustu času.

Máme statut suported team, takže nějaká technická a organizační pomoc zde od továrny Kawasaki je.

Ještě nikdy jsem neměl takovou výzvu, chci se všemi lidmi kolem sebe udělat super sezonu, taky si uvědomuji, že si můžeme pěkně natlouct, ale to může každý který sedí na motorce ,,protože motocykl má pouhopouhá dvě kola a nářadí je to velmi vrtkavé.


Tak snad ten rychlej průjezd zatáčkou vyjde. Držte nám palce!"



Kdo je vlastně Luca Scassa?
Letos 29-letý italský pilot odstartoval do MS-Supersport 2011 – po předchozím závodění v superbicích - se dvěma vítěznými závody a zdálo se, že to bude budoucí mistr světa. Po pádu v Assenu dojel jako druhý v Monze, potom se ale tolik důležité štěstí obrátilo proti němu. Do konce sezony stál na stupních vítězů pouze jednou, když vyhrál v Magny Cours. Tehdy 27-letý pilot totiž zaplatil i za svou naivitu, když vedl svou jezdeckou školu na okruhu v Misanu a FIM to posoudila jako nedovolené testování a dala mu zákaz závodění na dva závodní víkendy (Misano a Aragon). Že to Scassovi nepřidalo na motivaci a podepsalo se to i na jeho psychice, je celkem jasné. Celkově 5. místo v bodovací tabulce MS po skončení sezony 2011 rozhodně neodpovídalo jeho jezdeckým možnostem.

V letošní sezoně, po loňském závodění v britském superbikovém šampionátu, bude patřit Luca Scassa rozhodně k černým koňům celého světového mistrovství šampionátu. A dvojice ve složení David Salom – Luca Scassa bude určitě v každém závodě bojovat o Top umístění.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist