Andrew Pitt definitivně ukončil kariéru

Dvojnásobný mistr světa supersportů Andrew Pitt oznámil ve svých 35 rocích, že po svém těžkém pádu v Brands Hatch v roce 2010 v seriálu BSB, ukončil nyní svou závodní kariéru.

Andrew Pitt definitivně ukončil kariéru
Dvojnásobný mistr světa supersportů a ex-vítěz závodu WSBK Andrew Pitt oznámil, že ve věku 35 let ukončil svou závodní kariéru. Od svého mezinárodního debutu v roce 2000 jezdil tento Australan pravidelně světové šampionáty v různých motocyklových sériích.
Nejvíce se mu dařilo v supersportech, kde se stal hned v následujícím roce mistrem světa. V roce 2003 odešel Pitt dokonce do seriálu MotoGP, ovšem s motocyklem Kawasaki nebyl vůbec úspěšný (4 body-26. místo) a vrátil se nazpět do superbiků - 2005 a 2006 - a to na motocykl Yamaha. Mezitím startoval v MotoGP dvakrát s motocyklem Moriwaki (2004) a jednou s novým strojem Ilmor (2007), ale vše skončilo ve své podstatě debaklem. Proto se Pitt vrátil v sezóně 2008 s Ten Kate Honda do supersportů a stal se podruhé mistrem světa.
V roce 2010 začal Pitt s týmem Reitwagen BMW znovu ve WSBK, ovšem tým po třech závodech ukončil své účinkování ve světovém šampionátu a Pitt se ocitl v seriálu britských superbiků. Tam ale hodně tvrdě havaroval v Brands Hatch a poranil si rameno, což později vedlo ke skončení závodní činnosti.
"Když jsem v roce 2000 poprvé přijel do Evropy, tak jsem rozhodně netušil, že budu závodit 11 let ve světovém šampionátu. Bylo to mnoho radosti z úspěchů, ale zažil jsem i hodně bolestivých pádů. Vyhrát mistrovství světa to se ale nezapomíná. Jezdit na jedněch z nejlepších motorek  světa bylo něco úžasného. Mám rád motorky a rád jezdím rychle. Nejlepší pak byl stroj Yamaha M1 v roce 2007 a já jsem si opravdu užíval roli testovacího pilota týmu MotoGP. Chtěl bych poděkovat všem svým fanouškům, kteří se mnou byli jak v dobrých, tak i ve špatných rocích. Chtěl bych poděkovat své rodině a hlavně svému otci Carlovi, který byl se mnou od prvních závodů doma v Austrálii až po paddocky MotoGP a WSBK. Stejně fantastičtí ale byli i moji privátní sponzoři. A nesmím zapomenout na traťové maršály, doktory, mechaniky, členy týmu a novináře, ti všechni mně během těchto let pomáhali".

SezónaSeriálStarty1.2.3.Cel.PPFLStrojBodůUmístění
2000Supersport11------Kawasaki6010.
2001Supersport11-246-1Kawasaki1491.
2002Supersport1221-31-Kawasaki1265.
2002MotoGP3------Kawasaki426.
2003MotoGP16------Kawasaki426.
2004MotoGP3------Moriwaki227.
2004Supersport3--11-1Yamaha3612.
2005Superbike23------Yamaha1568.
2006Superbike241236--Yamaha2505.
2007Supersport2-2-2--Honda4017.
2007MotoGP1------Ilmor GP0-
2008Supersport13531922Honda2141.
2009Supersport14-2-2-2Honda1196.
2010Superbike6------BMW327.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist