Aktuálně z Raceway Moscow

Na novém okruhu Raceway Moscow se už schyluje k zítřejším testům supersportů a superbiků a přímo z okruhu se našemu webu ozval manažer týmu ProRace Honda pan Jiří Hanyk.

Halo Jirko, slyšíme se?
J.H.:
"Ano slyšíme, už jsme na okruhu. Sice nevím, jak se nám sem podařilo trefit, ale jsme tady. Okruh je otevřen 4 týdny a je moc pěkný. Není sice tak bombastický, jak popisuje jejich prezentace, ale co už, prostě je. Místo největší tribuny na světě pro 100.000 lidí je tu takový bobeček, sotva pro 3000. Ale z toho, co jsem tu stačil pochopit, tak to je vlastně stejné. Jsou tu sice další menší tribunky, ale obávám se, že nejzajímavější část tratě není odnikud moc vidět. Inu ještě, že je televize.

A co kamióny, dojely bez problémů?
"Jinak navoněné kamióny vypadají, jak kdyby právě úspěšně absolvovaly Rallye Dakar. Samozřejmě dle očekávání všichni prohlásili "nikdy více". Dokonce servis od pneumatik Pirelli řekl, že buď jejich kamiony poletí domů letadlem nebo je tu radši nechají.  

To, co je neuvěřitelné a katastrofálně nepřehlednutelné je, za jakou cenu sem ony kamiony dorazili, nemluvím o době ztrávené na cestě, ta byla v rámci možností zabezpečená a jistě zkrácená na minimum, ale mluvím o stavu "vozovek" . Nedá se to ani vozovkama nazvat, jelikož některé úseky vedly po poli, některé měly rallye vložky a asfalt byl opravdu vzácností. Nejdřív  jsem si myslel, že všichni trochu přehání, ale opak byl pravdou, poté co jsem videl fotky. Snad jen naštěstí se nic vážného nestalo a všechny kamiony jsou zde a z venku vypadají ok. Co je zespodu, si ale netroufám říct.

Právě o zpáteční cestě se už vedou velké diskuze, neboť aby se stihla loď, která poveze všechny kamiony až do Evropy - z litevského přístavu Klaipeda do německého Kielu - Infront naplánoval jinou cestu - ovšem stejné kvality, tak musí kamiony vyrazit společně na zpáteční cestu (asi 80-90 kamionů) na noc do tmy do neznámé krajiny a to všichni odmítají.

Možná by Infront jako pořadatel závodu společně s majitelem okruhu, který za zdejší závod jistě pěkně zaplatil, měl přemýšlet o jiném způsobu dopravy kamionů, než drahou lodí a dále blatem ruských úvozů. Nejsem odborník na logistiku, ale vzhledem k vzdálenosti, která není nijak zavrátná by jistě stálo za to vyzkoušet třeba dopravu celých kamionů po železnici. Dálnice sem nikdy žádná nepovede a tak toto je jistě velké téma. Bez vyřešení tohoto zásadního problému, se nikomu nebude chtít příští rok poslat opět kamiony s personálem do takového pekla."

A co vy, přece cesta letadlem musela být v pohodě?
"Co se nás týče nás, co letěli letadlem, tak vlastně v poho. Při včerejším čekání na auto, které  se protáhlo na dvě hoďky, tak jsme měli vlastně štěstí. Dnes to některým trvalo od devíti do půl dvanácté. Pouze oni, žádný jiný zákazník. Do hotelu na letišti jsme nakonec taky dojeli, že stála noc 200 Euro a cesta z parkovistě, kdy hotel je hned vedle cca 300 m, se protáhla na menší  výlet po Moskvě, cca 38 km, neřeším."

Takže jste na okruhu, kde budete bydlet?
"Buď v kamionech, nebo má každý tým k dispozici buňku, bohužel zatím bez elektřiny. Když přehlédnu že mám hlad, je tu asi 10 stupňů, a to svítí sluníčko, fouká dost silný vítr a ja si nevzal kulicha, je vlastně všechno ok. Za oknem media centra - odkud Ti volám, je moc hezky. Navíc je lehce zatmavené, takže vše vypadá ještě lépe. Internet funguje, takže nádhera.

A nějaké další zajímavosti?
"Media centrum je sice malé, ale hezké, i když právě začíná být vyčerpána kapacita internetu. Jinak pod oknem schůzují traťáci speciálně přivezení z Misana. Prostě pěkný výlet, ale je dobré vědět, že to jsou zkušení lidé."

Co našim čtenářům řekneš závěrem?
"Kdyz přehlédnu to, co se přehlednout nedá, tak už chápu, proč tady vlastně jsme. To nepřehlednutelné je cesta kamionů na okruh. Naprosto chápu, proč majitel okruhu chce mít závody se vším všudy, tedy i s barevnými navoněnými kamiony. Je to první důležitý závod a je třeba ukázat všem přítomným bohatým Rusům, jak jsou to dobře investované peníze. Závod formulí, který tady byl uplně první, byl takový zahřívací a teď to vypukne naostro, s plnou parádou. Dokonce po cestě z Moskvy byly vidět i dva bilboardy. Inu peníze jsou tady v Rusku a na východě všeobecně. To se nedá popřít. I když je sakra těžké se k nim dostat, tak prostě jsou. Uvidíme, kolik přijde na závod diváků, doufejme že hodně a že pan majitel okruhu bude mít splněná očekávání. 

Okruh samotný je opravdu moc pěkný, vybudovaný podle všech požadavků na moderní závodění, možná až na ty divácky nepřístupná místa, ale možná to uvidime až během víkendu. Teď se tady samozřejmě naplno pracuje na všech frontách, je to tady trochu taková oáza uprostřed něčeho, co se jmenuje Rusko. Kdo nevidí, nemůže uvěřit.
"
O velké důležitosti tohoto podniku pro celou Moskvu svědčí skutečnost, že oficiální zahájení proběhne ve čtvrtek v hotelu "Ritz Carlton Hotel" přímo ve středu hlavního města Ruska, na ulici Tverskaya 3-5. Tiskové konference se zúčastní, jak bývá zvykem, jezdečtí zástupci všech zúčastněných továren: Max Biaggi (Aprilia Racing Team), Marco Melandri (BMW Motorrad), Carlos Checa (Althea Racing Ducati), Tom Sykes (Kawasaki Racing Team), Jonathan Rea (Honda World Superbike Team), John Hopkins (FIXI Crescent Suzuki) a za supersporty Kenan Sofuoglu (Kawasaki Lorenzini) a Vladimir Leonov (Yakhnich Motorsport Yamaha).

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist