Po 20 letech míří do Brna závody kategorie Sidecar

Ve dnech 21. až 23. dubna budeme mít na dráze Masarykova okruhu v Brně možnost sledovat jízdu prototypů kategorie Sidecar. Pro fanoušky tohoto sportu věc ojedinělá, protože se na jihomoravský okruh vrací po dvaceti letech. Na co všechno se o závodním víkendu Jarní ceny Brna můžeme v kategorii Sidecar těšit nám ve svém článku přiblížila Marta Bodnaruková.

V tomto článku nebudeme psát o historii, ale o tom co o nadcházejícím víkendu bude v Brně k vidění. Svět Sidecar se za posledních 20let hodně změnil a k velké změně došlo i před letošní sezónou, kdy od roku 2017 v mistrovství světa mohou startovat pouze Side s motorem o objemu 600ccm. Tím přestalo platit pro diváky jednoduché pravidlo, že dlouhé Side rovnají se „litry“ a ty kratší „šestky“. Oficiálně se Side dělí podle umístění motoru. Side s motorem za řidičem, to jsou ty dlouhé a označují se jako F1, a s motorem umístěným před řidičem označované F2. V Int. Sidecar Trophy pro letošní rok neplatí technický předpis z mistrovství světa a tak mohou jet F1 ještě s litrovými motory.

V Brně se nejede mistrovství světa, i když na startu několik mistrů světa a pravidelných jezdců z mistrovství bude stát, ale International Sidecar Trophy. Tento šampionát vstupuje už do své osmé sezóny a kromě stálých účastníků, bodujících v tomto šampionátu, umožnuje i start na takzvanou divokou kartu. Tuto divokou kartu většinou využívají závodníci z mistrovství světa k testování, či „domácí“ posádky účastnící se národních závodů k tomu, aby změřily své síly s mezinárodní konkurencí. Všichni tito startující na divokou kartu jedou bez nároků na body do Int. Sidecar Trophy.

No a teď k samotným účastníkům, kteří se do Brna sjedou z devíti států našeho kontinentu. Mezi největší favority budou patřit jezdci s divokou kartou, jako jsou několikanásobní mistři světa a účastníci TT Reeves Farrance či vícemistři světa Bachmeier s Wechselberger a Grabmüller se Sofií Kirchhofer. Vídeňák Michael Grabmüller přiveze do Brna Side obou specifikací, ale testovat chce hlavně F2-dvojku, se kterou se chystá na Man. Zadarmo jim to nebudou chtít nechat stálí závodníci International Sidecar Trophy a loňští vítězové kategorie F1, EndeveldRomme z Holandska.

Do Brna jsou přihlášeni i loňští vítězové kategorie F2, KnaptonRoick a neméně rychlí WirthUhligem. Samotný průběh víkendu a závodů ukáže víc. Zimní pauza byla dlouhá a tak první závody jistě napoví, kdo zapracoval na technice a kondičce a zařadí se mezi favority letošní sezóny. Česká republika bude mít zastoupení dvou posádek ve složení Miroslav Medek s Kateřinou Rozenekovou a Petr Fišar s Ondřejem Kopeckým.

Kdo ještě váhá zda do Brna jet či nejet, tak už nemusí. Podívaná to bude určitě veliká.

Informace o redaktorovi

Marta Kopecká - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist