Rozhovor s nadějným jezdcem (1)

Rozhovor s jezdcem, který v letošním roce poprvé usedl na závodní motocykl a vydal se hledat své hranice v Přeboru Volné třídy. Dnes jsme si povídali s Josefem Brtkem.

Rozhovor s nadějným jezdcem (1)
Celkem tři jezdci propagovali v letošním Přeboru Volné třídy stránky www.racing.motorkari.cz. Všichni tři jezdci patří mezi absolutní nováčky silničních závodů motocyklů, když až v letošní sezóně usedly do sedel speciálních motocyklů a vyměnili projížďky s přítelkyněmi za adrenalinové závodění. S těmito jezdci připravil po jejich premiérové sezóně rozhovor náš nový spolupracovník Lucio, který se mladých jezdců ptal nejen na letošní sezónu. Nás může nyní těšit, že příjemná spolupráce s těmito mladými jezdci bude pokračovat i v další sezóně, na kterou se jezdci již nyní připravují. Nyní si již přečtěte první z rozhovorů, který je věnován mladému Josefu Brtkovi, jenž se zelenou Kawasaki závodil v Přeboru Volné do 600 ccm.
Čím dál tím méně častěji máme v dnešních dnech možnost nechat si tváře pošimrat od hřejivých slunečních paprsků, namísto toho se kocháme nažloutlým listím, o které nyní doslova zakopáváme na každém kroku. Meze se staly chladnými a nehostinnými vůči návštěvám milostných dvojic a bohužel si s nimi podaly ruku i asfaltové povrchy. Ano, všechny tyto příznaky mají na svědomí „zimní přestávku“. Chorobu, kterou v našich končinách nelze léčit ani sebelepším očkováním. K hodnocení právě skončené sezóny jsem si pozval „tesařského mistra“ od Poděbrad – Pepe Brtka z Kravka Racing Teamu. Čest Pepku. Jak se právě v dnešních dnech máš?
Mam se jako každý tesař na konci sezóny, to znamená spousta a spousta práce, takže na nic kolem motorek není čas, zatím. Ale věřím, že do Vánoc trochu té práce ubude, ne ale zase moc J! A budu se moci věnovat přípravě na novou sezónu.
Po první, možná trochu neočekávané otázce, se ještě nepustíme do hodnocení právě skončené sezóny, jelikož mám pár otázek, které budou naše čtenáře jistě velmi zajímat. Jak dávno je to, co Tě poprvé omámila vůně spáleného benzínu?
No vůně spáleného benzínu mě omámila poprvé v Hořicích, kam mě bral na závody můj táta, mohlo mi být tak osm let. Pak následovaly závody v Dymokurech, kam jsme taky jezdili. Moc se mi to líbilo, tak sem si vždycky přál to aspoň jednou zkusit.
Kdy a jaké byly Tvé první zkušenosti s přibližovacím prostředkem zvaným motocykl?
Tak byla to nejdříve služební Babeta, na které jezdila máma do práce, pak asi za čtrnáct dní Jawa dvěpade, ale moc stará, kterou sem koupil od kamaráda za 500 Kčs.
Jak to dále pokračovalo až po současnost?
Pokračovalo to tak, že sem dostal za výuční list (měl jsem vyznamenání) Jawu 350 ccm r.v. 1962! Pak po vojně touha po japonském motocyklu byla tak veliká, že jsem si půjčil pár peněz a koupil Kawasaki GPZ 600R r.v. 88, který jsem měl dvě sezóny a najel jsem na něm 31 tisíc km. Pak to byla Honda CBR 900RR r.v. 95, který sem vlastnil jednu sezónu. Nakonec sem si koupil Fireblada r.v.2001.
Hádám,že s tak bohatými motocyklovými zkušenostmi a se stále zvyšující se touhou po větším adrenalinu, nebylo daleko od myšlenky okruhového ježdění. Nebo jezdit motocyklové závody byl Tvůj sen odmalička?
Odmala, už od prvních závodů, na kterých sem byl, ale myslel sem, že se mi to nikdy nesplní. Dokonce se mi i o závodech zdávalo.
Jak dlouhá je cesta od snu jezdit závody až po vlastní uskutečnění? Co a hlavně kdo Ti nejvíce pomohl v Tvých motocyklových začátcích?
Nevím, jak dlouhá je přesně, ale záleží to hlavně na financích a na touze to zkusit! Pomohla mi spousta lidí a kamarádů. Hlavně moje rodina, která mě nezavrhla a nemyslela si, že sem blázen. Dále chci jmenovat pár lidí, mezi ně patříš samozřejmě Ty Lucio, Hubert Pilař, Láďa Ešner, táta, máma, Hugo, Bouďák, Jirka Černý, Michal Javůrek a Tomáš Tvrzník. Dále Petr Štola, který nás zviditelnil na www.racing.motorkari.cz a další, kteří mi pomohli. Těch lidí je opravdu spousta, tak bych nerad na někoho zapomněl! A pokud sem na někoho zapomněl, tak se omlouvám!!! Málem bych přeci jen zapomněl na Motohouse-cup, ten mi vnuknul tu myšlenku, že bych to mohl zkusit!
Jak vysoké cíle sis kladl před svou první sezónou?
Samozřejmě cíle jsem měl. Tak, jak dopadla tahle sezóna, jsem velmi spokojen. Hlavně s tou technikou, co jsem měl k dispozici, si myslím, že se to povedlo!
Nejen od těch cílů ale i od materiálních prostředků se jistě odvíjela volba výběru motocyklu. Proč právě Kawasaki ZX-6R poměrně staršího data výroby?
No, abych řekl pravdu, tak mi to bylo úplně jedno, co to bude za techniku. Ale kamarád Hůbr, když sem se před ním zmínil, že bych chtěl závodit, tak věděl právě o Kawasaki staršího data výroby, kterou servisovali u Ládi Ešnera. Věděl o ní spoustu věcí a byla za rozumnou cenu, tak po konzultaci s Hůbrem, sem jí koupil.
No pojďme již k Tvým prvním závodnickým krůčkům. Tvé odhodlání stát se motocyklovým závodníkem bylo zřejmě veliké, když jsi pro svůj vstup do závodění zvolil právě Hořice. Byla to nějaká výzva nebo jsi chtěl pro svou premiéru křest ohněm, protože právě takové Hořice jsou?
Hořice je podle mého názoru nejkrásnější přírodní okruh v Evropě! Myslím si, že Hořice jsou hodně technické a hlavně nebezpečné, kde není potřeba tolik výkonu na motorce, ale musí to tam mít člověk najetý, což já rozhodně nemámJ. Důvod, proč sem si odbyl svou premiéru právě tam je, že je to blízko a že sem se tam dost často jezdil svézt s kámošema. Taky se jich tam na mě přijela spousta podívat …
Po Hořicích následovala menší přestávka, kterou jsi vyplnil testováním na dromu v Mostě, kde jsi následně absolvoval svůj první závod na opravdovém okruhu se vším všudy a svůj první boj o body do Motohusa-cupu. Jaká tedy byla tato premiéra?
Myslím, že tahle premiéra byla ucházející. I přesto, že moje Kawa měla zdravotní problémy J, které bohužel nebylo možné vyřešit přímo na okruhu.
Měl jsi během sezóny nějaký technický problém s motocyklem?
Problém byl jen jeden, který se týkal právě toho premiérového víkendu v Mostě. Týkal se motocyklu a spočíval v tom, že byla moc bohatá směs. Ve vrcholu otáček se motor hltil, takže v rozsahu otáček 12 až 13 tisíc měl motor výkonovou díru. Hned po víkendu jsem kontaktoval Hůbra a Láďu Ešnera, aby mi to poladili na příští závod, a tak se stalo.
Teď trošku odbočím, když se Tě zeptám, jaká je podle Tebe atmosféra v depu při závodech? Našel jsi nějaké nové opravdu dobré přátele, co pomohou, když je potřeba?
Atmosféra v depu je úplně skvělá. Jsou tam super lidi, kteří Vám kdykoli pomůžou, když máte nějaký problém. Chtěl bych jmenovat jen třeba Stefana Holze (brněnský spasitel Kravka Racing Teamu – pozn. autora), tým Jirky Brože, Jirku Fejtu a další.
Ptát se Tě, jaký závod byl pro Tebe nejlepší, by bylo nošením dříví do lesa. Takže jaké bylo Brno?
Brno bylo mokrý a chladný, ale nebýt těch pneu na vodu, tak bych na takový umístění nedosáhl. Byl to asi nejlepší úspěch v mé začínající jezdecké kariéře!
Na závěr sezóny ses se svým týmem vydal pro zkušenosti na maďarský Hungaroring. Jaké bylo okusit okruh, na kterém se prohánějí F-jedničky?
Byla to pro mě a můj tým obrovská zkušenost. Je to rychlý a technický okruh, akorát se mi zdál takový úzký na to, že se tam prohání F-jedničky. Je to dobrá trať a moc se mi tam líbilo, když budou finance, tak příští sezónu ho určitě nevynecháme!
Zkus se teď ohlédnout za svou první sezónou a řekni nám, co se Ti vydařilo a co naopak ne.
Tak určitě se mi vydařil závod v Brně, kde sem to vůbec nečekal, ale ty pryže na vodu - špice věc. Nečekal sem, že to může tak dobře fungovat. Měl sem z toho trochu obavy, ale dopadlo to jak to dopadlo. Je to daleko záživnější než na suchu J. Nevydařil se určitě první závod v Hořicích, kde kvalifikaci jsme odjeli na suchu, naproti tomu závod za pomalu zimních podmínek, když byly pouze 4stupně nad nulou a padaly chvílemi kroupy, sníh a pršelo. Na suchém, sice novém, obutí se to v takovém počasí fakt jet nedá. Tak sem po odjetí asi třech kol vzdal a skončil.
Jaké máš plány pro příští rok? Plánuješ nový stroj, či rozšíření týmu? Máš zajištěnou finanční podporu ze strany sponzorů?
Tak plány jsou, teď záleží, jestli vyjdou či ne. Nový stroj určitě. Chtěl bych něco novějšího, protože s mojí Kawou na lepší umístění asi nemám a ani tolik zkušeností po první sezóně není, to bylo jen oťukávání. Motoricky je Kawa super, ale podvozek nedovoluje zajíždět lepší časy a lepší umístění. O pár lidech, kteří by dali finance, už vím, ale nějak tak nebyl na nic čas, tak doufám, že si to nerozmysleli!
Chceš se i příští rok zúčastnit seriálu Motohusa-cup? Zůstaneš věrný kubatuře do 600 ccm?
Seriál Motohusa-cup byl dobrý začátek, když bude možnost, tak se určitě přihlásím, ale hlavní cíl bude pro mne a můj tým, se lépe umístit ve Volné třídě do 600ccm, takže zůstávám věrný slabší kubatuře.
Jaké máš cíle pro příští závodní sezónu?
Jak už sem říkal, určitě se lépe umisťovat ve Volné a když bude více financí tak okusím i nějaký ten mistrák v supersportech.
Co by si závěrem vzkázal svým fanouškům a hlavně fanynkám?
Fanouškům vzkazuju ať zůstanou věrní mě i našemu týmu a fandí o stopéro!!!! A fanynkám, jestli nějaký jsou, já doufám, že ano, tak ať třeba drží palce!!! Ta příští sezóna bude určitě lepší!!!
Díky Pepe za Tvůj drahocenný čas. Já a myslím, že i všichni tvoji příznivci, Ti přejeme málo pádů a hodně úspěchů v Tvé začínající závodní kariéře.
Ještě jednou Všem, kteří mi pomohli a chtějí v tom dále pokračovat moc Děkuju! JOSEF BRTEK
Narozen: 18. 9. 1979
Bydliště: Odřepsy
Rodinný stav: svobodný
Oblíbené jídlo: svíčková
Oblíbené pití: Puschkin
Hobby: motocykly
Automobil: Audi A6 Allroad 2,5 TDI
Motocykl: Kawasaki ZX-10R
Okruh: Brno
Nejlepší moment: Závod na Hungaroringu
První závod: Hořice v Podkrkonoší (23. 5. 2004)
Ambice pro rok 2005: do 5. místa ve Volné do 600
Má rád: poctivé lidi, kteří vědí co chtějí a prsaté holky
Nemá rád: lži
Jezdecké vzory: Max Biaggi
Respektovaní soupeři: Fišer, Loučka, Král
Helma: Arai
Kombinéza: PSI
Rukavice: Padana
Boty: StylMartin
Sportovní kariéra:
2004 Přebor České Republiky Volná do 600 ccm - 14. místo

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist