Rozhovor s Michalem Fillou

Rozhovor s jezdcem Mistrovství Evropy třídy 250 ccm Michalem Fillou.

Rozhovor s Michalem Fillou
Rozdělme rok 2005 na dvě části - ta první je Mistrovství Evropy, jaké bylo?
Myslím si, že na to s čím jsme jeli a jak jsme začali, bylo Mistrovství Evropy dobré. Vynechali jsme vlastně první závod kvůli zlomenému malíčku, další závod jsem jel asi tři dny po sundání sádry. Potom jsem v Evropě bojoval, výsledky nějaké byly, ale jezdci i motocykly se v Evropě hodně posunuli dopředu. Špička je teď širší a hlavně rychlejší. Myslím si, že celkové osmé místo s dvěma nulama je docela dobrý.
Dvakrát si dojel pátý, jak na tyto pozice vzpomínáš?
Nijak na to nevzpomínám, páté místo v Evropě podle mne nic neznamená. Třeba víc vzpomínám na závod, kde jsem dojel osmej, ale musel jsem si to vybojovat. Například v Rijece nejela motorka, na rovince mě všichni předjížděli a já si to musel v zatáčkách získávat zpět. Naopak zrovna v Assenu bylo to pátý místo docela nudný.
Teď se podívejme na tu druhou část - pět jasných vítězství v republice. Byly opravdu tak jasné?
No tak v republice to bylo opravdu dost jasný. Tady nemáme hodně konkurenci, takže každý závod jsem bral spíše jako testování. V závodech jsem se snažil jet trochu rychleji a tak jsem dojížděl s půlminutovým náskokem.
No vloni to bylo taky celý rok jasné a nakonec z toho titul nebyl. Měl si i letos nějakou obavu před posledním závodem?
Já ne, Jirka Šrámek [manažer a majitel týmu] asi jo, ale já opravdu ne.
Kam by si tedy v žebříčku tvých úspěchů zařadit tento republikový titul?
Těžko říct, je dobré hlavně kvůli sponzorům ten titul získat. Je to odměna především pro ně. Titul není závod, to je věc, která je dobrá vůči sponzorům. Dobré je, že tedy alespoň jeden seniorský titul mám. Z mého pohledu nemá ten titul skoro žádnou váhu a tak můžu říct, že kdybych ho neměl, tak mi to je jedno.
Absolvoval si také na kartu svět v Brně. Jak si se dostal k Číňanům?
Čínskému týmu se jeden jezdec zranil a druhý byl diskvalifikován. Přijeli sem až z Číny bez jezdce a tak mě ve čtvrtek večer nabídli jestli za ně nechci jet. Bylo to za velmi dobrých podmínek, a protože jsem vlastně neměl co ztratit, tak jsem to přijal. S naší Yamahou by to bylo spíš o boji v kvalifikaci. Takhle jsem si alespoň vyzkoušel dobrou Aprilii, alespoň v kvalifikaci jsem porazil Mistra Evropy Alvaro Molinu. Myslím si, že to bylo docela dobrý, i když samotný závod byl hodně špatný. Od druhého kola jsem měl strašně zamlžené plexisklo na helmě a vůbec nic jsem proto neviděl. Každé kolo jsem chtěl zajet do boxů a vzdát to. Nakonec jsem to utrpěl celé, ale opravdu v každém kole, když jsem jel nahoru do kopce, jsem chtěl zajet do depa.
Jen tak pro reklamu - jakou používáš značku přilby?
UVEX, ale já jsem dal nové plexisklo, protože mi ve Warm Upu plexi ulítlo. Nevím proč to bylo, umyl jsem to jarovou vodou, ale nepomohlo to. Jinak to jsou opravdu skvělý helmy!
Sezóna skončila, jak bys celkově shrnul tento rok?
V Evropě jsem měl cíl do pátého místa a to se mi nepodařilo. Splnil jsem cíl v mistrovství republiky. Na druhou stranu mě v Evropě hodně ovlivnily ty dvě nezaviněný nuly. Takže můžu říct, že kdybych dojel alespoň jeden z těch závodů, určitě bych do toho pátého místy byl. Ale to je to … kdyby … Určitě beru tuto sezónu jako přípravu na rok 2006, od kterého si hodně slibuju.
Nejlepší moment této sezóny?
No tak ten žádnej není. Opravdu.
A nejhorší moment?
Asi mistrovství světa.
Proč?
Bylo to hrozné trápení v závodě. Rozhodoval jsem se zastavit nebo kvůli Číňanům dojet. Po kvalifikaci jsem si věřil alespoň na toho Molinu a Cardenase. Bohužel to opravdu nevyšlo. Špatnej okamžik je také závod v Braze, kde mi motorka přestala jet v době, kdy jsem byl třetí.
Takže jaký bude ten rok 2006?
O všem se teď jedná. Nejvíc šancí dávám tomu, že pojedu za Šrámek racing promotion. Mám další tři nabídky do evropských týmů do dvěstěpadesátek, ale tam se neshodují například šampionáty, který by chtěli jet oni a které chci jet já, nebo chtějí moc peněz, které nedokážu sehnat.
Jaký tedy bude tvůj materiál?
Tak u Jirky Šrámka bude určitě Yamaha, na které bude prováděn vývoj, takže by to mělo být o hodně lepší.
A jaké to tedy budou šampionáty?
Co půjde, co nebude kolidovat. Určitě Evropa, pak republika a navíc bychom chtěli jet Itálii a Holandsko.
Takže děkuji za rozhovor a hodně štěstí do roku 2006

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist