Rozhovor s Igorem Kalábem

Dnes Vám přinášíme rozhovor s Igorem Kalábem o letošní, ale i o té příští sezóně, kterou možná absolvuje v jiné třídě.

Jak vidíš svou letošní evropskou sezónu?
Při zpětném pohledu mohu říct, že sezóna byla dobrá. Sice jsem trochu nesplnil své tajné přání, ale s výsledkem musím být nakonec spokojený. Potvrdil jsem, že v evropském šampionátu patřím mezi nejužší špičku. Vynikající bylo zahájení sezóny, v průběhu tam byl menší pokles, ale konec byl opět vynikající. Jedním slovem se dá říct, že sezóna byla opravdu dobrá. Jediný rozdíl oproti loňskému roku je, že vloni jsme byli rádi za třetí místo, kdežto letos jsme bojovali o titul.
Kde vidíš nejlepší okamžik této sezóny?
Jednoznačně závod v Rijece a v Cartageně. Myslím tím jako závod, celkově to bylo trochu jiné, ale jako závod jednoznačně tyto dva podniky.
A naopak který okamžik byl nejhorší?
Suverénně Most. Po pádu při testování jsem už v sobotu sedal na motorku se špatným pocitem, ale hlavně se zlomenou rukou, pak přišla porucha v závodě, a to v době, kdy jsem věřil ve vítězství. Most pro mne bylo jednoznačně největší zklamání sezóny.
Jak vzpomínáš na letošní dva starty v MEZ MČR?
Jel jsem jen dva závody a oba jsem vyhrál. Bylo to dobré a rozhodně to potěšilo. Oba závody jsem jel tréninkově. Na Hungaroringu jsem zajel traťový rekord a tak jsem byl před závodem Mistrovství Evropy spokojený. V Brně jsem jel hlavně kvůli fanouškům. Doma jezdím vždy rád a protože byl volný termín tak jsem tam nemohl chybět ani letos.
Trochu tě tam proháněl Gnani…
Tak ten byl v Brně opravdu hodně rychlej. Nemohl jsem se ho zbavit, až v posledních dvou kolech jsem zatáhl a konečně se ho urval.
A teď to nejdůležitější - co příští rok?
Tak teď ještě opravdu nic konečného nevím.
Mluvilo se tady o přestupu do 250 ccm… [poznámka - rozhovor byl pořízený na rozloučení I. Kalába a M. Filly se sezónou 2005]
Naznačeno bylo. Defakto se i o této variantě jedná. Heiko shání motorku a já čekám co a jak řekne hlavní sponzor.
Celý život jezdíš na dvoutaktech, nechtěl bys někdy zkusit i čtyřtakt?
Jak na dvoutaktech? Vždyť mám doma Kawu a jezdím na ní.
No jo, já zapomněl … tak jinak - co závodní čtyřtakt?
Ale jo, jednou bych to chtěl určitě zkusit. Docela bych to zkusil už teď, ale jednak ani nevím kde a taky to je zatím pro mne hodně drahý.
Co tvá cesta na poslední dva závody španělského mistráku?
Tak předně je potřeba říct, že jsme do Španělska jeli výhradně testovat. Jako testování měly proběhnout i ty dva závody. Po skončení sezóny jsme museli vrátit naše Ohlinsy a tak po příjezdu k testům do Cartageny jsme očekávali na nové. Ty měli být již pro stopětadvacítku na příští sezónu. Bohužel tyto tlumiče nedošly a tak mi tam dali nějaké staré, dozadu dokonce nějaké VP. Byly to VP z roku 2001 a můžu popravdě říct, že na tom absolutně nešlo jezdit. Moje motorka se starejma tlumičema byla podvozkově neřiditelná, po Valencii jsem tedy řekl, že do Jerezu už nemá ani cenu jezdit. Neměli jsme totiž co testovat.
Málokdo u nás ví, že jsi absolvoval i čtyřiadvacetihodinový závod, a že si testovacím jezdcem jednoho zajímavého projektu. Můžeš nám o tom něco říct?
Firma, za kterou jezdím, se zabývá hlavně laděním Simsonů a v Německu, kde to je dost populární, se na těchto motocyklech jezdí závod na 24 hodin. Jsou to motorky o obsahu 50 ccm ve sportovních rámech. Například přední tlumení je u naší motorky ze závodní Hondy 125. V týmu jsem byl nasazený do tohoto závodu jako jezdec. Bylo to opravdu velmi kruté, pětkrát jsem s sebou švihl. Vždycky jsem jim zrušil celou motorku. Bylo to opravdu neskutečné, v noci pršelo, vidět pořádně nebylo. Prostě hrůza, velmi dlouhá hrůza.
Takže příště do toho znova půjdeš nebo už ne?
Tak Heiko říkal, že musím, tak nevím. Já se tomu bráním. V Brně jsme už připravovali nový model, jsem testovacím jezdcem.
Co budeš dělat v zimě? Slyšel jsem, že si začal podnikat…
No ještě ne úplně, zatím s tím začínám - jezdím dodávkou. Takže budu trénovat na sezónu a k tomu jezdit s dodávkou. Proběhne nějaké lyžování, plavání a běh. Kolo moc v zimě nejezdím, protože mě z toho bolej záda.
Kdy poprvé usedneš na motorku?
V únoru jsou plánované testy ve Španělsku. Jestli to bude 125 nebo 250 zatím nevím.
Takže děkuji za rozhovor a hodně štěstí do Nového roku.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist