Rozhovor s Chrisem Vermeulenem

Těsně před posledním testem roku 2005 zveřejnila Suzuki rozhovor se svým jezdcem Chrisem Vermeulenem, na co Australan odpovídal před cestou do Malajsie naleznete uvnitř článku.

Nedávno si mohl poprvé jet se Suzuki GSV-R, jaké jsou tvé první dojmy?
Jezdí se s tím snadno a pohodlně, oproti jiným motocyklům mu trochu chybí síla, ale tým přesně ví na čem pracovat pro rok 2006.
Jak vidíš svůj nový tým?
Můj tým je skupina ohromných chlapců. Jejich práce je velmi metodická. Jsou dobře sehraní.
Jaký pro tebe byl přechod z motocyklu třídy Superbike na třídu MotoGP?
Doposud to nebyl snadný přechod, jediné co má motocykl superbike stejný, je množství vyprodukované síly. Motocykl MotoGP je postavený jako závodní stroj a má tedy mnohem více možností pro nastavení motocyklu tak, aby pro vás pracoval. Naučit se tohle je obtížné, ale kdo to pochopí, může být velmi rychlý!
Byl jsi schopný testovat jak suché pneumatiky Bridgestone, tak i mokré. Jak na tebe působily?
Velmi jsem byl překvapený přilnavostí pneumatik Bridgestone, zvláště pak té přední, nečekal jsem, že se můžu s motocyklem tolik naklánět. Bridgestone je velká společnost, která pracuje na vývoji.
Když si testoval ve Valencii, tak ty a ještě jeden jezdec jste používali na svých motocyklech číslo 17. S jakým číslem tedy budeš v roce 2006 závodit a proč?
Příští rok pojedu s číslem 71. Chci mít ve svém čísle číslici 7, je to kvůli Barry Sheenovi, který mi v začátku mé kariéry velmi pomáhal. Nejprve bych chtěl čísla 77 nebo 17, jsou to čísla, která jsem použil i v minulosti, ale již je používají jiní jezdci. Doufám tedy, že alespoň číslo 71 budu moci na svůj motocykl dát.
Tělesná kondice pro jízdu s motocyklem MotoGP je velmi důležitá. Jaký plánuješ přes zimu fyzický trénink?
Zima, v Austrálii léto, je období, kdy nejtvrději pracuji na své fyzické kondici. Chci se vždy dostat na dobrou úroveň, kterou si následně chci udržet celou sezónu. Hodně běhám, jezdím na horském kole, na motokrosové motorce a trochu posiluji. Také velmi aktivně surfuji a hodně pracuji na mé farmě, což mě dostává také do kondice.
Před změnou na 800 ccm budeš s motocyklem o objemu 990 ccm závodit pouze jednu sezónu. Jaký je tvůj názor na novou hranici limitu motorů?
Abych řek naprostou pravdu, tak nevím proč mění tuto hranici, proto nejsem pro ani proti. Podle mne je zatím nejlepší dostat co nejrychleji ze Suzuki vše co jde a zároveň se účastnit vývoje tohoto stroje.
Po testech v Sepangu bude doba dovolené. Kde a jak hodláš trávit zimu a Vánoce?
Já jedu domů do Austrálie, na Sunshine Coast. Svátky budu trávit se svou rodinou, matkou, otcem a mými třemi sestrami. Bude se mnou také má dívka Toni, která přiletí z Británie.
Víme, že se zajímáš také o auta. Můžeš nám o tom trochu říci, které auta máš a co je na nich tak zvláštního?
Mám rád staré auta, favorizuji padesáté roky. Mám Ford F-100's, je to model z 54. roku. Já a můj otec jsme trávili dva roky jeho renovací. Nedávno jsem v Evropě narazil na jedno auto, našel jsem a zakoupil americký vůz s velmi silným motorem. Je to Ford z roku 1933. Teď budeme s otcem vše dávat dohromady. Miluji to!
Pokud by si nezávodil, co bys asi dělal? Jaké je tvé vysněné povolání?
Na škole jsem chtěl být sportovním vědcem, mám zálibu v atletice.
Máš na své přilbě Shoei velmi zajímavý design. Má to pro tebe nějaký zvláštní význam?
Posledních pár let se to trochu vyvíjelo, plameny pocházejí z mé záliby v silné automobily.
V následující sezóně navštívíš mnoho nových zemí. Kam se nejvíce těšíš, který okruh tě nejvíce přitahuje?
Těším se do Číny. Trochu jsem od týmu o ní slyšel, zní to velmi výborně. Nemohu se dočkat závodu v Jerezu a Barceloně. Mnohokrát jsem na těch okruzích sledoval závody Grand Prix, vypadá to jako vynikající dráhy.
Jaké jsou tvé plány a naděje do další sezóny?
Můj první cíl je porazit mého týmového kolegu, ale to nebude snadný cíl. John má značné zkušenosti a jak je rychlý již mnohokrát prokázal v kvalifikacích, kde byl často mezi nejlepší šestkou. Bylo by ohromné, kdybychom mohli společně pracovat na vývoji a navzájem se tlačit k stabilně výborným výsledkům.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist