Jakub Smrž: Je to pro mě nový začátek kariéry

Motocyklový závodník Jakub Smrž prezentoval včera odpoledne v budově Autoklubu ČR své plány pro rok 2007, které spojil s italským týmem Ducati SC-Caracchi.

Tisková konference Jakuba Smrže
Když při loňském posledním závodě nečekaně oznámil majitel týmu AB Motoracing pan Karel Abraham Jakubu Smržovi, že s jeho službami pro rok 2007 nepočítá, postavil tak nejlepšího českého závodníka čtvrtlitrové třídy z posledních let do situace, kterou nechce zažít žádný z profesionálních pilotů světových sérií. Jihočeský závodník si našel místo v týmu Angaia Racing, kde však za záhadných okolností nebyl akceptován představiteli Grand Prix. Nezbývalo tedy než opět hledat, tentokrát ovšem v jiném šampionátu. Jakub nakonec našel společnou řeč s panem Stefano Caracchim, majitelem italského týmu Ducati SC-Caracchi. Sympatický závodník tak v letošní sezóně okusí poprvé v kariéře kompletní šampionát čtyřtaktních motocyklů.
"Když jsem se vloni ve Valencii po kvalifikaci dozvěděl, že dál nepojedu u Abrahama, musel jsem rychle hledat náhradu," vzpomínal Jakub Smrž na včerejší tiskové konferenci v prostorách budovy Autoklubu ČR na situaci, která ho nečekaně postavila do pozice nezaměstnaného závodníka, a to i přestože majitel týmu AB Motoracing několikrát během roku 2006 novináře při tiskových konferencích ujišťoval, že nikdy neuzavírá smlouvy na jeden rok . "Bylo to v době, kdy se prakticky všechny týmy již naplnily, přesto se nám podařilo sehnat místo v týmu Angaia. Ovšem zde to nakonec nevyšlo, a tak jsem se musel poohlédnout po jiné možnosti. Jednání s týmem SC-Caracchi nakonec dopadla dobře a já již za pár dní nastoupím v Kataru k prvnímu závodu mistrovství světa superbike."
"Na celé záležitosti bylo přinejmenším něco prapodivného," doplnil Kubu Smrže jeho osobní tiskový mluvčí a známý motocyklový novinář Jaromír Havránek. "V rámci snižování nákladů na celý šampionát Grand Prix nám nejprve bylo oznámené, že projekt který byl postavený Angaiou na Westovi a Kubovi nebyl akceptován a Kuba do Grand Prix nabyl přijat. Pak se najednou všechno začalo měnit. Najednou nevadilo víc jezdců v jedné třídě, i když nejprve bylo řečeno, že se počty jezdců nebudou zvyšovat. Pablo Nieto byl nejprve ve třídě 250 ccm, pak najednou zpět ve třídě 125 ccm. Ve startovní listině se objevila jiná jména, jako například Federico Sandi. Přestože svolení dostali jezdci, kteří v kariéře získali minimum nebo žádné body, jako například Maďar Toth, Kuba přijat nebyl. Různé machinace a podivné praktiky nechtěli Kubu v Grand Prix. Každý si to může vysvětlit po svém."
I když tedy Jakub Smrž nebyl do Grand Prix přijat, život šel dál a přinesl pochopitelně jednání o další kariéře, které snad nyní již nebude stát v cestě ničí špinavá ruka. Jednání se Stefano Caracchim o působení ve světové sérii superbiků byla vstřícná a velmi konkrétní. Za vydatné pomoci Autoklubu ČR, v jehož hlavním sídle má své kanceláře i jedna z divizí promotéra šampionátu, společnost FG Sport, dospěly všechny body nové smlouvy konkrétní podoby a mladý závodník z Jílovic u Českých Budějovic tak bude sedlat stroj satelitního týmu továrny Ducati.
"Pro Kubu budou k dispozici dvě motorky," deklaroval na tiskové konferenci pan Stefano Caracchi. "První se nyní připravuje, druhá bude k dispozici během prvních závodů World Superbike. Dobré je, že i továrna Ducati má zájem o start Jakuba na jejich motocyklu, a proto oproti původním předpokladům dostane podporu v podobě nových dílů. Je to poprvé v historii mého týmu, kdy budeme mít zastoupení ve všech třídách tohoto šampionátu. Vedle Jakuba pojede třídu Superstock 1000 Luka Nedog a v Supersportech chceme o vavříny bojovat s Gianlucou Nannelim, který bude mít k dispozici plně tovární motocykl."
Z vyřešení celé situace je pochopitelně spokojen i Jakubův otec, pan Martin Smrž, sám vlastník a manažer závodního týmu, jehož agentura MS Racing Kubu Smrže zastupuje. "Pro tým Cardion AB Motoracing jsem odvedl spoustu práce s jistou vizí společné cesty i v dalším roce,“ řekl Martin Smrž. "Nakonec je vše jinak a my se vydáváme jinou cestou. Jsem rád, že je vše za námi. I nadále bude Kubovi pomáhat několik významných partneru, o jejíchž konečném složení zatím nechceme mluvit. Dnes je již jisté, že i nadále nás bude podporovat Akuna, což je pro Kubu jeden z osobních sponzorů. Nově přichází elektromontážní společnost EG Montáže."


O týmu Ducati SC-Caracchi
Tým, jehož přesný název zní Scuderia NCR (Nepoti Caracchi Racing), založil v roce 1969 otec současného majitele pan Rino Caracchi společně se svým kamarádem Giorgiem Nepotim. Prakticky celá historie týmu je spojená s továrnou Ducati, v jejíž těsné blízkosti leží zázemí samotného týmu. Historie týmu má několik významných mezníků, z nichž vyčnívá především vítězství Mika Hailwooda na slavném okruhu Tourist Trophy na ostrově Man (v roce 1978 se strojem Ducati 900SS), či první světový superbikový titul pro továrnu Ducati, který v roce 1991 zajistil továrně z Bologne a týmu SC-Caracchi Američan Doug Polen (další rok si vše zopakovali).
Tým pana Stefana Caracchiho prošlo několik velevýznamných jmen světového motocyklového sportu, které se přes Scuderiu NCR dostali až k továrním formacím. Jmenujme takto alespoň Američana Bena Bostroma, Australana Garry McCoye, Francouze Régise Laconiho, či v týmu domácí Pier Francesca Chiliho, Lorenza Lanziho a Roberta Rolfa.


Na co se Kuby novináři také ptali::
Jaký bude motocykl?
Oproti prvním předpokladům, kdy jsem měl jezdit na Ducati 999 F05, se vše změnilo a továrna nám poskytne některý nový materiál. Například vidlice budu mít úplně stejné jako Bayliss.
Bude disponovat tvoje motorka také kontrolou trakce?
Ne, tuto elektroniku nebudu mít. Toto vše se musí plánovat hodně předem, k dílům je „dodán“ i technik, který se o to stará a to my mít nebudeme.
Kolik motocyklu budeš mít k dispozici?
Do prvních závodů určitě jen jeden, ale od Ducati máme přislíbené dodání i druhé motorky, kterou ovšem postaví až v průběhu prvních několika závodů.
Bude pro tebe čtyřtakt velkou změnou?
Myslím, že ne. Již jsem na čtyřtaktech jezdil i závodil. Když jsem opustil tým Elit, tak jsem v jednom závodě nahradil zraněného bráchu. Na litrové Hondě jsem dojel pro první body, což se oběma tehdejším jezdcům za celou sezónu nepodařilo. Táta má svůj tým a tak když je možnost, občas se různě svezu při testech. Také jsem si vyzkoušel motorky z MotoGP, konkrétně Kawasaki a Ducati. Na závodním čtyřtaktu-dvouválci jsem ovšem ještě nejezdil.
Dáváš si nějaké cíle pro tento rok?
O tom vůbec nepřemýšlím, nejde takto brzo o tom hovořit. Ze strany týmu na mě nejsou kladeny vůbec žádné cíle, jen se potřebuji s tou motorkou pořádně naučit.
Smlouva s Cardion AB Motoracing byla na jeden nebo více roků?
Byla na jeden rok.
Kdy ti bylo ze strany týmu AB Motoracing oficiálně oznámené, že s tebou nepočítají do další sezóny?
Až při posledním závodě sezóny ve Valencii, tedy v době, kdy už je prakticky každé volné místo obsazené.
Že se něco děje si ovšem musel cítit již delší dobu, od kdy si pozoroval, že není něco v pořádku?
Asi tak od Brna se to začalo všechno divně měnit. Po závodech jsem měl například testovat, v pondělí přijdu na okruh a koukám, že se nesvezu.
Když si zjistil, že tě neakceptovali do Grand Prix, jaké si měl pocity?
To nejde takto jednoduše vysvětlit. Prostě to bylo zklamání, ale jsem rád, že se všechno nakonec vyřešilo.
Kdy se poprvé svezeš na Ducati?
Hned zítra [dnes – poznámka autor] odlétám do Valencie, kde budu ve středu a ve čtvrtek testovat.
Co říkáš na dva závody během jednoho dne?
Je to pochopitelně změna zažitého způsobu, ale neměl by to být žádný problém. Fyzicky bych to měl také zvládnout, což ostatně brzy uvidíme.
Jak si se na sezónu připravoval?
I když jsem nevěděl kde a kdy budu jezdit, svůj fyzický trénink jsem nezanedbal. Mým kondičním trenérem se stal pan Jan Janků, což je otec Tomáše, druhého na mistrovství světa ve skoku do výšky. Čtrnáct dnů jsem trénoval s výškaři ve Špindlerově a dalších čtrnáct dnů jsem trénoval s atletickou reprezentací na Lanzarote. Myslím, že kondičně jsem připraven.


Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist