První závod v Brně a první čtyři body pro Martina Gbelce

Součástí Velké ceny České republiky mistrovství světa silničních motocyklů byl také seriál mladých talentovaných závodníků Red Bull MotoGP Rookies Cup, který měl v Brně na programu celkem dva závody a jehož stálým účastníkem je třináctiletý český reprezentant Martin Gbelec.

První závod v Brně a první čtyři body pro Martina Gbelce
Na dráze v Brně český jezdec závodil vůbec poprvé. V pátek Martin Gbelec úspěšně zvládl tréninkovou část a do závodů se kvalifikoval třináctým časem. V prvním klání byl ve hře o body, ale nakonec skončil sedmnáctý. Ve druhém závodu byl úspěšnější, třebaže jeden z jeho soupeřů do něho narazil tak, že měl co dělat, aby motorku udržel na dráze. Začínal tak znovu od dvacátého místa a v cíli byl dvanáctý.

V průběžném hodnocení Red Bull Rookies Cupu je lídrem soutěže zkušený Španěl Jorge Martin, Martin Gbelec je jednadvacátý. Další dva závody jedou mladí závodníci koncem srpna na okruhu Silverstone.
Martin Gbelec k domácímu podniku blíže uvedl: „ Na domácí závod jsem se moc těšil, všechno to dění okolo s fanoušky jsem si užíval a domácí prostředí mě vůbec nesvazovalo. Před čtrnácti dny jsem zde absolvoval jeden testovací den s týmem MotoFGR, takže to pro mě byla letos první trať kterou jsem se nemusel učit. V prvním volném tréninku jsme zpočátku zabíhali nové motory, pak už se závodilo naplno. Všechny tři tréninkové sekce se mi dařilo, kvalifikační čas 2:12,8 byl výborný. Sice to bylo třinácté místo, ale odstupy byly minimální. Zajel jsem tři velmi podobná kola za sebou a sám, aniž bych se za někým vyvážel, což mi dodávalo hodně optimismu do závodu.“
„První závod si s námi zahrálo počasí pěknou hru. Když jsme opustili rošt na slickách do zahřívacího kola, začalo pršet. Poté, co byl vyhlášen mokrý závod, my měli nazuty mokrá kola a pérování nastavené na vodu, trať rychle oschla … . První kola jsem potřeboval získat jistotu pro tuto neobvyklou kombinaci a začal kolem devatenáctého místa. Jak jsem se postupem času začal cítit jistěji, tak jsem předjížděl jednoho soupeře za druhým až na dvanáctou příčku. „

„To byla dvě kola do cíle a moje přední pneumatika toho měla po všech těchto soubojích dost. Už jsem nemohl brzdit tak abych odolal tlaku soupeřů a postupně zase čtyři pozice ztratil. Nešlo s tím víc udělat. Několikrát už to bylo na spadnutí a spolu s měkkým nastavením na vodu to byla jízda na hraně. Byl jsem samozřejmě zklamaný, že jsem zůstal bez bodů, třebaže nás v cíli bylo šest v jedné vteřině a závěrečný souboj s Ratzatlioglem jsem prohrál jen o 0,017 sekundy :-( Se svým výkonem jsem byl nicméně spokojený, protože rychlost jsem měl dobrou.“
„Start do druhého závodu byl v pohodě, udržel jsem si svoji startovní pozici. Ve třetí zatáčce do mě jeden ze soupeřů zevnitř narazil, málem jsem vyjel z tratě a musel znovu začínat z dvacátého místa! Postupně jsem se prokousal za čtrnáctého Japonce Miharu, který už vyhrál závod v Jerezu a v Assenu a doufal, že Soushi sjede ztrátu na předchozí skupinu bojující o deváté, později o sedmé místo.“

„Jenže Miharovi Brno moc nejde a ztráta narůstala. Začali jsme spolu bojovat a v každém kole se několikrát předjížděli. V posledním kole byl na výjezdu ze stadionu ještě přede mnou, ale já si svoje dvanácté místo vzít nenechal. Jsem moc rád za další čtyři body, navíc v domácím prostředí. Ale musím přiznat, že jsem si myslel na Top ten. Rychlost mi rozhodně nechyběla, ale prostě věci jdou občas jinak než bychom si přáli,“
dodal závěrem Martin Gbelec.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist