Změna pravidel World Superbike

Po AMA Superbike a Grand Prix přicházím se změnami pravidel pro závody Mistrovství Světa Superbike 2004.

Vedle změny pravidel pro závody Mistrovství Světa Grand Prix se dočkáme od letošní sezóny i dalších změn pro závody Mistrovství Světa Superbike a Supersport, na kterých se při svém setkání dohodli pánové Claude Danis (FIM), Paolo Alberto Flammini (FGSPORT) a Giulio Bardi (zástupce týmů). Protože se ve velké míře jedná o mnoho změn společných s klasickým Grand Prix, podívejme se pouze na takové změny, které se odehrají pouze ve WSBK a na ostatní pouze upozorněme.
1. SPORTOVNÍ PRAVIDLA
1.15.2 Tréninky
iii) v případě konce tréninků a kvalifikací platí stejné pravidlo o červeném světle jako v Grand Prix
1.15.6 Kvalifikace pro závod Ve větě o pravidle 107% kvalifikačního času bylo pozměněno, že tohoto musí jezdec dosáhnout přinejmenším v jednom z kvalifikačních tréninků, a že výjimky povoluje ředitelství závodu
1.19 Startovací postup
1) Přibližně 20 minut (15 při restartovaném závodě) bude otevřen výjezd z boxové komunikace pro zaváděcí kolo (zde bylo doplněno slovo “přibližně“).
2) Přibližně 15 minut (10 při restartovaném závodě) bude uzavřen výjezd z boxové komunikace (zde opět doplněno ono “přibližně“)
18) Zde bylo doplněno, že když se vyskytne problém na startovním roštu, který by mohl ovlivnit start, bude startér mávat žlutou vlajkou před první řadou a stejně jako v případě Grand Prix bylo změněno potrestání jezdců při zapříčinění zdržení startu.
1.20 Trest – jízda po boxové komunikaci
Naprosto stejné znění jako v případě Grand Prix
1.22 Chování během tréninků a závodu
odstavce 1) 2) 3) Stejné změny jako v Grand Prix
1.23.1 Vlajky a světla poskytující informace
* Žlutá s červenými pruhy upraven text o úkolu této vlajky, kde nyní zní, že tato vlajka značí nebezpečí kromě deště (toto si je potřeba uvědomit, protože zejména naši traťáci nevědí, že tato a také žlutá vlajka neslouží k mávání když začne pršet)
* Bílý prapor s úhlopříčným, červeným křížem v daném místě prší. Tato vlajka musí být nehybně vyvěšená na stanovišti traťových komisařů.
* Modrá vlajka Stejně jako v Grand Prix upravené tresty za nedodržení pravidla (pokuta - diskvalifikace - odebrání mistrovských bodů)
1.23.2 Vlajky, které sdělují informace a poučení
* Žlutá vlajka Stejná změna jako v případě Grand Prix, tedy změna trestů a vysvětlení jak lze těmto trestům předejít.
* Rudé vlajky a červená světla Stejná změna jako v Grand Prix
* Černý prapor Stejná změna jako v Grand Prix
* Černý prapor s oranžovým kolem (pr. 40 cm) Stejná změna jako v Grand Prix
2.4 TECHNICKÉ PŘEDPISY SUPERBIKE
2.4.2 Minimální váha je 165 kg (1% tolerance povolené po závodě - váha po závodě tedy minimálně 163,35 kg) POZOR! Toto platí pro všechny motocykly bez rozdílu válců
3. Disciplinární a arbitrážní kód
3.2 Tresty Stejná změna jako v Grand Prix (doplněn průjezd boxovou komunikací)
3.3.1.3 Tresty, které může udělit ředitel závodu Stejně jako v Grand Prix doplněná jízda po boxové komunikaci
3.4.2 Opravný prostředek Jako v GP nelze protestovat proti trestu "jízda po boxové komunikaci"
články 3.5.5, 3.5.6, 3.6.1 Jako v Grand Prix drobně upravené možnosti při arbitrážních jednání
5. Lékařský kód
5.1 Úvod Jako v Grand Prix vstoupí od 1. 7. 2004 FIM Anti-dopingový kód. Zde k nahlédnutí změna pravidel: Grand Prix (1. část) a zde Grand Prix (2.část)

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist