Změna pravidel pro GP (část 1.)

První část překladu nových změn pravidel pro závody Gran Prix.

Změna pravidel pro GP (část 1.)
Mistrovství Světa silničních motocyklů dozná od letošního roku opět změnu ve svých sportovních a technických pravidlech. Nově se mění i část disciplinárních a arbitrážních pravidlel včetně jednoho lékařského ustanovení. V následujících řádcích se dozvíte alespoň nejdůležitější změny, na kterých se dohodli na svém setkání pánové Carmelo Ezpeleta (ředitel Dorna Sports), Claude Danis (technický šéf FIM), Sito Pons (předseda IRTA) a Takanao Tsubouchi (šéf asociace výrobců MSMA), přítomen byl také sekretář Paul Butler.
1. Sportovní pravidla
1.15.1 Omezení tréninků
písmeno v) Žádné testování se nesmí konat v době od 15. prosince jednoho roku do 15. ledna roku druhého. Obě data spadají do zákazu. Toto omezení spadá na všechny týmy všech tříd, které se účastnily předchozí sezóny a na ty týmy, které byly přijaté nebo mají kontrakt o přijetí pro následující sezónu. Omezení platí pro testování motocyklů používaných ve třídách FIM silničního Mistrovství Světa Grand Prix s jezdci navrhnutými pro šampionát nebo s testovacími jezdci.
1.15.2 Tréninky
zde se v odstavci iii) mění věta o konci tréninku a kvalifikace, kde nyní stojí: Měřený čas bude zaznamenávaný až do doby než uplyne stanovený čas a na displeji na startovní čáře se nerozsvítí červené světlo. Poté mohou jezdci projet jedno kolo a zajet do boxů.
1.16 Startovní pozice
1.16.2 Pro třídu MotoGP platí startovní konfigurace 3-3-3-3 ve vrstvách. Pro třídy 125 ccm a 250 ccm platí konfigurace ve vrstvách 4-4-4-4. Každá řada bude vyrovnaná. Vzdálenost mezi jednotlivými řadami bude 9 metrů.
1.18 Startovací procedura
18) Jezdec, který bude zodpovědný za zdržení startu může být penalizovaný některým z následujících trestů: pokuta – průjezd boxovou komunikací – diskvalifikace – odebrání mistrovských bodů
1.19 Průjezd boxovou komunikací
Během závodu může být jezdec potrestáno průjezdem po boxové komunikaci. Po projetí se jezdec může vrátit zpět do závodu. Při průjezdu musí jezdec respektovat maximální rychlost (dle článku 1.24.14 - 85 km / h + 10 %). Pokud jezdec nebude respektovat tento rychlostní limit, bude celá procedura opakovaná, pokud ani při opakování nebude jezdec respektovat rychlost, bude diskvalifikovaný ukázáním černého praporu. V případě restartovaného závodu bude toto pravidlo také platit.
Pokud bude závod přerušený před absolvováním tohoto trestu, bude jezdec vyžádaný k jeho absolvování ve druhé části závodu. Pokud jezdec potrestaný za chybu na startu neabsolvuje trest v první části závodu a následně zahájí druhou část, bude mu ukázaný černý prapor.
Poté co bude zpráva o trestu předaná do jezdcova týmu, bude mu tento trest signalizován žlutou tabulí (100 cm vodorovně x 80 cm svisle) s jeho startovním číslem (černá barva 50 cm výška, 10 cm šířka) na cílové čáře. Informace bude zobrazená na monitorech časoměřičů.
Na absolvování trestu má jezdec tři následující kola, pokud ho neabsolvuje během těchto tří kol, bude mu ukázaný černý prapor. Pokud bude penalizováno více jezdců, budou jim jejich tresty ukazovány postupně v následujících kolech. Pořadí pro ukázání trestu bude v tomto případě založeno na výsledcích z kvalifikace s tím, že nejrychlejší jezdec bude upozorněn jako první. Pokud nebude jezdec reagovat na výzvu, bude další jezdec upozorněn až poté, co ten předním absolvuje průjezd boxovou komunikací nebo mu bude ukázán černý prapor.
Pokud nebude moci organizátor ukázat jezdci jeho trest před koncem závodu, bude jezdec potrestaný dodatečně dvaceti sekundami penalizace.
1.21 Chování během tréninků a závodu
1) v odstavci o poslouchání všech signálů (př. mávání vlajkami, světelné signály) byl upravený text: Porušení tohoto pravidla bude potrestané dle článku 1.22
2) v tomto odstavci bylo do věty o potrestání za prohřešek kvůli zodpovědnému a bezpečnému způsobu jízdy vůči ostatním doplněné druhy trestů. Věta o trestu nyní zní: Nějaké porušení tohoto pravidla bude potrestané jedním z následujících způsobu: pokuta – jízda po boxové komunikaci – diskvalifikace – odebrání mistrovských bodů – zastavení činnosti.
3) tento článek jedná o tom, že jezdec musí používat k jízdě pouze dráhu nebo boxovou komunikaci a při opuštění těchto vymezených úseků musí dodržovat pokyny traťových komisařů. Zde bylo opravené: Porušení tohoto pravidla se potrestá v tréninku odebráním aktuálního času a v závodě průjezdem po boxové komunikaci. Může také být uloženo navíc diskvalifikace – pokuta – odebrání mistrovských bodů. … pokračování překladu

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist