Změna pravidel AMA Superbike

Od letošní sezóny dochází k razantní změně pravidel nejen ve World Superbike, ale i v americkém národním šampionátu, kterého se účastní i český jezdec Vincent Haskovec.

Vedle změn pravidel třídy Superbike, které se vesměs týkají pouze dovolených úprav motoru, přichází do amerického šampionátu AMA U. S. Superbike radikální změny především ve třídách Formule Xtreme a Superstock. Protože stránky racing.motorkari.cz pravidelně přinášejí zprávy i z amerického šampionátu (jako jediné v ČR), podívejme se nyní právě na nejdůležitější změny v těchto dvou třídách, ve kterých by se měl v letošním roce představit i náš jezdec Vincent Haskovec.
AMA Formula Xtreme:
Bylo stanovené, že se pravidla této třídy budou držet pravidly třídy Superbike z roku 2003 s následujícími výjimkami:
*** Obsah čtyř a víceválcových motocyklů byl zredukovaný na 450 - 600 ccm
*** Kapalinou chlazené dvouválce mohou mít obsah v rozmezí 595 - 750 ccm
*** Vzduchem chlazené dvouválce mohou mít obsah 850 - 1350 ccm a jsou povolené v neomezených modifikacích. Musí však splňovat požadavky homologace a způsobilosti.
*** Palivové jednotky (vstřikování, karburátory) mohou být upravené nebo nahrazeny jiným standardem.
*** Přívody vzduchu, vzduchové ventilátory, filtry nebo senzory mohou být upravené nebo odstraněné. V takovém případě je povinností zakrýt vzniklé otvory, vzduch však musí projít přes originální Airbox.
*** Na kapalinou chlazených motocyklech musí být použité originální nádrže. Jediná úprava je povolená pouze u palivových filtrů, ventilů a čerpadel, které však musí být nahrazeny pouze klasicky dostupným materiálem běžně k dostání v motocyklových obchodech (jako všechny ostatní díly povolené k výměně).
*** Kapoty mohou být přizpůsobené nebo nahrazené pouze za předpokladu, že budou vyměněny za běžně dostupný materiál, který se dá zakoupit v motocyklovém obchodě a dodržuje obecné standardy.
*** Nejsou povolené speciální pneumatiky.
*** Minimální váhový limit pro všechny typy motocyklů je 350 lbs (158,9 kg).
*** Motocykly přihlášené do třídy Supersport nesmí startovat v této třídě. Pro identifikaci bude použito nalepení VIN čísla na rám motocyklu. Změna motocyklu z třídy Supersport na třídu Formula Xtreme je povolená pouze do startu prvního tréninku. Změna motocyklu Supersport na Formula Xtreme může být provedená kdykoliv, pokud motocykl není přihlášený do třídy Supersport.
*** Poškozené rámy mohou být nahrazené nebo generálně opravené pouze za dohledu technického inspektora (resp. po jeho kontrole).
AMA Superstock
**** Pro všechny typy motocyklů platí limit obsahu válců v rozmezí 745 - 1000 ccm.
*** Jednoválcové stroje jsou zakázané
*** Vzduchem chlazené stroje o obsahu do 1350 ccm nejsou dále přípustné
*** Všechny motocykly musí mít aktuální homologaci pro standardní kategorii
*** Speciální pneumatiky nejsou povolené
*** Jezdci, kteří startují v továrních nebo jinak továrně podporovaných týmech, nesmějí startovat současně ve třídě Superbike a Superstock. Vždy pouze ve třídě SBK nebo STK (toto rozhodnutí si vyžádaly samotné továrny)
*** Tovární jezdci tříd Superbike nebo Superstock nejsou nijak omezeni v případném startu ve třídách Supersport nebo Formula Xtreme
*** Jakýkoliv pokus jezdce obejít toto pravidlo může být potrestán až odebráním závodní licence
*** Továrny musí odevzdat seznam svých jezdců nebo podporovaných týmu členům AMA Pro Racing

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist