Zlepší se v Estorilu Suzuki?

Jezdci týmu Suzuki Grand Prix chtějí v Estorilu odvést co nejlepší práci, podaří se jim s vylepšeným strojem získat světové body?

Tento víkend se uzavře Velkou Cenou Portugalska šňůra evropských závodů Grand Prix, když nazpět na starý kontinent se jezdci Grand Prix vrátí až v listopadu k finálnímu podniku do španělské Valencie. Závod v portugalském Estorilu je jedenáctým ze šestnácti závodů letošního roku a posledním ze série, která začala v květnu ve španělském Jerezu de la Frontera. Následovat budou cesty na daleký jih Ameriky, Malajsie, Japonska a Austrálie. Závod na pobřeží Atlantického oceánu je důležitým styčným bodem nejen pro vedoucí jezdce šampionátu, ale i pro tým Suzuki, který v tomto roce neustále hledá správnou kombinaci svého stroje GSV-R v boji proti velké konkurenci. Závod v Estorilu je také posledním závodem až do valencijského finále, kde budou mít týmy k dispozici plnou podporu ve svém zázemí, když v dalších čtyřech případech se vždy budou muset spolehnout na přepravní kontejnery a materiál v nich připravený.
Továrna Suzuki nasadila do druhé poloviny šampionátu radikálně přebudovaný motor svého stroje, jenž má osm ventilu při svých čtyřech válcích cíl pravidelné účasti mezi desítkou nejlepších. Bohužel sny o vítězství se v těchto chvílích zdají být pravdu hodně daleko. Stroj sice podstoupil konstantní zlepšení, ovšem nové závodní vedení přislíbilo zrychlit vývoj během posledních závodů a tím položit dobrý základ pro stroj roku 2004.
Masahito Imada, který se stal novým šéfem závodního oddělení v červenci tohoto roku, je inženýr – veterán, který se již v minulosti podílel jako klíčový člen týmu na úspěších dvoutaktního stroje RG 500 ccm. Imada se vrátil k Suzuki aby zlepšil práci na stroji GSV-R, jeho cíl je návrat k rychlejším rozhodnutím a dobrým technickým základům jako v osmdesátých letech.
“Věřím jezdcům, mechanikům a všem inženýrům, závodní oddělení má schopnosti, které potřebujeme,“ říká Masahito Imada. “Stroj zatím není dobrý, ale již jsme určili nové termíny a cíle. Již se pracuje na nových designech a nových dílech pro další vývoj.“
Poslední testy v Brně naznačili zlepšení Suzuki pro portugalskou Grand Prix, kde při loňském, deštivém závodě zaznamenal Kenny Roberts čtvrtým místem jeden z nejlepších výsledků loňské sezóny. “V této sezóně jezdím na hranici strojového potenciálu a zároveň se snažím tento potencionál zvětšit,“ říká bývalý Mistr Světa třídy 500 ccm. “V závodě se budu snažit zajet jak nejlépe budu moci a zároveň se budu snažit užívat si tohoto závodu. Estoril je značně různorodá dráha. Po delší pauze se těším na to, co připravila továrna k zlepšení naší situace. Pokusím se dostat z motocyklu to nejlepší.“br> Pokusit se dostat z motocyklu GSV-R se bude snažit i druhý jezdec týmu – John Hopkins, který v loňském závodě dosáhl ještě na dvoutaktním stroji solidního místa, když se umístnil na osmé pozici. “Okruhu jsem si v loňském roce velmi užil,“ říká mladý Američan. “Byl to tehdy mokrý závod a já dojel na osmém místě. Mám tu krajinu rád a na závodění během těchto tří dnů se velmi těším. Udržoval jsem se v dobré formě a má mysl je obnovená. Okruh může být pro Suzuki těžký, zvláště v prudkých zatáčkách, ale jedno je jisté – pojedu jak nejlépe budu moci.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist