Zlepší se v Estorilu Suzuki?
Text: Motorkáři.cz , Petr Štola | Zveřejněno: 2.9.2003 | Zobrazeno: 645x
Jezdci týmu Suzuki Grand Prix chtějí v Estorilu odvést co nejlepší práci, podaří se jim s vylepšeným strojem získat světové body?
Tento víkend se uzavře Velkou Cenou Portugalska šňůra evropských závodů Grand Prix, když nazpět na starý kontinent se jezdci Grand Prix vrátí až v listopadu k finálnímu podniku do španělské Valencie. Závod v portugalském Estorilu je jedenáctým ze šestnácti závodů letošního roku a posledním ze série, která začala v květnu ve španělském Jerezu de la Frontera. Následovat budou cesty na daleký jih Ameriky, Malajsie, Japonska a Austrálie. Závod na pobřeží Atlantického oceánu je důležitým styčným bodem nejen pro vedoucí jezdce šampionátu, ale i pro tým Suzuki, který v tomto roce neustále hledá správnou kombinaci svého stroje GSV-R v boji proti velké konkurenci. Závod v Estorilu je také posledním závodem až do valencijského finále, kde budou mít týmy k dispozici plnou podporu ve svém zázemí, když v dalších čtyřech případech se vždy budou muset spolehnout na přepravní kontejnery a materiál v nich připravený.
Továrna Suzuki nasadila do druhé poloviny šampionátu radikálně přebudovaný motor svého stroje, jenž má osm ventilu při svých čtyřech válcích cíl pravidelné účasti mezi desítkou nejlepších. Bohužel sny o vítězství se v těchto chvílích zdají být pravdu hodně daleko. Stroj sice podstoupil konstantní zlepšení, ovšem nové závodní vedení přislíbilo zrychlit vývoj během posledních závodů a tím položit dobrý základ pro stroj roku 2004.
Masahito Imada, který se stal novým šéfem závodního oddělení v červenci tohoto roku, je inženýr – veterán, který se již v minulosti podílel jako klíčový člen týmu na úspěších dvoutaktního stroje RG 500 ccm. Imada se vrátil k Suzuki aby zlepšil práci na stroji GSV-R, jeho cíl je návrat k rychlejším rozhodnutím a dobrým technickým základům jako v osmdesátých letech.
“Věřím jezdcům, mechanikům a všem inženýrům, závodní oddělení má schopnosti, které potřebujeme,“ říká Masahito Imada. “Stroj zatím není dobrý, ale již jsme určili nové termíny a cíle. Již se pracuje na nových designech a nových dílech pro další vývoj.“
Poslední testy v Brně naznačili zlepšení Suzuki pro portugalskou Grand Prix, kde při loňském, deštivém závodě zaznamenal Kenny Roberts čtvrtým místem jeden z nejlepších výsledků loňské sezóny. “V této sezóně jezdím na hranici strojového potenciálu a zároveň se snažím tento potencionál zvětšit,“ říká bývalý Mistr Světa třídy 500 ccm. “V závodě se budu snažit zajet jak nejlépe budu moci a zároveň se budu snažit užívat si tohoto závodu. Estoril je značně různorodá dráha. Po delší pauze se těším na to, co připravila továrna k zlepšení naší situace. Pokusím se dostat z motocyklu to nejlepší.“br> Pokusit se dostat z motocyklu GSV-R se bude snažit i druhý jezdec týmu – John Hopkins, který v loňském závodě dosáhl ještě na dvoutaktním stroji solidního místa, když se umístnil na osmé pozici. “Okruhu jsem si v loňském roce velmi užil,“ říká mladý Američan. “Byl to tehdy mokrý závod a já dojel na osmém místě. Mám tu krajinu rád a na závodění během těchto tří dnů se velmi těším. Udržoval jsem se v dobré formě a má mysl je obnovená. Okruh může být pro Suzuki těžký, zvláště v prudkých zatáčkách, ale jedno je jisté – pojedu jak nejlépe budu moci.“
Továrna Suzuki nasadila do druhé poloviny šampionátu radikálně přebudovaný motor svého stroje, jenž má osm ventilu při svých čtyřech válcích cíl pravidelné účasti mezi desítkou nejlepších. Bohužel sny o vítězství se v těchto chvílích zdají být pravdu hodně daleko. Stroj sice podstoupil konstantní zlepšení, ovšem nové závodní vedení přislíbilo zrychlit vývoj během posledních závodů a tím položit dobrý základ pro stroj roku 2004.
Masahito Imada, který se stal novým šéfem závodního oddělení v červenci tohoto roku, je inženýr – veterán, který se již v minulosti podílel jako klíčový člen týmu na úspěších dvoutaktního stroje RG 500 ccm. Imada se vrátil k Suzuki aby zlepšil práci na stroji GSV-R, jeho cíl je návrat k rychlejším rozhodnutím a dobrým technickým základům jako v osmdesátých letech.
“Věřím jezdcům, mechanikům a všem inženýrům, závodní oddělení má schopnosti, které potřebujeme,“ říká Masahito Imada. “Stroj zatím není dobrý, ale již jsme určili nové termíny a cíle. Již se pracuje na nových designech a nových dílech pro další vývoj.“
Poslední testy v Brně naznačili zlepšení Suzuki pro portugalskou Grand Prix, kde při loňském, deštivém závodě zaznamenal Kenny Roberts čtvrtým místem jeden z nejlepších výsledků loňské sezóny. “V této sezóně jezdím na hranici strojového potenciálu a zároveň se snažím tento potencionál zvětšit,“ říká bývalý Mistr Světa třídy 500 ccm. “V závodě se budu snažit zajet jak nejlépe budu moci a zároveň se budu snažit užívat si tohoto závodu. Estoril je značně různorodá dráha. Po delší pauze se těším na to, co připravila továrna k zlepšení naší situace. Pokusím se dostat z motocyklu to nejlepší.“br> Pokusit se dostat z motocyklu GSV-R se bude snažit i druhý jezdec týmu – John Hopkins, který v loňském závodě dosáhl ještě na dvoutaktním stroji solidního místa, když se umístnil na osmé pozici. “Okruhu jsem si v loňském roce velmi užil,“ říká mladý Američan. “Byl to tehdy mokrý závod a já dojel na osmém místě. Mám tu krajinu rád a na závodění během těchto tří dnů se velmi těším. Udržoval jsem se v dobré formě a má mysl je obnovená. Okruh může být pro Suzuki těžký, zvláště v prudkých zatáčkách, ale jedno je jisté – pojedu jak nejlépe budu moci.“
Informace o redaktorovi
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)
Jak se Vám líbil tento článek?