Zhodnocení závodní sezóny Igora Kalába

Dnes jsem obdržel zhodnocení závodní sezóny Igora Kalába od brněnské legendy Amose Krejčího, v tomto článku si jej můžete přečíst.

Igor Kaláb - Zhodnocení závodní sezóny roku 2003
Do své druhé sezóny v barvách OMV Hanusch teamu nastoupil brněnský vysokoškolák už v pozici uznávaného jezdce v mezinárodním mistrovství Německa ( IDM ). Kaláb v loňské sezóně elitu třídy 125ccm tohoto ceněného seriálu pořádně proháněl a také páté místo na v prvním závodě Sachsenringu, dějišti GP Německa, potvrdilo jeho vysoký kredit. Sedmou příčku na následujícím Hockenheimu ovlivnily přehnané ambice některých soupeřů: Němec Müller vyvázl ze svého pádu se zdravou kůží jen díky Kalábově bleskové reakci, zato Maďar Magda v závěrečné fázi závodu kolizní situaci nezvládl a brněnského jezdce citelně zdržel. Na mosteckém autodromu se Igorovi už poněkolikáté v této sezóně nepodařil start, přestože tento manévr patřil loni k jeho silným stránkám. Nicméně stíhací jízdou si v dramatickém souboji v poslední zatáčce zajistil třetí příčku a stejné pořadí mu po Mostě patřilo i v průběžné klasifikaci seriálu. Superrychlá trať rakouského Salzburgringu do noty Kalábova staršího stroje rozhodně nekápla, takže čtvrté místo se rovnalo malému zázraku. To už v mezinárodním mistrovství Německa třídy 125ccm hrály rozhodující roli stroje nesoucí pečeť továrních úprav. S výjimkou šestého stupínku na Lausitzringu, potřebné štěstí ve finální fázi německého šampionátu Igorovi nepřálo. Po pádech na Nürburgringu a Hockenheimu, proložených poruchou řetězu v Oscherslebenu, se musel Kaláb tentokrát spokojit s celkovou osmou příčkou. Vzhledem k mnohým, zejména technickým okolnostem, to však v početně obsazených stopětadvacítkách špatný výsledek určitě nebyl a jak se později ukázalo, v očích ostřílených německých týmových šéfů lesk Brňan neztratil.
Nabitý evropský šampionát třídy 125 ccm nakousl Igor Kaláb čtrnáctým místem ve Vallelunze a zřejmě ani sám netušil, že právě tohle solidní umístění na tradičně horké italské půdě bude jeho nejchudší bodovou položkou v konečném účtu seriálu. Kalábova honda samozřejmě ani v kláních o trůn starého kontinentu na techniku špičkových jezdců nestačila, což dvojnásob platilo na „placaté“ trati v chorvatské Rijece. Přesto tam Igor mezi rychlými stroji Aprilia, především italských jezdců, vybojoval devátou příčku, přičemž jeho celkový čas byl o šestnáct (!) vteřin rychlejší, než jakého tam dosáhl vítěz loňského závodu stopětadvacítek. Na nizozemský Assen neměl Kaláb z minulého roku právě nejlepší vzpomínky, tentokrát však mezi šedesátkou jezdců dal o sobě vědět už v kvalifikačním tréninku. Po odstranění „zastydlého“ problému se spojkou se brněnskému jezdci konečně znovu začaly dařit starty a návrat této přednosti se kladně projevil devátým místem pod šachovnicovým praporkem. Čtvrtý díl evropského šampionátu v Mostě nezastihl Kalábův motocykl v dobré kondici, nicméně za jedenácté místo se body také berou. Skutečně krizový moment však přišel před švédským Anderstorpem, který vinou havárie na Nürburgringu, musel bolestivě naražený Igor vynechat. V závěrečných třech závodech to byl zase „starý“ dobrý Igor Kaláb, na Hungaroringu dojel sedmý, v portugalské Braze dokonce šestý a umístění v první desítce nejlepších Evropanů orazítkoval desátým místem ve španělské Cartageně. Celkové osmé místo znamená proti loňskému čtrnáctému prudký a před sezónou nečekaný kvalitativní skok. Prvních šest příček v evropském šampionátu třídy 125ccm putovalo do Itálie, sedmé urval Španěl Hernandez, takže Igor se vlastně stal nekorunovaným králem jezdců z jiných než jihoevropských zemí. Osmým místem se navíc zapsal k nejúspěšnějším českým jezdcům v historii mistrovství Evropy silničních jezdců.
Divoká karta pro brněnský díl mistrovství světa přísluší Igoru Kalábovi málem stejně samozřejmě jako Masarykův okruh k jihomoravské metropoli. Po technických potížích v tréninku, pak Igor vzájemným soubojem, v němž většinou tahal pilku, znechutil nedělní závod Italu Ballerinimu a čtyřiadvacátou příčkou potvrdil svoje dominantní postavení mezi českou špičkou stopětadvacítek. S takovýmto cílem Brňan do závodu nastupoval a pokud by se někomu mohl zdát příliš skromný, stačila posléze ke změně názoru alespoň letmá prohlídka technického vybavení stálých jezdů světového šampionátu.
Letošní převážně pozitivní bilanci Igora Kalába doplňuje jeho suverenní vítězství na mosteckém autodromu mezinárodní mistrovství České republiky. Bylo to jeho letos jediné vystoupení v domácím šampionátu, u porce 17 závodů se více stihnout prostě nedalo.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist