Veteráni vyučovali v Suzuce

Namísto mladých jezdců se v nejslabší třídě 125 ccm prosadili na nejlepší pozice zkušení jezdci.

Nejslabší třída Mistrovství Světa silničních motocyklů je často spojována s průnikem mladí na pódiové pozice. Na těžkém japonském okruhu Suzuka se však v úvodním závodě třídy 125 ccm prosadili veteráni startovního pole, když obsadili první čtyři pozice.
Zřejmě nejzkušenější Lucio Cecchinello dokončil závod po kolizi s Peruginim a po svém výletu do bezpečnostní zóny v retarderu na čtvrtém místě kam byl odsouzen penalizací. Třetí skončil německý pilot Steve Jenkner jenž brázdí světové okruhy již několik let a svými loňskými výkony si řekl o místo v týmu jenž připravoval stroj pro loňského Mistra Světa. Druhou pozici obsadil stejně jako v loňském mokrém závodě italský jezdec Mirko Giansanti jenž patří také mezi zkušené jezdce. Z vítězství v závodě se po mnoha letech radoval další z Italů Stefano Perugini, který jel stejně jako všichni jmenovaní na motocyklu značky Aprilia. A právě u Peruginiho se nyní krátce zastavme.
29 roků starý Stefano jel svou první Grand Prix v roce 1993 kdy získal divokou kartu do závodu doma v Itálii. Následující rok poprvé absolvoval sezónu třídy 125 ccm jako oficiální jezdec Mistrovství Světa kdy se strojem Aprilia získal čtyři pódiová umístnění. Doposud nejlepší sezónu měl Perugini v roce 1996 kdy dokázal svůj motocykl přivést vítězně do cíle závodu v Malajsii, Francii a ve Velké Británii. Rok po tomto úspěchu přestoupil Stefanu do vyšší třídy dvěstěpadesátek kde pobyl tři roky. Nejprve na motocyklu Aprilia a poté dva roky na Hondě. Během těchto tří let dokončil 32 závodů mezi prvními deseti jezdci a třikrát se dokázal prosadit na pódium. Po dalším ročním strádání se vrátil do Mistrovství Světa v roce 2001 kdy nastoupil k italskému Italjetu na uvolněné místo po Jardovi Hulešovi kde bez výraznějších úspěchů (prakticky bez žádných úspěchů) působil i v roce 2002. Do letošní sezóny přesedlal na stroj Aprilia týmu pana Giordana Cerigioniho, tedy do italského týmu Abruzzo Racing kde by chtěl navázat na dávný úspěch tohoto týmu jenž získal prostřednictvím Kazuto Sakaty světoví titul třídy 15 ccm.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist