vd Goorbergh o Imole

Jürgen vd Goorbergh vypráví jak projíždí okruh Imola, kde se o víkendu pokusí zamezit Karl Muggeridgemu v zisku světového titulu.

Již pouze dva jezdci mohou získat letošní titul Mistra Světa třídy Supersport. Vedle prozatím vedoucího Australana Karl Muggeridge, to je tovární jezdec japonské Yamahy, Holanďan Jürgen van den Goorbergh. Již tento víkend se jezdci supersportového šampionátu podívají letos potřetí a naposledy do slunné Itálie, kde na okruhu Enza a Dina Ferrari u města Imola pojedou svůj předposlední závod. Na 4,9 kilometru dlouhém okruhu čekají na jezdce nejen rozdílné asfaltové podklady, hrbolatá trať, ale i například slavné zatáčky Villeneuve či Tamburello. Před posledními dvěma závody má Jürgen vd Goorberg ztrátu 38 bodů na vedoucího jezdce továrny Honda Karl Muggeridge. Tuto ztrátu se bude chtít oblíbený holandský jezdec zlikvidovat.
“Na konci cílové rovinky je rychlá levá, pravá zatáčka, která je důležitá pro výjezd ze zatáčky Tamburello a následné klesání do zatáčky Tosa, která se projíždí na první rychlostní stupeň před zrychlením do zatáčky Piratella,“ popisuje první část okruhu v Imole Jürgen vd Goorbergh. “To je těžká zatáčka v klesání, která je důležitá pro zrychlení do následující rovinky. Pak je složitá Variante Alta, šikana s těžkým výjezdem při nedostatku přilnavosti. Já pak postupně zrychluji až na šestý rychlostní stupeň před tvrdým bržděním do zatáčky Rivazza. Rivazza je dvojitá zatáčka na druhý rychlostní stupeň, kde je velmi snadné být široký a ztratit tak ideální stopu. Složitá část je pak tvrdé brždění před poslední šikanou Variante Bassa. Z této zatáčky je také těžké vyjíždět, není tam také mnoho přilnavosti.“

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist