Vallelunga - sobota

Na okruhu Vallelunga pokračovalo kvalifikacemi poslední kolo Mistrovství Světa Endurance.

Sobota – kvalifikační den
V MS Endurnce se kvalifikace jede tak, že se jedou tři jízdy za sebou. Každý pilot je označen barevnou páskou, která určuje pořadí v těchto jízdách. Nejlepší čas těchto tří pilotů, bez ohledu na ostatní dva určuje pořadí na startu, avšak všichni tři musí splnit kvalifikační limit. V našem případě se samozřejmě pro tento závod jedná pouze o dva.
Bohužel dnešní den se ukazuje jako velmi smolný a ne jenom pro nás. Zkrátka padá to tu jako přezrálé švestky včetně největších favoritů. My, tedy vlastně Miloš si to vybral hned na začátku. Začínal jako první z dvojice a ve druhém kole měl v ostré levotočivé zatáčce defekt předního kola který sice ještě ustál, ale hned po výměně kola měl pád ve snad nejrychlejší pasáži celého okruhu. Po něm tam ve stejné jízdě skončili ještě dva další piloti. Jak dopadla motorka vidíte sami z obrázku.
Nutno pochválit mechaniky, protože v tuhle chvíli hodinu a půl do další kvalifikace to vypadá velmi dobře.
Druhá naše dvojice odjela obě jízdy celkem v pohodě s jednou výměnou zadního kola, což je ve světě Endurance vteřinová záležitost a po první kvalifikaci je Mára na 18. místě a Jirka na místě 19.
Nutno ještě poznamenat, že v závodě vlastně jedou dvě kategorie motorek a to sice superbike – SBK a superproduction - SP. Obě naše motorky jedou SP. V celkové klasifikaci ale jsou obě kategorie klasifikovány dohromady. Body se potom udělují tak, že například pokud první místo zajede SBK, pak dostane 25 bodů. Pokud druhé místo za dvacet bodů zajede SP, v kategorii SBK se dvacet bodů za druhé místo neuděluje a v kategorii SP se neuděluje zase těch 25 za první.
Těšíme se na tu druhou kvalifikaci ve 14.45
Proběhla i druhá kvalifikace a opět se padalo. Zaplať pánbůh ne v teamu Maco Moto Racing.
Maco 1 - Miloš Čihák 1.24.375 - 21. místo
Martin Kuzma 1.26.464 - 30. místo
Maco 2 - Jirka Dražďák 1.24.032 - 20. místo
Marek Svoboda 1.23.068 - 18.místo
To jsou pouze kvalifikační výsledky a z toho se sestaví startovní pořadí. Startovní procedura je samozřejmě tak, že se běží přes trať k motorce, kterou nenastartovanou drží jeden mechanik. Startovní pozice určí pořadí jezdců během dosažených časů, vždy dle nejrychlejšího jezdce v týmu.

Foto: Jiří Hanyk
www.prorace.cz

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist