Ukáže Suzuki své zlepšení?

S novým šéfem závodního oddělení chce továrna Suzuki na brněnském okruhu uspět.

Do druhé poloviny sezóny se chystají i tovární jezdci Suzuki, Američané Kenny Roberts jr a John Hopkins. Ačkoliv se jedná o desátý závod sezóny, dle tradiční letní přestávky jsme si zvykli říkat o brněnském závodě, že je to start do druhé poloviny. Brněnský závod znamená nejen pro továrnu Suzuki předposlední zastavení na evropském kontinentu před zničující šňůrou čtyřech závodů během pěti víkendů - Brazílie, Japonsko, Malajsie a Austrálie.
Po vstupu Toshiyuki Yamady do pozice nového šéfa závodního oddělení továrny Suzuki se bude v Brně jednat o první pořádný kontakt tohoto pána s prostředím MotoGP, když na německém Sachsenringu se pouze rozhlížel. Yamada je však prostředí Grand Prix velmi znalý, když v sedmdesátých a osmdesátých letech pracoval na projektu úspěšného stroje Suzuki RG 500 a v poslední době se pohyboval v prostředí třídy Superbike. Jeho zkušenosti by měly pomoci zlepšit vývoj čtyřválcového, čtyřtaktního stroje GSV-R.
Vstupu japonského znalce motocyklů do závodního oddělení Suzuki přijal i manažer týmu Grand Prix pan Garry Taylor. "Jsme si vědomí úsilí, které vkládá továrna do tohoto projektu," říká Garry Taylor. "Jsme si všichni jistí, že můžeme dosáhnou našeho cíle. Máme vše co potřebujeme - dva vynikající jezdce, špičkový tým, který již vyhrál mistrovství světa a motocykl, který prozatím drží technické hranice."
Jednička týmu - Kenny Roberts jr. měl letošní sezónu přerušenou z viny následků pádu na italském Mugellu. Vynechal tři závody než se vrátil zpět do sedla motocyklu na německém, okruhu Sachsenring. "Každý dělá různé věci, ale tohle opravdu nebyla dovolená," vzpomíná Roberts na tři týdny volna mezi německou a naší Grand Prix. "Je to stejná přestávka jako například mezi první s druhou Velkou Cenou. Byl jsem doma v typickém, kalifornském létě a tak se teplých podmínek nebojím. Teplé závody nejsou pro mě nic složitý, obecně je vždy jedu dobře," říká Roberts o možnosti startu v nedělním parném dnu. "Samozřejmě by v Brně mohlo i pršet. V tomto závodě očekávám, že mi továrna předloží nové díly nebo řešení, které připravila pro náš motocykl. Doufám, že můžu zlepšit svou situaci."
Pro letošní sezónu přebudovala kompletně továrna Suzuki jejich stroj během zimní přestávky. Poté s takto přebudovaným strojem dosáhl nejlepšího umístnění John Hopkins ve španělském Jerezu, kde dokončil závod třídy MotoGP na sedmém místě. "Toto je jeden z mých oblíbených okruhů," říká Hopkins směrem na náš okruh. "Je dost velký, že můžete motocykl opravdu otevřít, ale také je hodně technický. Minulý rok jsem se s dvoutaktem kvalifikoval do druhé řady a doufal v dobrý výsledek během závodu. Místo toho jsem měl od začátku poruchu a nakonec jsem musel zastavit v boxech. Doufám, že si vše mohu letos vynahradit."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist