TZ - KL Intermoto Czech Republic

V holandském Assenu pokračovalo Mistrovství Evropy Superstock a tým KL Intermoto CZECH Republic získal dalších osm bodů.

Po ukončení domácího šampionátu, kde náš jezdec Tomáš Mikšovský obsadil ve třídě Superstock celkové třetí místo, odcestoval tým KL Intermoto CZECH Republic k dalšímu závodu Mistrovství Evropy třídy Superstock, který se jel na holandském okruhu TT-Assen.
Během volných a kvalifikačních tréninků jsme se pokusili co nejlépe připravit motocykl Honda CBR 1000RR pro superrychlý okruh, zatímco italští kolegové se snažili připravit naopak motocykl Kawasaki ZX-10R, na kterém jezdí náš španělský jezdec Alex Martinez Mas. Výsledkem našeho snažení, ale i snažení samotných jezdců, byla osmá kvalifikační pozice pro Alexe Martineze a 22. pro Tomáše Mikšovského. Cíl do závodu tedy zněl zejména pro mladého jezdce ze středočeského města Nymburk zcela jasně - v závodě se pokusit o co nejvýraznější postup vpřed.
Tomáš Mikšovský tento cíl začal naplňovat již během prvního kola, kdy se dokázal probít na čtrnácté místo. S postupem závodu bojoval ve skupině, která čítala celkem pět jezdců a jejímž cílem byly pozice od třináctého do sedmnáctého místa. V předčasně přerušeném závodě pro těžkou havárii italského jezdce Alessia Perilliho získal nakonec Tomáš Mikšovský šestnácté místo, když jeden bod mu unikl o pouhých 0,25 sekundy.
Alex Martinez od startu závodu bojoval s Italem Alessandro Politou a Irem Johnem Lavertym o sedmé místo. Stejně jako Tomáš, tak i Alex si připravil svůj útok na soupeře do posledních kol a tak i on nebyl nakonec spokojený s předčasně ukončeným závodem, který pro našeho jezdce znamenal osmou pozici.
V celkové klasifikaci šampionátu zůstal Alex Martinez Mas na jedenáctém místě, kde má nyní 35 bodů, zatímco Tomáš Mikšovský má na 21. místě bodů devět.
V závodě se odehrála tragická nehoda, pro kterou byl závod předčasně ukončen. Alessio Perilli nezvládl průjezd rychlou, pravotočivou zatáčkou a vyjel do bezpečnostní zóny, ve které havaroval. Na následky tohoto pádu prakticky okamžitě zemřel. Perilli byl kamarádem našeho týmu, zvláště poté, co do letošní sezóny nastoupil také s motocyklem Honda CBR 1000RR. S jeho ztrátou odešel náš přítel. Celý tým posílá hluboké kondolence nejen jeho rodině, ale i celému týmu DUCCI - I. T. Networks F. R., za který 21. roků starý jezdec jezdil.
Dalším závodem pro náš tým bude předposlední závod European Superstock, který se jede opět v rámci víkendu WSBK. Místem tohoto závodu bude italský okruh Imola, na který se oba naši jezdci velmi těší. Závod se koná 26. září.
Pořadí v cíli závodu:
  1.- Lorenzo Alfonsi (ITA - Yamaha YZF R1) 8. kol - 17:08,919
  2.- Gianluca Vizziello (ITA - Yamaha YZF R1) +0,333
  3.- Kenan Sofuoglu (TUR - Yamaha YZF R1) +1,852
  4.- Riccardo Chiarello (ITA - Suzuki GSX-R1000) +2,645
  5.- Didier Van Keymeulen (BEL - Yamaha YZF R1) +5,243
------------
  8.- Alex Martinez Mas (SPA - Kawasaki ZX-10R) +13,479
16.- Tomáš Mikšovský (CZE - Honda CBR 1000RR) +24,099

Řekli po závodě:
Alex Martinez Mas (8. místo):
Byl to těžký závod, na který nebudu vzpomínat v dobrém. Nejelo se mi dobře, stále mě trápí nestabilita podvozku mojí Kawasaki. S výkonem motoru jsem spokojený, jen by to chtělo zlepšit jízdní vlastnosti. Získal jsem osm bodů do celkové klasifikace a tak musím být spokojený. Musím říct, že jsem chtěl porazit i Politu, chystal jsem se na něj v posledních kolech. K tomu už ale nedošlo.
Tomáš Mikšovský (16. místo):
Měl jsem dobrý start, ale v polovině těch osmy kol, které jsme jeli, jsem se začal dost prát s motorkou. Nevím jestli to bylo tou geometrií, kterou jsme díky mému přání špatně zvolili, ale prostě poslední tři kola byly hrozný. Měl jsem úplně dřevěné ruce, v těch rychlých protahovákách jsem s opravdu s motorkou pral. Kluci měli asi pravdu, když chtěli motorku víc "nakopnout", odlehčit tomu zadnímu péru. Body mi unikly o jedno místo a hlavně o dvě desetiny. Je to smůla, raději bych dojel třeba osmnáctý, ale nikdo nemohl vědět, že se to zastaví tři kola před cílem. Sice to mohlo být lepší, ale musím přiznat, že jsem si dobře zazávodil. Postoupil jsem z 22. pozice na šestnáctou, to je dobré. Jsem tedy se závodem spokojený, ale je mi líto těch dvou desetin. V příštím závodě to snad bude lepší, Imolu mám rád a těším se na ní.
Josef Kubíček (manažer týmu):
Neustále se snažíme něco zlepšovat, ale abych řekl pravdu, v současné době se dostáváme na hranici absolutní využitelnosti této motorky. Kluci se velmi snaží, společně s lidmi, kteří se o nás starají, jsme se dostali v pérování na této "štokové" úpravě na samou hranici. Abychom stačili ostatním motorkám v normální úpravě, musíme tomu dát absolutně všechno a každá sebemenší chybička v nastavení je velmi znát. Alex, který je stále náš jezdec a jede pochopitelně na Kawasaki připravované za pomoci italských kolegů, předvedl velmi dobrý závod. Ovšem i on se pohybuje na hranici využitelnosti té Kawasaki. Tomáš v závodě z mého pohledu odvedl také výbornou práci. Sice mu unikl těsně jeden bod, ale já bych ten výsledek nehodnotil katastroficky. Je to trochu smůly, je to stín na duši, je to ale určitě slušný výsledek, který zde předvedl on jako jezdec, i my jako tým. Je to práce, které si zdejší lidé určitě všímají.




Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist