Týmový motocykl čekají další opravy

Smolně skončilo oficiální testování před třetím podnikem mistrovství světa ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů pro německou stáj Team KFM-Herber Endurance.

Týmový motocykl čekají další opravy
Týmový motocykl čekají další opravy
Smolně skončilo oficiální testování před třetím podnikem mistrovství světa ve vytrvalostních závodech silničních motocyklů pro německou stáj Team KFM-Herber Endurance, ve které letos startuje také český jezdec Michal Bursa. Před kvalifikací na dvě tříhodinové klání na brněnském automotodromu týmovým mechanikům přidělal práci jeden ze dvou Bursových spolubojovníků ve stáji Švéd Gustav Persson, jenž havaroval a zdemoloval pro závody chystaný motocykl Suzuki GSX-R 1000.
Po předchozím mistrovském klání v nizozemském Assenu, kde závodní stroj při kolizi v kvalifikaci poprvé zničil Michal Bursa, měl tým necelé tři týdny, aby rozbitou techniku opravil. „Motorka je zase jako nová,“ hlásil český jezdec, když si ji poprvé vyzkoušel v oficiálním volném testování před brněnskými závody. „Má nový rám i přední vidlice a je opět v takové kondici jako před nehodou,“ konstatoval spokojeně český jezdec.
Radost jediného českého zástupce ve světovém šampionátu ovšem netrvala dlouho, protože zanedlouho motocykl při pádu dost výrazně poničil Persson. „Gustavovi uklouzlo přední kolo v první levé zatáčce okruhu,“ říkal Bursa. „Motorka vypadá podobně jako po mém pádu v Holandsku, kdy jsme do dvěstěmílového závodu museli nastoupit na náhradním motocyklu, který nedosahuje takových kvalit jako ostrá motorka,“ oznamoval dále zkušený český závodník a dodával: „Pro brněnské závody se tým zatím ke stejnému kroku nerozhodl. Mechaniky ovšem čeká další noční směna, ve které se budou snažit udělat zázrak, motorku opravit a připravit už pro páteční první měřené tréninky.“
Nad případným dalším startem v závodech s náhradním motocyklem Michal Bursa zatím nepřemýšlel. „Ještě je brzy zabývat se touto variantou,“ sdělil čtyřicetiletý jezdec. „Pokud k tomu ovšem nakonec dojde, budeme nastupovat s velkým handicapem. Náhradní motorka je stavěna jen pro trénink a testování a nemá takový výkon motoru a podvozek jako ostrý stroj,“ upozornil Bursa a dodával: „I za normálních okolností bude velice obtížné prosadit se v konkurenci, jaká se letos v Brně sešla. Navíc techniku výrazně ovlivní počasí. Motory se při vysokých teplotách nebudou dostatečně chladit a v té souvislosti bude klesat jejich výkon.“ Motor Sport Media MSM 2000
Lapáček Karel
tel.: 472 775 739 nebo 728 938 663
e-mail: msm2000@seznam.cz

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist