Tomáš Foukal o letošní sezóně

Ing. Tomáš Foukal hovořil pro stránky www.racing.motorkari.cz o plánech do letošní sezóny, kdy se opět představí s Jiřím Pertlíčkem jako jediný sidecárový jezdec z naší země.

Tomáš Foukal o letošní sezóně
Nestárnoucí ing. Tomáš Foukal se připravuje na letošní sezónu, do které opět vstoupí coby jediný český zástupce v motocyklovém odvětví silničního sportu - třídy sidecare. Pro letošní rok si do svého sidecaru namontoval zcela nový motor z motocyklu Yamaha YZF R1, ale také předělal kapotáž svého stroje LCR, která má nyní jiné, aerodynamické tvary.
"Letos jsem připravil strašně moc nových věcí," říká Tomáš Foukal v krátkém rozhovoru, který jsem s ním provedl na výstavě Motocykl 2004 v Praze, kde vystavoval svůj stroj ve stánku Yamahy. "Mám nový motor a podle něho jsem upravil skelet sidecaru. Motor je nová Yamaha R1 model 2004, to znamená motor, který v současné době skoro ještě nikdo nemá. Na stroji jsme prožili tři měsíce nonstop práce. V úterý večer jsem to poprvé nastartoval. Tento týden jsem také dokončil poslední lakýrnické práce. Jakmile skončí výstava, tak to musím okamžitě zajet. Během dvou dnů musím najet alespoň 500 kilometrů. Poté vyndat motor, rozebrat ho a dát do něho nějaké racingové věci. První závody jsou již za tři neděle ve Vallelunze, kde se jede závod Mistrovství Evropy. Do Itálie tedy pojedeme bez velkého trénování a tak uvidíme jak to dopadne."
Tomáš Foukal se tedy jako jeden z prvních evropských jezdců dostal k novému motoru Yamahy R1, který by dle svých charakteristik měl být patrně největší zbraní v závodech sidecarů. Shánění motoru naznačuje letos padesátku slavící jezdec (12. 9. 1954) jako obrovskou práci, která vyvrcholila právě vlastněním onoho motoru, který patří ke světové špičce.
"Motor je krásnej, malej, jiné vrtání, jiný zdvih," říká o svém krasavci Tomáš Foukal. "Výkonově se říká, že je v rozmezí 174 až 180 koní, což vím, že je pravda. Výkon tohoto motoru se projevil i v závodech štoků, kde byly Yamahy vepředu."
Tým Fuki Racing Sidecar CZ v letošní sezóně nastoupí především do evropského šampionátu, i když nezavrhuje ani start v Mistrovství Německa, kde v posledních dvou letech úspěšně bojoval o bodované pozice. V letošním roce chtěl také tým Tomáše Foukala poprvé vyzkoušet Mistrovství Světa, když jako první závod tohoto šampionátu si vybrali italské Misano. Bohužel rozbroje mezi organizátory světového šampionátu a promotérem World Superbike, jehož součástí byly i závody World Superside, zapříčinily, že v letošním roce se nebude světový šampionát konat a tak většina posádek našla jako náhradní alternativu právě Mistrovství Evropy.
"Sestava lidí v týmu zůstává stejná, jako spolujezdec opět Jirka Pertlíček," říká o svém týmu Tomáš Foukal. "Problém je trošku jeden: to nejhorší co mě mohlo potkat je to, že se zrušilo Mistrovství Světa. To znamená, že Mistrovství Evropy pojedou všichni co jezdili svět, takže o to bude všechno horší. Možná se všechno rozdělí na půlku, půlka pojede Evropu a půlka prestižní německý mistrák. Bude to tedy stejné na obou frontách. Co bude pro nás priorita se rozhodneme až po prvních závodech. Evropu pojedu poprvé ve Vallelunze a pak je jako druhý závod úvodní podnik německého IDM na Sachsenringu. Právě na Sachsenringu dojde k definitivnímu rozhodnutí, který šampionát bude pro mě prioritní. Chtěl bych, ale jet Evropu." Profil Ing. Tomáše Foukala a jeho týmu

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist