Testy v Brně (2) - podrobná zpráva

Jak jsem včera slíbil, dnes plním. V článku naleznete podrobnou zprávu o včerejším testování na okruhu v Brně, stejně jako hlasy některých účastníků tohoto rozsáhlého testování.

Z celního skladu byl uvolněn nesmyslně držený kamión s novými pneumatikami Michelin a tak se mohlo začít testovat speciality, které továrna Michelin připravila pro náš okruh. Nejlépe s těmito pneumatikami zajel italský jezdec Max Biaggi, který zajel jedno kolo za fantastických 1:58,8 což je překonání jeho nejrychlejšího času 1:59,646, který zajel Biaggi při kvalifikaci na loňskou Grand Prix České Republiky.
"Dnes jsem absolvoval pouze test pneumatik a skončil jsem již v 15:30, protože se musím dostat ještě dnes do Nice," říkal italský jezdec po svém testování. "Pracovali jsme zde na podvozku a nalezli jsme dobrý soubor pro jízdu nahoru do cíle a to i v hrbolatých částech. Svůj nejlepší čas jsem zajel na měkkých pneumatikách, chtěl jsem je na tomto motocyklu zde vyzkoušet. Nyní se musím trochu uvolnit, posledních sedm dnů bylo hodně usilovných. Nyní budu soustředit svou pozornost na Sachsenring."
Druhý nejrychlejší byl včera další italský jezdec Loris Capirossi, který během svých 62. kol zajel s továrním strojem Ducati Desmosedici čas 1:59,54 a tedy opět rychleji než v loňské kvalifikaci. Trojici nejrychlejších doplnil opět italský pilot, tentokrát Valentino Rossi, který zajel jedno kolo za 1:59,6. Rossi se během včerejšího dne věnoval jednak testu pneumatik, ale i testu nového výfukového systému, který lze od toho současného rozeznat především podle výrazněji hlasitějšího zvuku. "Dnes byl další dobrý den na okruhu, kde jsem testoval nové pneumatiky s cílem nalézt nejvýhodnější separaci pro závod v srpnu," říkal Valentino Rossi. "Taky jsem na jednom motocyklu měl hlasitý, zkrácený výfuk s jehož výsledky jsem potěšený. Žádné jiné nové díly jsem neměl, pouze jsem se soustředil na nastavení pro tento okruh, kde je vždy obtížné nalézt to správné pro jízdu do kopce."
Posledním jezdcem, který se dokázal dostat pod dvě minuty byl Španěl Sete Gibernau, který jedno kolo zajel za 1:59,7 a stejně jako Rossi se věnoval testu pneumatik a nového výfukového systému. "S novými pneumatikami Michelin jsem nesmírně spokojený," říkal Gibernau. "Koncentroval jsem se na nalezení nejlepší kombinace pro můj standardní stroj. Zkoušel jsem nový výfuk, ale potřebuji ještě testovat tento výfuk na jiném okruhu, abych porovnal jeho výkon, protože s oběma druhy výfuků jsem zajížděl stejné časy."
Pátým nejlepším byl další jezdec HRC, tentokrát japonský nováček letošní sezóny Makoto Tamada, který zajel svůj nejlepší čas 2:00,2. Tamada druhý den již tolikrát neměnil své pneumatiky, když po testech třiceti separací pneu Bridgestone ze středy, testoval včera již pouze patnáct druhů pneumatik. "Dnes jsem měl možnost porovnat starý rám a nový, což jsem v Doningtonu nemohl," říkal japonský jezdec. "Oba motocykly byly stejně nastavené a oba měly stejné pneu. Je však příliš brzo říkat, který byl lepší. Dnes jsem absolvoval 86 kol. Jedno je jisté, bylo dobré, že jsem v testování dostal pomoc v podobě Shinichi Itoha. Nalezli jsme dvě opravdu dobré přední pneumatiky, které použiji ve dvou dalších závodech."
Na šestém místě druhého testovacího dne se umístnil americký jezdec Colin Edwards II., který jedno kolo zajel za 2:00,23 (celkem 62 kol). Edwards stejně jako jeho dva kolegové (testoval opět i Marcellino Lucchi) během včerejšího dne kromě testování pneumatik použil také nový výfukový tlumič, se kterým by měli oficiální jezdci nastoupit k podniku na okruhu Sachsenring. Hned za Edwardsem se umístnil jeho mladší krajan Nicky Hayden, který celý den věnoval testu pneumatik Michelin, se kterými v závěru zajel čas 2:00,3. "Jsem opravdu spokojený," usmíval se mladý Američan. Celkově jsem si tento test hodně užíval. Testování nebylo dobré pouze pro zdejší srpnový závod, ale i pro celý zbytek sezóny. Nějaké věci na nastavení jsem zkoušel s lidmi od Showa což se ukázalo jako dobré. V jednu chvíli jsem se dostal za Lorise a to byla velká zkušenost. Jsem opravdu rád, že jsem zde mohl testovat, protože toto je okruh, kde bych určitě hodně bojoval s nastavením, kdybych zde nastoupil až k srpnovému závodu a neměl tedy žádnou zkušenost."
Prvním jezdcem na motocyklu Yamaha YZR M1 byl španělský pilot Carlos Checa, který s časem 2:00,5 skončil ve čtvrtek na osmém místě. Carlos opět hodně jezdil (za oba dny najel celkem 136 kol) přičemž vedle testování nových pneumatik se věnoval také nastavení podvozku. Jen o 0,06 sekundy byl včera pomalejší další jezdec Yamahy - Shinya Nakano, který skončil naopak těsně před Marco Melandrim (2:00,7). Marco po nedokončeném závodě v Doningtonu dostal od šéfa týmu pokyn k simulaci závodu, což pro Macia znamenalo uprostřed dne, v nejžhavějších podmínkách, jezdit bez přestávky mnoho kol. Na konci dne však byl Marco i šéf týmu velice spokojený. "Marco držel správný krok a jeho fyzická kondice byla po 24. kolech dobrá," říkal manažer týmu Fortuna Yamaha pan Geoff Crust. "Závodní simulaci absolvoval uprostřed dne, kdy byl okruh nejžhavější a proto to byla pro něj velice dobrá zkušenost. Marco si na motocyklu začíná být jistý a myslím, že až se sem za měsíc vrátí, může zde dobře dopadnout."
Druhou desítku nejlepších započal jedenáctý Troy Bayliss, který se strojem Ducati Desmosedici zajel během svých 75. kol jedno za 2:00,98. Hlavním cílem pro australského jezdce byl ve čtvrtek test zadních pneumatik. Dvanáctý skončil s časem 2:01,2 japonský, testovací jezdec Shinichi Itoh, který však již v poledne testování ukončil, protože ještě večer odlétal do Japonska, kde se chce připravit na nadcházející víkend, kdy ho čeká náročný superbikový závod v domácím šampionátu. Na dalším místě za Itohem skončil tovární jezdec Alice Aprilia, japonský pilot Noriyuki Haga, jenž během včerejších padesáti kol zajel čas 2:01,34. Stejně jako Itoh, tak i Haga předčasně ukončil testování, když v 15:30 zajel naposledy do svého boxu a následně odcestoval se svou rodinou na krátkou dovolenou do Japonska. Za Hagou se umístnil opět japonský pilot, tentokrát v podobě mladého Ryuichi Kiyonariho, který svůj čas dostal na hranici 2:02,21. Svých 87 kol věnoval Kiyonari učení křivek složitého okruhu a zároveň sběrem dalších důležitých poznatků. "Dnes jsem absolvoval mnoho kol, cítím se, jako bych absolvoval osmihodinový závod v Suzuce," říkal s humorem unavený Kiyonari na konci dne. "Test byl pro mě velmi dobrý, hodně jsem se o motocyklu naučil. Nejlepší na testu je, že se do Brna vrátím s vědomím, že tento okruh již znám."
Na konci výsledkové listiny tohoto testování je stejně jako v případech závodů továrna Kawasaki se svým týmem. Nejrychlejším z jezdců na zelených strojích byl nejzkušenější z nich - Garry McCoy, který však opět nebyl spokojený s výsledky, ale pouze s jednotlivými částmi testování pneumatik a nové klikové hřídele. Čas na jedno kolo v podobě Garryho zní - 2:02,4. "Neučinili jsme zde za poslední dva dny tak velký pokrok, v jaký jsme všichni doufali," říkal McCoy. "Nicméně i přes problémy jsme dnes zaznamenali nějaké zlepšení a to především v oblasti pneumatik. Dunlop pro nás připravil na tento test nové přední pneumatiky a jednu novou zadní, která na tomto okruhu vypadala opravdu dobře. Nejsou sice dva stejné okruhy, ale doufám, že stejně dobře jako zde, budu tato pneumatika pracovat i na Sachsenringu.
Dalším v pořadí byl testovací jezdec Kawasaki - Alex Hofmann, který se opět věnoval pouze testu pneumatik. Jeho nejrychlejší kolo znělo 2:03,1. "Testy pneumatik šly dobře a já měl možnost poznat množství nových, předních pneumatik, se kterými budeme mít všichni jistější pocit," říkal německý jezdec. "Také jsem se pokusil o změnu nastavení motocyklu a jistý pokrok v této oblasti byl učiněn. Bohužel žádné výhody z tohoto testování nebudu moci použít na Sachsenringu v závodě, ale měl bych být schopen nastavení motocyklu zlkepšit až přímo tam."
Posledním se zveřejněným časem byl opět jezdec Kawasaki - Andrew Pitt (2:03,3), který stejně jako McCoy pracoval na testu pneumatik, ale i na testování nové klikové hřídele. "Celkově jsem s pokrokem za poslední dva dny spokojený," řekl Pitt. "Nová kliková hřídel nejenže zlepší brzdný účinek před zatáčkou, ale hlavně zvýší výkon při akceleraci, který je na tomto okruhu velmi důležitý, protože zde jsou rychlé změny směru. Nová přední pneumatika vypadá, že zlepší mou důvěru v předek motocyklu. Toto zlepšení by nám mělo pomoci již příští víkend na Sachsenringu, ačkoliv má priorita na dalším novém okruhu bude během pátku se tento okruh naučit."
Testů na okruhu v Brně se zúčastnil také tým Proton KR, který však své výsledky nezveřejnil, stejně jako tovární tým Aprilie v podobě svého testovacího jezdce Marcellino Lucchiho.
Testování včera také absolvoval tým Yamaha Kurz, který zde představil nejen Naoki Matsuda, ale i svého nového jezdce Lukáše Peška, který v tomto týdnu nahradil Jaroslava Huleše, který si o výměnu řekl svým opětovným zraněním z tréninku na motokrosové motorce (opět zlomená ruka). Dále byl včera aktivní také tým Elit Grand Prix, kde od 18:00 hodin absolvoval své první testy tohoto týdne Jakub Smrž. Přítomen byl také jezdec týmu Fortuna Honda Roberto Rolfo, který však včera nevyjel a své kilometry si schovává až na dnešní den.
Nejrychlejší byl včera Naoki Matsudo, který jedno kolo zajel za 2:08,0. Jakub Smrž zajel jedno kolo za 2:08,7 a Lukáš Pešek se prezentoval časem 2:09,6. "Ani jsme moc neměnili nastavení, jen jsme něco vyzkoušeli," říkal večer po testování Kuba Smrž. "Trochu jsem se povozil a zítra na to jdu naostro."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist