Testy na Sepangu (8)

První informace z dnešního testování na okruhu Sepang v Malajsii. Prozatím pouze několik časů, aktualizace tohoto článku bude probíhat postupně celé odpoledne.

Valentino Rossi dnes absolvoval první testování společně s ostatními jezdci třídy MotoGP. K velkému srovnání došlo na malajsijském okruhu Sepang, kde začalo třídenní testování HRC, Yamahy, Ducati, Suzuki, Kawasaki, Aprilie a Moriwaki. Při tomto testování byl opět nejrychlejší Max Biaggi na Hondě RC 211V, který porazil Rossiho o více jak 0,4 sekundy.
Dvě havárie poznamenaly dnešní testování. Nejprve havaroval v dopoledních hodinách Makoto Tamada, který si tak notně odřel svou novou, žlutou kombinézu. Později havaroval na konci protilehlé rovinky americký jezdec Kenny Roberts jr. jezdící na továrním stroji Suzuki GSV-R. Kenny se před poslední zatáčkou snažil vyhnout Jeremy McWilliamsovi, to se mu také podařilo, ovšem výlet do štěrku již neustál a havaroval. Kontrolní prohlídka ve zdravotním středisku odhalila poškozenou klíční kost. V tuto chvíli není jasné zda se jedná o nové zranění, či zda je to ještě něco staršího, například z pádu v Mugellu. Jistota je ovšem taková, že Kenny nebude zítra testovat a není ani jasné, zda bude testovat poslední den těchto testů, který bude v pátek. Suzuki tak bude připravovat své stroje pouze s testovacími jezdci Gregorio Lavillou a Kousuke Akiyoshim.
Ohlasy jezdců:
Max Biaggi (opět v Sepangu nejrychlejší, testoval s nejnovějším motocyklem modelové řady 2004) Nepršelo a bylo velmi horko, přesto jsem zajel velmi dobrý čas. Můj nejrychlejší okruh jsem zajel na 16,5" přední pneumatice. Musím říct, že jsem se tomu přizpůsobil již více, než při posledním testu. Myslím, že jsem udělal slušný pokrok. Motocykl je úplně nový. Abych řekl pravdu, tak je ale stejný jako ten, který jsem použil při posledních testech tady v Sepangu. Sice má několik modifikací, ale to nejdůležitější zůstalo stejné.
Valentino Rossi (pracoval na nastavení motoru, podvozku a pérování) Je tady hrozně horko. Vše se zdá být dobré, ale jisté je, že máme hodně práce. Je zajímavé mít toto přímé srovnání s Hondou. Trávil jsem nějaký čas s Colinem Edwardsem a Maxem Biaggim. Nejvíce musíme pracovat na charakteristikách motoru a předku motocyklu. Dnes to byl pro nás velmi důležitý den, udělali jsme mnoho práce, většinou na motoru. Dostavil se slušný pokrok. Vše bereme s rozvahou, nejdeme do toho tak, aby bylo vše na limitu. Zítra budeme zkoušet další specifikaci motoru a několik různých nastavení s novými pneumatikami.
Carlos Checa Je obtížné zlepšit čas, který jsem zde dosáhl naposledy, ale jezdil jsem velmi soustředěně. Pokusím se nalézt větší cit s tímto nastavením motocyklu. Použil jsem stejné pneumatiky Michelin jako naposledy, ale zítra mám testovat nějaké nové. Dnes jsme učinili několik drobných změn na motoru, tak mě to trochu zdržovalo.
Marco Melandri Po dlouhé cestě letadlem a kvůli velkému vedru, jenž zde panuje, byl dnešní den velmi těžký. Mé rameno je již lepší, ale stále mám několik bodavých bolestí. Je těžké s tímto jezdit. Ráno jsem se soustředil na nastavení, odpoledne jsem testoval novou elektroniku Magneti Marelli. Během posledních čtyřech kol jsem nalezl nějaké zlepšení. Nastavení vypadalo dobře, stejně jako výkon motoru. Těším se na zítřejší pokračování této práce.
Norick Abe Nebyl to dobrý den. Pouze jsem se soustředil na zadní část motocyklu. Na konci testu jsem si opravdu již myslel, že jsem nalezl konečně řešení, s dosaženým časem jsem však byl velmi zklamaný. Doufám, že zítra se vše zlepší.
Loris Capirossi (poprvé v akci s novým strojem Ducati Desmosedici D16 GP4, jezdil výhradně s 16,5" přední pneumatikou) Z motocyklu jsem opravdu šťastný. Nyní se lépe ovládá, ale stále na něm máme mnoho práce. Desmosedici je ještě nový a musíme hodně pracovat na 16,5" pneumatikách. Minulý rok jsem takovýto čas zajel pouze na konci testů a ještě se speciální, měkkou pneumatikou. Motocykl je dobrý, daleko ovladatelnější než ten loňský.
Troy Bayliss (o víc jak 0,5 sekundy rychlejší než jeho maximum z loňského závodu) Jel jsem rychleji než v loňském závodě a to je dobré znamení. Již jsem získal dobrý pocit na motocyklu a to i se 16,5" pneumatikou, poté, co jsem tak dlouho používal 17". Ačkoliv na superbiku jsem vždy používal menší pneumatiku, tady je ten pocit jiný. Desmosedici je však motocykl, se kterým je snadné závodit a já mám ještě další dva dny na tomto okruhu, kdy mohu pokračovat v práci na nastavení a získání nejlepšího výkonu motocyklu.
Shinya Nakano Můj dnešní hlavní cíl bylo potvrdit kvalitu nastavení Kawasaki ZX-RR z posledního testování na tomto okruhu před několika týdny. Motocykl nyní vypadá lépe na výjezdech ze zatáček. Nyní jsem ve druhém testování s Kawasaki a tak se již cítím na motocyklu uvolněně. Také se učím porozumět motocyklu a týmové práci. Během dalších dvou dnů by mi to mělo pomoci zlepšit časy na jedno kolo.
Alex Hofmann Jsem rád, že se dnes skončilo testovat trochu dříve, protože jsem unavený z dlouhého letu z Evropy. Dnes jsem neměl mnoho sil, ale jsem si jistý, že zítra to již bude v pořádku. Dnes jsem hlavně pracoval v práci na základním nastavení podvozku, abych mohl v následujících dnech mohl přizpůsobit motocykl mému stylu. Zkoušel jsem několik variant nastavení odpružení předního i zadního kola. Vím, že jdeme správným směrem.
Doposud zveřejněné časy z dnešního dne (aktualizace proběhne průběžně během celého odpoledne):
  1.- Max Biaggi (ITA) Honda 2:02,693 (53 kol)
  2.- Colin Edwards (USA) Honda 2:02,939 (58)
  3.- Valentino Rossi (ITA) Yamaha 2:03,10 (58)
  4.- Sete Gibernau (SPA) Honda 2:03,121 (33)
  5.- Loris Capirossi (ITA) Ducati 2:03,883 (38)
  6.- Nicky Hayden (USA) Honda 2:03,915 (74)
  7.- Makoto Tamada (JPN) Honda 2:04,072 (16)
  8.- Troy Bayliss (AUS) Ducati 2:04,208 (44)
  9.- Kenny Roberts (USA) Suzuki 2:04,552
10.- Carlos Checa (SPA) Yamaha 2:04,631 (53)
11.- Kousuke Akiyoshim (JPN) Suzuki 2:04,860
12.- Shinya Nakano (JPN) Kawasaki 2:04,906 (30)
13.- Alex Hofmann (GER) Kawasaki 2:05,506 (46)
14.- Marco Melandri (ITA) Yamaha 2:05,6 (53)
15.- Alex Barros (BRA) Honda 2:05,98 (52)
16.- Norick Abe (JPN) Yamaha 2:06,35 (68)
17.- Neil Hodgson (GBR) Ducati 2:06,948 (73)
18.- Ruben Xaus (SPA) Ducati 2:07,024 (25)

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist