Testy na Sepangu (2)

Druhy den testu na okruhu v Sepangu byl opet podle ocekavani pod taktovkou motocyklu Honda, respektive tymu Sita Ponse.

Testy na Sepangu (2)
V opravdu úmorných podmínkách, kdy za velkého tepla a vlhka dosahoval asfalt až neuvěřitelných 56°C, pokračovaly na okruhu Sepang testy týmu Hondy, Kawasaki, Suzuki a Moriwaki.
Nejrychlejším jezdcem byl opět italský pilot Max Biaggi na motocyklu Honda RC 211V, který jako jediný z jezdců Hondy dnes použil sedmnáctipalcovou přední pneumatiku. "16,5 palcovou pneumatiku jsem se rozhodl testovat až zítra, na závěr testování," říkal Max Biaggi dnes v podvečer malajsijského času. "Použiju jí až budu mít dobré nastavení a dobrý pocit na motocyklu. Teprve až poté ucítím rozdíl a případné výhody. Když to budu testovat až zítra, budu vědět, že informace jdou od pneumatik."
Stejně jako Max Biaggi, tak i Sete Gibernau a Nicky Hayden, použili dnes k testům motor, který se podobal tomu, jenž dostal Valentino Rossi na závěr loňského šampionátu MotoGP. Celá trojice továrních jezdců Hondy byla s tímto motorem nadmíru spokojená.
"Má více otáček, určitě o více jak pět set," pochvaloval si Sete Gibernau motor, kterým jako první disponoval loňský Mistr Světa Valentino Rossi již v závěru sezóny 2003. "Spojka, kterou jsem společně s tímto motorem použil, je také o hodně lepší. Rozhodně to přináší zlepšení. Při řazení dolů je hladší přechod, rozdíl je vidět ihned na jednotlivých časech, které jsou srovnatelné se zdejším závodem."
Nespokojený se svým dnešním výkonem však byl americký jezdec Colin Edwards, který si stěžoval na únavu. "Dnes jsme příliš měnili nastavení předního kola a pneumatiky. Po dlouhé cestě a hrozném vedru, které zde je, se cítíte hodně unavení. Testování zde je těžké," stěžoval si na podmínky dvojnásobný Mistr Světa Superbike.
K drastickým změnám na svém motocykl se přiklonil japonský jezdec Makoto Tamada, který dokonce upravoval rozvor svého stroje Honda RC 211V. "Takovou to věc nemůžeme dělat během závodního víkendu a proto to zkoušíme zde a uvidíme co nám to přinese," vysvětluje Makoto Tamada v tiskové zprávě HRC.
I dnes byl nejpilnějším jezdce japonský pilot Tohru Ukawa, který se pomalu začíná podrobovat nové úloze, kterou ve své kariéře prožívá poprvé - pouze testovací jezdec. Jeho dnešní dávka činila 87 kol na více jak pět kilometrů dlouhém okruhu. Nutno podotknout, že právě největší porce se od testovacích jezdců očekávají. Cinil se take oficielni testovaci jezdec firmy Bridgestone, Shinichi Itoh, ten behem absolvovani 74 kol vyzkousel celkem 15 ruznych sad pneumatik.
Významný pokrok dnes učinila továrna Kawasaki, která prostřednictvím Shinyi Nakana získala svůj nejlepší čas v dosavadním působení jejich motocyklu Kawasaki Ninja ZX-RR na okruhu Sepang. Více jak dvousekundové zlepšení dává vysokou motivaci nejen samotnému Japonci v sedle japonského motocyklu, ale i lidem uvnitř týmu Fuchs Kawasaki Racing.
"Dnes jsme učinili několik pozitivních nastavení na našem motocyklu," říkal na závěr dne spokojený Nakano. "Již se na motocyklu cítím rozhodně klidnější. Tým pracoval opravdu těžce, aby připravil motocykl. Dokázal jsem vyzkoušet dva různé rámy a několik změn v geometrii motocyklu. Stále mi ještě trochu klouže přední kolo, ale pracujeme na zlepšení stability při brždění. Celkově však motocykl nevypadá špatně. S dnešními časy jsem spokojený a již se těším na zítra."
O více jak sekundu se zlepšil i druhý jezdec týmu Alex Hofmann. "Bylo dobré odložit starý motocykl a začít testovat nový," upozornil Hofmann v tiskovém prohlášení týmu Haralda Eckla. "Zaměřili jsme se hlavně na podvozek. Hodnotil jsem různé rámy a hledal nejvhodnější kombinaci. Vše mi poté pomohla vyřešit simulace závodu. S tím co jsem dnes dosáhl jsem velmi spokojený. Zítra budeme odpoledne testovat ještě motor a pneumatiky."
Stejně jako včera neuvolnila žádné detailní informace ani dnes továrna Suzuki, která opět testovala s jezdci Kenny Robertsem jr. a Johnem Hopkinsem. Proto doufejme, že alespoň na závěr testů vydá tým Garryho Taylora nějaké tiskové prohlášení.
Andrew Pitt dnes opět testoval stroj Moriwaki MD 211VF, ale s novým modelem se nemohl dlouho nalézt. Absolvoval nakonec pouze třicet kol, při kterých nedokázal zlepšit svůj včerejší výkon.
V ruchu událostí na okruhu Sepang dnes nikdo nemohl nezaznamenat příjezd personálu továrních týmů Yamahy, kteří začali s přípravou boxů na své testy, jenž vypuknou od sobotního dne. Ačkoliv největší hvězda Yamahy - Valentino Rossi ještě není v Malajsii, členové jeho týmu již dnes pilně pracovali v boxech přiděleným týmu Gauloises Fortuna Yamaha.
Na doplneni jeste neuverejnene casy jezdcu na motocyklech Suzuki z prvniho dne testovani: John Hopkins zajel nejrychlejsi kolo za 2’05.67 a Kenny Roberts (Suzuki) byl casem 2’07.59 podstatne pomalejsi.
Dosažené časy během druhého dne testů na Sepangu:
1. Max Biaggi (Honda) 2'02"96 (54 kol)
2. Sete Gibernau (Honda) 2'03"33 (64 kol)
3. Makoto Tamada (Honda) 2'03"41 (54 kol)
4. Tohru Ukawa (Honda) 2'03"63 (87 kol)
5. Colin Edwards (Honda) 2'03"72 (54 kol)
6. Nicky Hayden (Honda) 2'03"77 (84 kol)
7. Shinya Nakano (Kawasaki) 2'04"34 (66 kol)
8. John Hopkins (Suzuki) 2'04"46
9. Shinichi Itoh (Honda) 2'05"07 (74 kol)
10. Kenny Roberts (Suzuki) 2'05"39
11. Alex Hoffman (Kawasaki) 2'05"57 (53 kol)
12. Andrew Pitt (Honda Moriwaki) 2'09"79 (30 kol)

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist