Testy na Sepangu (10)

Třídenní testování MotoGP skončilo na malajsijském okruhu Sepang, kde byl dnes nejrychlejší americký mladík z Owensboro Nicky Hayden, který nadělil Valentino Rossimu bezmála sekundu!

Testy na Sepangu (10)
Na okruhu Sepang skončilo třídenní testování jezdců třídy MotoGP. Tento článek bude opět celé odpoledne postupně aktualizován (ohlasy jezdců), jak budou přicházet jednotlivé tiskové zprávy zúčastněných týmů.
Testy na Sepangu tedy skončily, již příští týden (od 17. února) budou některé továrny (Honda, Yamaha, Ducati a Aprilia) pokračovat ve své přípravě, když tentokrát bude jejich testovacím centrem australský Filipův ostrov (o několik dnů déle bude v Austrálii testovat také Kawasaki).
Hlasy jezdců po testování v Sepangu:
Nicky Hayden (testy ukončil jako první jezdec Hondy, zatímco jeho kolegové jezdili ještě o hodinu déle) Lhal bych, kdybych řekl, že to není pro mě dobré, ale na druhou stranu musím říci, že je to pouze jeden test. Opravdu mi to pomáhá byt klidný. Během několika dnů jsme odvedli dobrou práci a já jsem s ní spokojený. Měl jsem několik problémů, ale pokusil jsem se je nyní vyřešit. Nikdy jsem nebyl při testování dobrý, ale nejrychlejší jsem také byl vždy v neděli. Je to pozitivní. Motocykl vypadá dobře, Honda odvedla přes zimu dobrou práci. 16,5" přední kolo vypadá také opravdu velmi dobře, je to jako když jsem jezdil na Superbike. Cítím, že tento rok mohu být ještě rychlejší než vloni. Minulý rok jsem měl několik důvodů být pomalejší - učil jsem se. Tento rok chci vyhrávat závody. Nyní cestuji dolů na Phillip Island, na okruh, který mám opravdu rád. Tam jede motocykl opravdu rychle. Poté do Evropy k dalším testům, pak již závody. Nemohu se dočkat.
Max Biaggi Další dobrý den na tomto okruhu. Ukázal jsem, že za těchto podmínek mohu neustále jezdit rychleji a to je dobrá věc. 16,5" přední pneumatika Michelin mi dodala hodně důvěry v předek motocyklu a to z jezdeckého hlediska velmi důležité. Hodně se mi to líbí. Nyní je důležité zopakovat tento výkon na Phillip Islandu. Bude dobré trochu vyměnit scenerii, opravdu se tam těším.
Sete Gibernau Každý den jsem byl schopný učinit přesně to co jsem chtěl a také s dnešním dnem jsem spokojený. Chtěl jsem absolvovat jednu závodní vzdálenost v kuse, nebo alespoň trochu podobnou vzdálenost závodu. Nakonec jsem jel 21 kol, se kterými jsem byl opravdu spokojený, byl jsem o hodně rychlejší než při zdejším závodě. Bylo to bez závodního stresu a jel jsem zcela osamocený. Učinilo mě to spokojeným. Přiblížil jsem se k 2:02 a to je důvod mé spokojenosti. Stále ještě nejsem rozhodnut o velikosti přední pneumatiky, ale závodní simulaci jsem absolvoval s tou méně oblíbenou variantou a proto jsem spokojený.
Colin Edwards Když odstartujete sezónu s novým motocyklem, na kterém jedete od začátku, a když nashromáždíte velké množství informací ještě před prvním závodem, víte pak co máte dělat, co změnit, co použít. Právě nyní získávám ony informace, ještě nejsou všechny, ale již jsem nějaké získal. Fabrizio /Cecchini - šéfmechanik/ poslouchá mé poznatky a poradí mi jak na to jít. Obvykle se to vylepší, je to dobrá spolupráce. Získáváme informace do databáze a postupně se zlepšujeme.
Makoto Tamada Dnes to byl velmi těžký den, protože jsem sem dorazil z Japonska s chřipkou a myslím, že dnešek byl nejhorším ze všech tří dnů. Měl jsem horečku, při jízdě to nebyl problém, protože se na tu jízdu soustředíte, ale pokud jsem vyčkával v boxech, bylo to nesmírně unavné. V každém případě to z pohledu motocyklu byly dobré tři dny. Hodně jsme pracovali na nastavení motocyklu pro rok 2004, hodně jsme se o něm naučili. Nyní mohu porovnat různé možnosti a vidět zlepšení. Byl bych rád jel ještě rychleji, ale bohužel mi to nedovolily podmínky. Uvidíme nyní v Austrálii.
Alex Barros Bylo dobré byt po tak dlouhé pauze opět na motocyklu. Jsem však nyní podrážděný a unavený. Na své rameno si dávám led, pomáhá mi to. Je dobré být zpět na Hondě, vrací se mi důvěra. Ovšem musím se naučit opět všechny referenční body. 16,5" přední pneumatiky jsem používal pouze omezeně. Je brzo učinit rozhodnutí. Nastavení motocyklu ještě není dobré, ale cítím, že se neustále zlepšuje. Moje časy jsou konstantní, vím že se s uzdravením zlepší. Šlachy se musí zahojit přirozeně, bude ještě chvilku trvat něž budu stoprocentně zdráv, ale to je můj cíl před startem sezóny.
Valentino Rossi (stejně jako včera jezdil se zcela novým motorem, pro poruchu skončil dříve než ostatní jezdci Yamahy) Při tomto testu mám nový motor dal velké zlepšení, nyní mohu zrychlovat více a snadněji při výjezdech ze zatáček. Je to teprve první prototyp a tak je na něm ještě mnoho práce v získávání výkonu. Myslím, že pokud bych tak brzo neskončil, tak bych se mohl ještě i zrychlit. Phillip Island bude velmi důležitý test, protože uvidíme jak jsme schopni připravit motocykl na jiný okruh. Yamaha má pověst, že potřebuje mnoho změn při přechodu na jiný okruh. Když však máte tři dny testování k práci na motocyklu, je to jiný příběh než když máte na vše asi tři hodiny. Uvidím jestli se na Phillip Islandu dokážu zlepšit.
Carlos Checa Do dnešního dne jsem vkládal hodně očekávání, bohužel jsem nedosáhl toho, v co jsem doufal - jezdit konzistentně rychlá kola. Zlepšil jsem včerejší výkon, to není špatné, ale také to není to co jsem očekával. Dnes jsem většinou pracoval na pneumatikách Michelin a na motocyklu jsem nedělal mnoho změn. Těším se na Phillip Island, to je opravdu krásný okruh. Zde jsem byl totálně soustředěný, stejně budu i tam.
Marco Melandri Dvě kola před koncem testování jsem se začal cítit dobře. Musím přiznat, že jsem celý den měl několik problému. Během tohoto testu jsme učinili několik změn, bohužel ne všechny byly dobré. Testoval jsem zde celkem šest dnů, dnes ve tři odpoledne to vypadalo dobře, upřímně však musím říci, že jsme stále ještě hodně daleko od toho, kde jsme chtěli být. Na konci jsem tedy byl rychlejší a tak si myslím, že se stejným nastavením budu příště na Sepangu jezdit rychle. Jsem rád, že jsem zde nehavaroval, jsem spokojený, že teď následuje test na Phillip Islandu, doufám, že to tam bude lepší.
Norick Abe Bylo to zde těžké, nejsem s tím spokojený. Dnes jsem začal s novou pneumatikou a vypadalo to dobře, okolo poledne jsem však ztratil cit s předkem motocyklu. Na konci jsem opět použil stejnou pneumatiku jako ráno a opět jsem zajel několik dobrých kol. Celkově odjíždím s lepším dojmem, než jaký jsem měl na začátku testování. Nikdy jsem nezávodil s M1 na Phillip Islandu, bohužel jsem při své poslední návštěvě havaroval během tréninku a tak se tam těším.
Loris Capirossi Můj cit s 16,5" předním kolem se zlepšil. S výsledky třídenního testu jsem obecně spokojený. Motocykl je dobrý, od minulého roku jsme učinili mnoho pokroku. Je větší výkon, motocykl se také lépe ovládá, je klidnější. Inženýři z Ducati odvedli během zimy dobrou práci, motocykl má mnoho potenciálu.
Troy Bayliss Jel jsem lépe než včera, i když jsem si myslel, že mohu jet rychleji. Uvážím li, že toto je první test, jsem se vším spokojený. Motocykl je nový a já si musím na něj pouze zvyknout. Narozdíl od loňského motocyklu, cítíte na tomto motocyklu ihned pokrok. Znamená to, že jdeme správným směrem. Nyní jedeme na Phillip Island a já budu na tomto okruhu spokojený. Je to okruh, který dobře znám a tak mi jistě pomůže v přípravě Desmosedici.
Shinya Nakano (porucha ho zastavila již po 15 kolech) Jsem zklamaný z toho, že jsem musel dnes tak brzo skončit. S novým motorem a pneumatikami jsem opravdu chtěl zlepšit svůj čas. S tímto motorem jsem měl možnost dokončit pouze několik kol, ale i ty potvrdily zlepšený výkon. Nový motor byl hodně stabilnější při brždění a při vjezdu do zatáček, stejně jako při změnách směru jízdy. Také jsme učinili malou změnu na nastavení předního kola. Nyní již víme, jakým směrem se na Phillip Islandu máme ubírat.
Alex Hofmann Dnešek byl opravdu únavný, ale se vším jsem spokojený. Můj čas je trochu pomalejší než včera, ale zato jsem pochopil několik vlastností motocyklu. Dnes byl také dobrý odolnostní test, který byl velmi rychlý. Jezdil jsem stabilní časy na pneumatice, která ještě před tímto testem měla za sebou 15 kol. Velmi často jsem nejprve zastavoval k změně nastavení, trochu mi to vzalo můj rytmus. Nyní si chci užít několik dnů dovolené v Austrálii, než začneme náš další testovací program.
Časy třetího dne testování:
  1. Nicky Hayden (USA) Honda 2:02,041 (41 kol)
  2. Max Biaggi (ITA) Honda 2:02,108 (52)
  3. Sete Gibernau (SPA) Honda 2:02,496 (42)
  4. Colin Edwards (USA) 2:02,597 (33)
  5. Valentino Rossi (ITA) 2:02,746 (47)
  6. Makoto Tamada (JPN) Honda 2:02,962 (45)
  7. Carlos Checa (SPA) 2:03,100 (79)
  8. Loris Capirossi (ITA) Ducati 2:03,530 (46)
  9. Troy Bayliss (AUS) Ducati 2:03,554 (58)
10. Alex Barros (BRA) Honda 2:03,588 (53)
11. Kousuke Akiyoshi (JPN) Suzuki 2:03,729
12. Shinichi Itoh (JPN) Honda 2:04,076
13. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki 2:04,625 (15)
14. Neil Hodgson (GBR) Ducati 2:04,674
15. Marco Melandri (ITA) 2:04,753 (59)
16. Gregorio Lavilla (SPA) Suzuki 2:05,756
17. Alex Hofmann (GER) Kawasaki 2:04,817 (55)
18. Ruben Xaus (SPA) Ducati 2:04,929
19. Norick Abe (JPN) 2:05,059 (57)
20. Shane Byrne (GBR) Aprilia 2:05,150
21. Jeremy McWilliams (GBR) Aprilia 2:06,574
22. Andrew Pitt (AUS) Moriwaki 2:06,912

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist