Telefonica MoviStar a Motegi

Jezdci jednoho z nejlepšího týmu MotoGP se chystají v Motegi zasáhnout do nejvyšších pater výsledkové listiny.

Telefonica MoviStar a Motegi
Po evropské části Grand Prix je před námi nyní zámořská část, která nám postupně představí čtyři závody v dalekých krajinách. Tím prvním bude již tento víkend japonské kolo Mistrovství Světa silničních motocyklů, které se uskuteční na okruhu Twin Ring v Motegi. Čtyři závody během pěti týdnů budou velmi náročné nejen na fyzickou kondici, ale i na psychické rozpoložení jednotlivých jezdců a členů týmů. Japonsko, Qatar, Malajsie a Austrálie ukáže pozice jezdců, kteří myslí na nejvyšší mety.
“Okruh Twin Ring nemá žádné zvláštnosti a proto muže být právě velmi komplikované nalézt správné nastavení motocyklu,“ říká o okruhu v Motegi španělský jezdec Sete Gibernau, který bude jistě patřit k velkým favoritům nedělního závodu MotoGP. “Na tomto okruhu je velmi těžké nalézt kompromis mezi bržděním a akcelerací. Motegi je ve skutečnosti okruh náročný na brzdy a akceleraci, je to okruh s 90. stupňovými zatáčkami, ke kterým musíte přistoupit velmi agresivně. Je to však okruh, na který se dobře adaptují charakteristiky našeho motocyklu Honda, je to okruh, kde jsem absolvoval několik hezkých závodů, a to i když jsem nebyl spokojený. Vloni jsem jel s horečkou a skončil jsem závod po kolizi s Tamadou dříve než jsem chtěl.“
Pokud jezdec během této zámořské anabáze udělá chybu, ztratí mnoho bodů. Vyřazení ze závodní činnosti by znamenalo velkou ztrátu pro všechny jezdce. Jediným jezdcem třídy MotoGP, který letos bodoval ve všech závodech, je americký pilot Colin Edwards, jenž chce pochopitelně na svou šňůru v Motegi navázat.
“Během mé kariéry jsem v Motegi jezdil pouze jednou,“ říká Edwards na adresu okruhu v Motegi. “Tento rok to bude jediný závod v Japonsku a tak tam bude zřejmě dobrá atmosféra, myslím, že to bude velmi sledovaný závod. Má oblíbená část okruhu je výjezd z tunelu. Ty čtyři zatáčky, které po tunelu následují, jsou velmi dobré, každá následující je pomalejší. Je zde velmi důležité správné nastavení, zejména přední vidlice. Jsou tam dvě, tři místa, která jsou velmi náročná na brždění. V Japonsku je vždy výborná atmosféra. Mnoho lidí nerado jezdí do Japonska, já jsem často jezdil v Suzuce a do Japonska se tedy těším.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist