Take Proton uz ma jasno

Podle ocekavani pojede Proton tym Kennyho Robertse sr. v nove sezone ve slozeni American Kurtis Roberts - prisel ze serialu AMA a Japonec Nobuatsu Aoki, ktery tak prodlouzil sve dvoulete pusobeni v tymu o dalsi rok.

Take Proton uz ma jasno
Take Proton ma jasno
Spanelske testy kubatury MotoGP ve Valencii potvrdili i dvojici jezdcu tymu Proton KR. Po odchodu Jeremy McWilliamse k Aprilii vznikla velmi zajimava "bratrska" dvojice a sice mladsi z bratru Robertsu, tedy Kurtis a naopak nejstarsi z bratru Aokiovych, Nobuatsu. Oba dva uz maji pochopitelne zkusenosti ze startu v Grand Prix, ale kazdy ponekud jineho razu.
Kurtis Roberts - treti z letosniho AMA - Superbike, jezdil zavody Grand Prix uz v roce 1997 a to ve tride do 250 ccm. Tehdy zacal sezonu na Aprilii, ovsem byla to spise tragedie. Jedinym umistenim bylo 18.misto na GP Rakouska. Pak Kurtis nekolik zavodu v sezone vynechal, aby se vratil do stejne tridy s Hondou - videli jsme ho s ni i v Brne - a tato 18.mista si jeste dvakrat zopakoval. S nejsilnejsi kubaturou se seznamil pouze jedenkrat, na GP Malajsie 2001, jel v treninku na Protonu V3, ale do zavodu pro zraneni v kvalifikaci nakonec vubec nenastoupil. Po 5 letech stravenych v motocyklovem sampionatu Ameriky v kubaturach Superbike a Supersport, kdyz mu koncem letosniho roku vyprsela smlouva s tymem Erion - Honda, pojede tedy v tymu sveho otce oficielne celou sezonu nejprestiznejsi motocyklovou serii a to hned v kralovske kubature. "Ackolliv jsem doposud oficielne smlouvu nepodepsal, byl to vzdy muj cil, jet kompletni sezonu motocyklovou Grand Prix, znamena to pochopitelne vsak pro me i zmenu zivotniho stylu, budu vlastne skoro cely rok v Evrope, ale je to pro me zaroven velka vyzva", rekl po skonceni testu americky jezdec.
Japonsky pilot Nobuatsu Aoki je nejen nejstarsim ze tri bratru Aokiovych, ale take jedinym, ktery jeste v serialu GP pusobi. Nejmladsi Haruchika sice vyhral dvakrat titul mistra sveta ve tride 125 ccm, v soucasne dobe vsak nenasel angazma a Takuma je po padu pri predsezonnim testovani na jednom japonskem okruhu uz nekolik roku bohuzel ochrnuty. Nobu Aoki je s celkovym poctem 148 startu v GP sestym nejzkusenejsim jezdec kralovske kubatury. Po absolvovani 57 startu ve tride 250 ccm s umistenimi (1-1-1) v sedle tovarni Hondy prestoupil do kralovske kubatury v roce 1997 a hned skoncil jako treti celkove, kdyz az v poslednim zavode sezony prisel o titul vicemistra sveta po souboji s krajanem Okadou. Dalsi tri roky na tovarni Suzuki se vsak ani jednou neprosadil na stupne vitezu a tak nebylo divu, ze v roce 2001 skoncil jako testovaci jezdec firmy Bridgestone v tymu Erv Kanemota. I z tohoto duvodu pak ale dostal smlouvu na rok 2002 a 2003 v tymu Kenny Robertse. A zde se nekolikrat na motocyklu, ktery na maximalni rychlost ztraci az 30 km/hod na sve soupere, ukazal v tom svem lepsim svetle. Vzpomenme treba lonskou GP Australie a jeho souboj s Biaggim a to na trivalcovem Protonu !, nebo letos, kdy vyjel novemu motocyklu Proton V5 vubec prvni historicke body. Dlouho nebylo jasne, jestli Nobu pristi rok pojede serial Grand Prix, ale po odchodu "Jezzy" se vlastne "daddymu" Robertsovi jina moznost nenaskytla. K tomu japonsky jezdec prohlasil: "Poprve ve sve kariere mam moznost jet na motoycklu, kde jsem od sameho zacatku u jeho vyvoje. Byla to velmi tvrda sezona, nejen vyvijet novy motocykl, ale jeste k tomu zaroven zavodit. A ted jeste zmena pneumatik !, ale jako vzdy dam do zavodeni vse a uz se tesim na novou sezonu !"
Posledni den testovani se novacek MotoGP Kurtis Roberts zlepsil z casu 1:35.4 (na zavodnich pneumatikach) na velmi kvalitni cas 1:34.70 (na kvalifikacnich Dunlop pneumatikach) - kdyz jeho predchudce Jeremy McWilliams zajel v kvalifikaci na Grand Prix se stejnym strojem a na pneumatikach Bridgestone cas 1:34.975 ! Tymovy kolega Nobu Aoki zajel posledni den rovnez svuj nejlepsi cas za vsechny tri dny, na zavodnich pneu Dunlop casem 1:36.26 vsak zustal jako 12. a posledni ze vsech oficielnich pilotu Grand Prix, kdyz za nim byli pouze testovaci jezdci Aprilie - Marcelino Lucchi s 1:36.40 a Ducati - Vittoriano Guareschi s casem 1:36.70.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist