Suzuki opět na konci

Tovární tým japonské Suzuki v Sepangu opět získal místa až na konci výsledkové listiny.

Suzuki opět na konci
Na okruhu kde v minulosti dvakrát se strojem Suzuki zvítězil skončil letos americký jezdec Kenny Roberts jr. až na čtrnáctém místě, když se o tuto pozici musel v posledních kolech velice poprat s Alexem Barrosem, jenž v Sepangu havaroval již v úvodním kole a následně mocně dotahoval. Roberts zajel v neděli svá nejrychlejší kola v samém závěru závodu třídy MotoGP, když sváděl souboj právě s brazilským jezdcem Yamahy. Po kvalifikování v první desítce to bylo pro bývalého Mistra Světa jistě velké zklamání, když si tentokrát Kenny dělal velké ambice na Top Ten i v samotném závodu.
"Měl jsem několik problémů, o kterých bych opravdu nerad hovořil," říkal Kenny Roberts po závodě v malajsijském Sepangu. "Znělo by to stejně jako po celý rok. V podstatě jsem se závodním motocyklem nedokázal jet časy na jedno kolo takové, jaké jsem chtěl. Naše situace je taková, jaká je. Je pro mě těžké pochopit co musíme učinit, ale v této fázi se prostě musíme hodně zlepšit. Když srovnám můj motocykl a Ryův prototyp 2004 nevidím velký rozdíl. Zdá se, že to bude stejný případ. Potřebujeme úplně nový motocykl, musíme ho zlepšit."
Právě Akira Ryo nahradil v týmu na jeden závod diskvalifikovaného Johna Hopkinse, když měl Ryo stejně na okruhu Sepang startovat (obdržel již předem divokou kartu). Ryo coby testovací jezdec továrny Suzuki nastoupil stejně jako v Motegi na experimentálním motocyklu pro příští sezónu MotoGP a zaplatil krutou daň za neznalost poměrů, když pro závod zvolil příliš měkkou směs svých pneumatik. Tokijský jezdec tak po solidní úvodní polovině, kdy jezdil na bodovaných pozicích, propadl během druhé části závodu na dvacáté místo.
"Udělal jsem velmi velkou chybu při výběru pneumatik," přiznal Akira Ryo po závodě v Sepangu. "Vybral jsem si příliš měkkou, zatímco podvozek byl nastavený na tvrdou pneumatiku. Prvních pět kol bylo dobrých, jel jsem v klidu a měl jsem správný rytmus v časech pod 2:06. Potom jsem začal jezdit Rossiho style, kdy jsem najížděl smykem do zatáček, ovšem v pomalejší rychlosti. Přesto jsem se něčemu naučil a pomůže to vývoji. Objevil jsem nejslabší bod v nastavení podvozku. Byl to můj teprve druhý závod v tomto roce a proto mi chybí zkušenost s pneumatikami Michelin a samozřejmě i zkušenost ze závodů MotoGP. Příští rok bude možná pro mě lepší."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist