Suzuki do Welkomu pro body

Tovární tým Suzuki Grand Prix odjíždí do jihoafrického Welkomu pln očekávání.

Suzuki do Welkomu pro body
Do jednoho z nejlepších roků, jak je označována letošní sezóna MotoGP, se chystá ve Welkomu vstoupit také tým Suzuki Grand Prix, který v posledních IRTA testech předvedl výrazné zlepšení. Tento tovární tým japonské Suzuki doufá, že letošní sezóna bude jejich nejlepší v dosavadní novodobé historii čtyřtaktní kategorie MotoGP. První dva roky této třídy znamenaly pro tým prozatím především zklamání, namísto navázání na úspěch v roce 2000, kdy tým slavil v tehdy ještě dvoutaktním poli motocyklů svůj poslední titul. Poslední dva roky tak znamenaly především mnoho práce ve vývoji motocyklu GSV-R, se kterým se John Hopkins a Kenny Roberts jr. Postaví na start závodu v Jihoafrické Republice.
Během zimní přípravy absolvoval tým mnoho testovacích kilometrů, do kterých byli vedle oficiálních jezdců nasazeni i testovací piloti továrny Suzuki, svezla se dokonce i Němka Katja Poensgen, i když v jejím případě se jednalo pouze o reklamní záležitost dvou kol. První změny se projevily již při prosincových testech ve Valencii, kdy si jezdci libovali nad novým podvozkem. V letošním roce se k tomu přidal i nový, výkonnější motor. Od prvních testu s novým dodavatelem pneumatik se dostavily také první úspěšnější výsledky, zdá se, že právě Bridgestone bude mít výrazný podíl na zrychlení těchto strojů.
Při posledním testu ve španělském Jerezu dokázal Kenny Roberts zajet čas nejen rychlejší než je oficiální rekord okruhu, ale s odstupem méně než jedna desetina sekundy skončit v IRTA testech na celkovém druhém místě, když ho porazil pouze aktuální Mistr Světa této třídy Valentino Rossi na motocyklu Yamaha YZR M1.
“Máme více neznámých než jiné týmy,“ říká Kenny Roberts jr. “Ostatní zlepšili přes zimu své motocykly, ale mají je na stejných pneumatikách. My jsme neučinili pouze velké zlepšení na motocyklu, ale také jsme změnili dodavatele pneumatik. To je věc, kterou bych před prvním závodem raději ještě více testoval. Učinili jsme velké a rychlé zlepšení, doufám, že ve Welkomu v tom budeme pokračovat. Na různých okruzích jsme testovali mnoho nových pneumatik. Doufám, že v Jižní Africe budou pracovat jako všude jinde. Minulý rok byl Bridgestone ve Welkomu se čtyřtaktem poprvé, od té doby se ještě něco naučily. Pokud budou pneumatiky schopné udělat dobrý čas a budou mít i dobrou trvanlivost, mohu jít do závodu s velmi pozitivním postojem.“
Okruh Phakisa Freeway je nejvýše položeným okruhem v celém seriálu Grand Prix, což zapříčiňuje menší výkony motocyklů. Jeho místy až mnohem hrbolatá dráha (zejména v místech, kde kříží “ovál“) je po celý rok, kdy okruh leží ladem, neustále zanášena prachem. Právě proto je povrch okruhu velmi kluzký a zejména v prvních trénincích a kvalifikacích dochází často k pádům. Právě po pádu, byť na motokrosovém stroji, se do sedla motocyklu Suzuki GSV-R vrátil při oficiálních IRTA testech americký mladík John Hopkins, který nastoupí letos ke své třetí sezóně v MotoGP, kdy to bude podruhé v továrním týmu japonského výrobce Suzuki.
“Po posledních dvou testech se cítím již opravdu dobře,“ říká v tiskovém prohlášení týmu John Hopkins. “Okruh je velmi odlišný od těch, na kterých jsme testovali, je velmi špinavý. Až do neděle nikdy nezískáte tolik přilnavosti, kolik by bylo potřeba. Mám ten okruh, ale rád. Poslední dva roky jsem tam vždy dobře zajel. Motocykl ještě sice nemá takovou sílu, jakou bych si představoval, ale v následujících několika závodech by se to mělo zlepšit. Má však dobré zrychlení, dokonce drží dobře stopu. Motocykl vypadá, že ho bude snadné připravit a to je ve Welkomu důležité. V Jerezu jsem zkoušel závodní pneumatiku a ta vypadala velmi dobře. Myslím si, že od Jižní Afriky můžeme očekávat jen dobré věci.“
První závod roku 2004 pro kategorii MotoGP je pro tým Suzuki Grand Prix jedinečnou výzvou a jezdci týmu doufají, že okruh bude hrát do jejich rukou. Výška 1 500 metrů nad mořem sníží výkon motoru až o 15%, častým zemětřesením zničený povrch okruhu, malým vytížením hodně znečistěná dráha, to jsou věci, v jejich pomoc továrna Suzuki doufá.
“Toto je nejlépe připravený tým, jaký jsme za poslední roky měly,“ říká před zahájením sezóny manažer týmu pan Garry Taylor. Oba jezdci jsou vysoce motivovaní, celý tým je po pozitivních výsledcích v posledních testech vzrušený prvním závodem. Nemáme žádné iluze, přesto víme, že jsme se hodně zlepšili. Víme, že šampionát bude ještě těžší než ten loňský, víme také, že musíme do plné konkurenceschopnosti odvést ještě hodně práce. Zahajujeme však sezónu na pokroku, který jsme již učinili. Motocykl je dobrý, pneumatiky jsou dobré a jezdci jsou připravení. Nechte nás závodit.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist