Střípky z Mugella

Několik zajímavostí, které také provázely poslední Grand Prix na okruhu Mugello v Itálii.

V Motegi bude uctěna památka Daijira Kata
Bývalý Mistr Světa třídy 250 ccm a současný manažer týmu Telefónica MoviStar Honda pan Sito Pons se dohodl s továrnou Honda, že v Motegi uctí památku zesnulého japonského jezdce Daijira Kata. Současně se dohodla komunita MotoGP, že tento v Suzuce tragicky zesnuvší jezdec bude u příležitosti Gauloises Pacific Grand Prix of Motegi uveden jako legenda do síně slávy společně se svým číslem #74, které provázelo jeho sportovní kariéru. Po vzoru hokejové NHL již nebude moci žádný jiný jezdec nikdy používat toto číslo. Možnost použít číslo 74 bude nadále pouze v případě, že dotyčný jezdec dostane povolení od samotné rodiny Daijira Kata.
V síni slávy MotoGP dnes visí obrazy těchto legend: Mick Doohan, Giacomo Agostini, Angel Nieto, Mike Hailwood, Kenny Roberts, Kevin Schwantz, Wayne Rainey, Carlo Ubbiali, Freddie Spencer, Anton Mang, Wayne Gardner, Barry Sheene, Geoff Duke a Phil Read.
Nejnovějším přírůstkem bude 10. července John Surtees, který bude poctěn tímto oceněním u příležitosti britské Grand Prix v Donington Parku. Surtees je jediný člověk na světě, který se stal Mistrem Světa jak v MotoGP, tak i v závodech Formule 1.
Tissot vyrobí speciální sérii MotoGP
Ve stejném roce, ve kterém získala od FIM společnost Dorna Sports televizní a reklamní práva, tedy v roce 1992, se společnost Tissot vyrábějící měřící zařízení stala oficiálním sponzorem a výhradním dodavatelem měřících zařízení pro Moto Grand Prix.
Nyní tato společnost v Mugellu představila svou novou sérii svých výrobků, která bude vyrobená v omezeném nákladu 999 kusů. Prezident této společnosti pan François Thiébaud v přítomnosti prezidenta Dorny pana Carmelo Ezpelety a legendárního Micka Doohana představil dále sérii výroků, která uctí Doohanových 54 vítězství v závodech Grand Prix. Stejný počet bude mít i již zmíněná limitovaná série, která se tak stane spíše sběratelskou cenností.
“MotoGP, se svým důrazem na technickou preciznost a lidský výkon, je pro nás dokonalý vektor pro zprostředkování hodnot značky Tissot,“ komentoval tuto událost pan Thiébaud. “Není pro nás lepší cesta jak podtrhnout naší kvalitu, než spolupracovat s MotoGP.“
Qatar do MotoGP
Prezident katarské motocyklové federace pan Khalif Al-Ateiah a prezident promoterské společnosti Dorna Sports pan Carmelo Ezpeleta podepsali dohodu o konání Qatar Grand Prix, které by se na nově postaveném okruhu u Doha měla konat poprvé na podzim v roce 2004. Pokud nový okruh splní všechny mezinárodní homologační požadavky, bude se tato Grand Prix konat i následující roky, protože smlouva byla podepsaná na nadcházejících pět let. Doposud nebylo rozhodnuto zda se tato Grand Prix pojede jako sedmnáctý závod, či nahradí nějakou stávající Grand Prix.
“Z podpisu této smlouvy jsem opravdu šťastný,“ říkal v sobotu pan Al-Ateiah. “Je to poprvé kdy na střední východ zavítá tento sport a já doufám, že to bude obrovská podívaná. Mnoho lidí u nás používá motocykly a má je rádo, proto bude naše Grand Prix opravdovou podívanou. Je to velká chvíle a již se těším na rok 2004, kdy tohle vše uvidím u nás.“
Dvousedadlová Ducati Desmosedici
Jako první vyzkoušel pozici spolujezdce na dvousedadlovém stroji Ducati Desmosedici bývalý Mistr Světa třídy 125 a 250 ccm, domácí borec Luca Cadalora, se kterým Randy Mamola objel dvě kola po okruhu v Mugellu.
“Bylo to fantastické,“ říkala po této zkušenosti italská hvězda let minulých. “Při této jízdě musíte vložit plnou důvěru do pilota motocyklu a to bylo těžké, protože to řídil Randy,“ žertoval Cadalora po svém zážitku.
Jako druhý si tuto jízdu vyzkoušel hlavní aerodynamický návrhář nejen tohoto stroje, Angličan Alan Jenkins, který sice na motocyklu Ducati Desmosedici strávil mnoho času ve větrném tunelu při jeho vývoji, ale nikdy ne něm nejel doopravdy. Nyní po svezení s úsměvem tvrdil, že si musíte dávat velký pozor, abyste neskončili přímo na hlavní tribuně.
Rossi s novou přilbou
Valentino Rossi dříve šel při domácím závodě ve stopách svého staršího vzoru Pierfrancesca Chiliho a vždy na tento jeden závod používal jiné barevné ztvárnění svého motocyklu. Nyní si Repsol nepřeje ztrátu svých barev a tím i svých výrazných reklam v rukou nejsledovanějšího muže při jednom z vrcholů sezóny. Nejen z těchto důvodů tak zůstává motocykl stejný po všech závodech, kombinéza je také záležitostí sponzorů a tak jediné na co lze úspěšně šáhnou bez větších stížností svých chlebodárců je jezdcova ochranná přilba.
V Mugellu nám tak nemohla uniknout nové barevné ztvárnění Rossiho ochranné helmy. Zde převažuje modrá barva, ve které je v horní části bílou barvou napsané jméno jezdce a zezadu startovní číslo 46. Italský fotbalový dres připomíná na této helmě i malá italská vlaječka na přední části helmy.
Nový rekord
Při samotném závodě třídy MotoGP byl vytvořen nový oficiální rekord v maximální rychlosti na závodním motocyklu. Loris Capirossi v souboji o své pozdější druhé místo jel po mugellské rovince neuvěřitelnou rychlostí 332,4 km/h (206,6 mph) a překonal tak jen jeden den starý rekord svého týmového kolegy Troye Baylisse, který ve volném sobotním tréninku jel po stejné rovince rychlostí 331,1 km/h.
Loris Capirossi tak vyhrál první z přenosných počítačů výrobce Gericom, který sponzoruje novou soutěž o maximální rychlost a její překonání (racing.motorkari.cz informoval v aktualitách).
Aktuální maximální rychlost dosažená v závodech na okruhu Mugello:
1.- Loris Capirossi 332,4 km/h (závod)
2.- Troy Bayliss 331,1 km/h (sobota - volný trénink)
3.- Noriyuki Haga 327,5 km/h (Warm-Up)
4.- Marco Melandri 324,8 km/h (Warm-Up)
5.- Max Biaggi 324,3 (Warm-Up)

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist