Střípky z Motegi

Aspoň několika poznámkami, některé se zde už sice v jiných článcích objevily, se vracím ještě aspoň na skok do Japonska.

Střípky z Motegi
Bezesné noci japonského veterána
“Skoro jsem nemohl spát, neboť jsem neměl pro domácí Grand Prix žádný motocykl a to si moji fanoušci zakoupili už v předstihu asi 150 vstupenek. A tak jsem tomu vlastně ani nemohl uvěřit, když mi Peter Clifford nabídl motocykl stáje WCM a to ještě v královské kubatuře…“, hodnotil svůj „přestup“ z nejslabší třídy 125 ccm až do té nejsilnější, domácí japonský pilot Youichi Ui. A ačkoliv dvojnásobný vícemistr světa kubatury 125 ccm propásl kvalifikační čas o 0,6, mohl nakonec 11-ti násobný vítěz Grand prix startovat, neboť v sobotním volném tréninku zajel 1:53,5 a to by na kvalifikaci stačilo. A tak ředitelství závodu „zamhouřilo prostě oko“. Ui se všem dokonale odvděčil za důvěru a hned při svém premiérovém startu v této třídě zabodoval.
Nový italský mladík do světa Grand Prix
Při katarském závodě Grand Prix třídy do 125 ccm se kromě stabilních jezdců stáje Abruzzo Aprilia, tedy Gioeleho Pellina a Andrea Balleriniho (ten byl angažován od brněnské Grand Prix místo Uie) objeví na třetím stroji této stáje i Andrea Iannone.
WCM určitě s Jamesem Ellisonem
Kromě tohoto britského jezdce, který je novou týmovou jedničkou stáje WCM – Harris, tedy týmu Petera Clifforda, se o místo druhého pilota v následujících závodech Grand Prix, budou ucházet jeho krajan Chris Burns – stále však ještě laborující se svým zraněním a Japonec Youichi Ui, který hned při svém prvním startu v kubatuře MotoGP bodoval !
Castrol Honda 2005 s Cortesem a Watzem ?
Když skončil v tomto týmu ještě v průběhu sezóny Christian Gemmel a nahradil ho další Němec, Klaus Noehles, dalo se očekávat, že aspoň on rozšíří nulový bodový stav této privátní německé stáje kubatury 250 ccm. Ovšem uběhlo už několik závodů a tým bratří Kieferů je stále na bodové nule. Jedno je jisté, ani další comeback Klause Noehlese se nezdařil a další šanci už asi bývalý tovární pilot Aprilie – v týmu Aprilia Germany měl tehdy nahradit Ralfa Waldmanna – určitě nedostane. A tak se vyskytla nová varianta, v příštím roce by měli startovat za tým dva jezdci a to Noehlesův krajan Sandro Cortese (mimochodem svěřenec posledního německého mistra světa Dirka Raudiese) a to ve třídě 125 ccm a také druhý jezdec průběžného stavu mistrovství Evropy kubatury do 250 ccm, Švéd Fredrick Watz. „Pozoruji ho už dva roky. Sám si dělá mechanika a ačkoliv má k dispozici velmi pomalou Yamahu, tak je schopen jezdit velmi rychle. Navíc velmi dobré piloty jako jsou např. Naoki Matsudo či Anthony West, si vzhledem k naším finannčním možnostem nemůžeme dovolit“, konstatoval šéf a zároveň majitel týmu Jochen Kiefer.
Simone Corsi pojede v roce 2005 Aprilii
Společně s Alvarem Bautistou pojede v týmu fotbalisty Clarence Seedorfa dosavadní tovární jezdec Hondy a týmu Kopron Scot, třetí z japonského závodu Grand Prix třídy 125 ccm, Ital Simone Corsi. Nahradí tak v týmu Héctora Barberu, ten odchází o kubaturu výše.
Michel Fabrizio testoval Hondu CBR 600 RR
V minulých dnech testoval v Mugellu Ital Michel Fabrizio motocykl italského týmu Megabike, za který jede nyní v Imole a potom ještě v Magny Cours oba dva zbývající závody mistrovství světa supersportů. „Jsem velmi rád, že jsem od Hondy dostal smlouvu. Vždyť u WCM jsem si musel platit ze svého dokonce i cestovní výlohy, a navíc jsem nedostával ani cent gáže. Samozřejmě budu příští rok raději jezdit motocykl o obsahu 1000 ccm, než současnou šestistovku“, říkal nadějný italský pilot, který se zítra vydá do závodu z 10. startovní pozice.
Stefano Perugini zatím bez týmu na rok 2005
Z důvodů překročení věkového limitu musí kromě jiných pilotů opustit kubaturu 125 ccm i Ital Stefano Perugini. Ten se ve velmi zlém rozešel předloni s Aprilií a odešel ke Gileře s příslibem startu právě v této kubatuře. Ale jestli bude uskutečněn opravdu projekt Gilera 250, to je zatím ve hvězdách. „Piaggio Group“, kam Gilera kromě jiných značek také patří, nedal doposud zelenou k tomu, aby se mohlo začít se stavbou této nové dvěstěpadesátky a závodní ředitel Aprilie, Holanďan Jan Witteveen, se už několikrát nechal slyšet: „Perugini nedostane závodní stroj Aprilia tak dlouho, dokud do toho budu já moci mluvit“.
Zraněný Robin Harms
Pro dvojnásobnou zlomeninu (stehenní kost a zápěstí), kterou utrpěl v prvním měřeném tréninku třídy do 125 ccm dánský jezdec Hondy Robin Harms, chyběl v nedělním závodě pochopitelně na startu. Stejně chyběl, ovšem v kubattuře MotoGP i druhý jezdec stáje Proton, Kurtis Roberts, který si stále doléčuje zranění lokte z brněnského tréninku a který bude chybět i v Kataru.
Časový posun v Kataru
Vzhledem ke čtyřhodinovému časovému posunu se závod třídy 125 ccm v Kataru pojede v sobotu 2. října už v 8.15, dvěstěpadesátky potom začnou v sobotním dopoledni v 9.30 a kubatura MotoGP bude mít start v 11.00 hodin středoevropského času.
Plány Jeremy McWilliamse na rok 2005
Kariéra britského továrního pilota Aprilie Jeremy McWilliamse v závodech Grand Prix se blíží zcela nenávratně ke konci. Ovšem do "závodnické penze" nechce 40-ti letý Ir odejít ani náhodou a tak se momentálně tento víkend nachází v Imole s jediným cílem: Pokusit se získat angažmá v mistrovství světa superbiků.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist