Střípky z brněnského okruhu

Zajímavosti, které vidělo mé oko či slyšelo mé ucho během víkendu na Masarykově okruhu.

Střípky z brněnského okruhu
Michal Filla po závodě třídy 250 ccm:
"Vlastně jsem jich ani moc nepředjel. Start jsem měl celkem dobrý, v první zatáčce jsem se raději moc nepral. Zpočátku se mi tam pletla Katja. Vždy jsem jí předjel, ale ona měla hrozně rychlou motorku a tak mi to vrátila na rovince. Než jsem se jí zbavil, ztratil jsem kontakt s Kalliem. Po konečném předjetí Katji jsem si udržoval stabilní odstup od Kallia. V závěru jsem již nic nechtěl "hrotit" a tak jsem vše podřídil dojetí závodu."
Co bude s Vincentem?:
V pátek odpoledne jsem náhodně načapal za oknem jednoho z četných Motorhome dvě známé osobnosti. Velmi dlouhý rozhovor vedli mezi sebou manažer týmů Derbi a Gilera pan Giampiero Sacchi a nedávno propuštěný jezdec rakouské KTM Arnaud Vincent z Francie. Jisté je jedno - jak Derbi, tak Gilera v letošní sezóně mnoho neznamenají a tak změna v sedle na některém motocyklu není vyloučená. Nebo, že by se plánoval kontrakt na sezónu 2004???
Mraky vos v Brně:
Nevím jak v nejnižších částech okruhu, ale v depu a jeho okolí se v letošním roce vyskytovalo mnoho dotěrných vos (nebo včel? Já to nepoznám :-). Co bylo příčinou rozmnožení tohoto bodavého hmyzu nevím, ale vím, že mnoho lidí doplatila na setkání s tímto poletujícím nebezpečím. Mezi jezdce, kterým učinila vosa návštěvu jejich kombinézy byli také naši piloti. Kuba Smrž to dostal do prsou, Igor Kaláb odjel poslední tři kola druhé kvalifikace s bodnutím na krku a Michal Filla byl zasažen hnusným, bodavým hmyzem v závodě, když mu tato potvora vlezla až do boty a tam ho zákeřně napadla, nutno dodat, že víc jak polovinu závodu absolvoval Michal s bolestivým bodnutím.
Václav Bittman po závodě třídy 125 ccm:
Prvních pět kol to bylo dobré, držel jsem se Kalába a Balleriniho. Pak mi začala hodně klouzat zadní guma. Ani nevím proč. Pak jsem jel s Markétou, která jela opravdu velmi dobře. V posledním kole jsem najížděl do Schwantzovky a uklouzlo mi přední kolo. Nevím co se stalo, jel jsem tam jako vždy předtím. Ještě jsem neviděl ani motorku a tak nevím, jestli pojedu na mistrák do Mostu. Snad to bude dobré.
Na čem jela Markéta v Brně?:
Nikde se neměl člověk možnost dozvědět co jela Markéta za materiál v brněnské Grand Prix. Každopádně pod novým sponzorem a již poněkolikáté v tomto roce pod novým zbarvením se představila Markéta Janáková ve skvělém světle, které by jí mohlo posunou v její kariéře. Přesto mé zvýdavé oko hledalo alespoň náznak či nějaký detail jak zjistit co či od koho jsou motorky či motorka (ta druhá mohla být Markétina současná z MČR). Proto si alespoň zaspekulujme a řekněme si, že jistě nám něco prozradil autobus německého týmu z IDM šampionátu - ADAC Sachsen Junior Team Freudenberg. Pak jsem ještě trochu šmajdal kolem zázemí tohoto týmu a najednou jsem tam viděl jak je na motorku po závodě dávaná (zpět???) kapotáž s právě barevným provedením tohoto týmu a s číslem #34. Tedy spekulujme a řekněme si, že Markéta Janáková mohla jet na Hondě německého jezdce Richarda Schönfeldera, tedy současného patnáctého jezdce německého IDM 125. Jen jako upozornění chci ještě říci, že jedničkou v tomto německém týmu je Manuel Mickan, současný šestý muž IDM 125 a účastník německé Grand Prix na Sachsenringu .... mohlo tedy jít také o jeho motorku.
Potřetí aktualitka z týmu Markéty Janákové:
V sobotu odpoledne jsem hledal "Valtera" (člen týmu Elcom-IPC, Heron Racing Team - bohužel nevím na jaké pozici) abych se s ním konečně seznámil. Musím říci, že k setkání opět nedošlo, bylo mi totiž řečeno, že tento muž leží na operačním sále a do depa se již nevrátí. Valter nezvládl na skútru průjezd jedné ze zatáček brněnského depa a ustlal si mezi kamióny. Následky pádu jsou špatné - fraktura končetiny a šrouby na zpevnění. Nezbývá než popřát takhle na dálku Valterovi brzké a kompletní uzdravení.
Igor Kaláb po závodě třídy 125 ccm:
Povedl se mi start a průjezd první zatáčkou. Pak mě ale na rovince předjela většina jezdců zpátky. Zařadil jsem se do skupiny jezdců, kterou pak ale rozdělil vadnoucí Sabbatani. Já zůstal bohužel s Ballerinim, který je ovšem velice dobrý jezdec, vždyť je to Mistr Evropy. Jelo se mi za ním dobře, párkrát jsme se vyměnili, ale já raději následně zůstal za ním. Chystal jsem se na něho během posledních dvou kol. Pak jsem začal tušit, že se mu něco děje s motorkou, začal mě nějak brzdit. Tušil jsem, že mu slábne motor. Když odstoupil tak to už byla až do cíle nuda. S výsledkem jsem spokojený, je na hranicích motorky.
Vodní válka v boxech:
V pátek po kvalifikacích proběhla v paddocku brněnského okruhu doslova obrovská vodní bitva. Vše začalo po kvalifikaci třídy MotoGP, kdy vyšel z boxu týmu Repsol Honda Valentino Rossi a otevřel dveře kamiónu HRC. Tam byl již připravený muž s kýblem vody, který vychrstl na nepřipraveného Rossiho. Následovala bitva mezi týmy, když se do této vodní bitvy zapojili nejen členové týmu Repsol Honda a Telefonica MoviStar Honda, ale velice aktivně si počínali zejména členové týmu Ducati Marlboro, kteří neváhali často nasazovat vlastní krk k dosažení a úspěšného spláchnutí svého cíle. Nejprve se kýble naplněné vodou házeli pouze na členy jednotlivých týmů, ale netrvalo dlouho a již se voda lila na všechny, kteří se pohybovali v prostoru za boxy. Jediný kdo byli ušetření byli fotografové a lidi, kteří se úspěšně skrývali za jejich zády (nikdo nechtěl poškodit velmi drahé fotoaparáty). Mě samotného zachránilo od promočení v jednom okamžiku až zdvižení foťáku (aspoň tedy doufám). Jakákoliv žena, která se nevědomky dostala na vytyčené bitevní pole, které však nemělo vytyčené žádné hranice, dostala sprchu z kýble plného vody. Když se náhodou po této sprše zastavila, dostala jí z dalších dvou, třech, ale i čtyřech dalších kýblů. Nezachránilo jí ani schování za člena své rodiny, dostal to potom taky. Jako zázrakem se podařilo projet na skútru přes bitevní pole Thomasu Lüthimu, který si naštěstí vybral zrovna dobu, kdy bojovníci doplňovali své střelivo (vodu). Jednoznačně hůře doplatil na tyto vodní hrátky Sete Gibernau, který to koupil z několika kýblů najednou a promočen od hlavy až k patám odjel s úsměvem od ucha k uchu do svého motorhome k převlečení do suchého oblečení. Bitvu sledoval jako král ze svého lóže Američan Nicky Hayden, který si vylezl na střechu jednoho z kamiónu HRC čímž zachránil své šaty od promočení. K jeho "sestřelení" nepomohl ani proud vody z hadice. Po více jak dvou hodinách zůstalo na bitevním poli mnoho zraněných bojovníků (mokrých), na které byl zvláštní pohled. Ovšem na bojovníky něžného pohlaví v mokrých, týmových košilkách byl však pohled velmi krásný.
Setkání Kuby Smrže s nejvěrnějšími fanoušky:
V pátečním podvečeru se konalo v prostoru za hlavní tribunou setkání mezi Kubou Smržem a nejvěrnějšími fanoušky. Setkání bylo zorganizované v doslova posledních minutách a tak tomu odpovídala i účast. Kdo však přišel obdržel podepsané plakáty, autogram karty, ale i zcela nově vyrobené klíčenky (na krk) týmu Elit Grand Prix. Fanoušci měli možnost zeptat se Kuby na všemožné nejen okolo Grand Prix, ale i na otázky z jeho soukromého života. Kuba se fanouškům podepsal na donesený transparent a jako odměnu této hrstce fanoušků zajel po nedělním odstoupení ze závodu speciálně k těmto fanouškům, aby jim vhodil rukavice s nimiž absolvoval brněnský závod (házení se povedlo až na několikerý pokus). Setkání se bude konat i příští rok, kdy však již bude vše poctivě připravené a zorganizované.
Raduna ještě letos pět na Aprilii?:
V depu brněnského okruhu jsem zaslechl také zprávu, že český jezdec Radomil Rous by měl zbytek letošních závodů Mistrovství Evropy absolvovat na stroji Aprilia. Zda to je pravda či nikoliv uvidíme již za několik týdnů na maďarském Hungaroringu. Každopádně se v takovém případě můžeme těšit, že konečně bude schopný jezdec moci konkurovat japonskému jezdci Taro Sekiguchimu z italského týmu EDO Racing.
Nová naděje ze země vycházejícího slunce:
V sobotním podvečeru předváděl syn Youichiho Uie své umění na minibikovém motocyklu pro nejmenší (nevím kolik mu je let, odhadoval bych to tak na tři roky). Na jedu stranu komunikace se postavil otec Youichi Ui a na druhou "strejda" Naoki Matsudo. Mladý Ui oblečen do krásné kombinézy v barvách týmu svého otce, tedy v týmu Sterilgarda Racing, jezdil od jednoho k druhému. Vždy byl po překonání určené vzdálenosti uchopen do mocných rukou japonských jezdců a nasměrován na druhou stranu komunikace. Celou tuto učenlivou jízdu mladé naděje sledovali pozorné oči nejen matky mladého Uie, ale i manželky Naoki Matsuda. Pozorné oči japonských manželek však nebyli jediné, které tuto jízdu sledovali, podívat se přišel například Randy De Puniet, ale také i například Ondřej Horský.
Paddocká "policie" konala svou práci:
Andrea Ballerini nahradil v týmu Metasystem Racing Service Leona Camiera a již musel prchat v depu před zdejší ostrahou. Po závodě třídy 125 ccm (Andrea závod nedokončil) se šel tento italský jezdec osprchovat a zapomněl si vzít kartu (visačku). Otravná ostraha ho však zachytila a chtěla zatknout. Ihned jsem k nim zašel a začal těm lidem, kteří nemají absolutně žádné ponětí co za závody se v Brně vůbec jely, vysvětlovat, že se jedná o jezdce. Bylo mi řečeno, že je to nezajímá, a že každý jí musí mít i když jde do sprchy. Ballerini však uprchnul a tak začala naháněná kdy utíkajícího Andreu si nadháněli pomocí vysílaček ochránci soukromí jezdců a tedy i Andrea Balleriniho.
Mezi návštěvníky i účastník MS Superbike:
Mezi návštěvníky brněnské Grand Prix byl i náš účastník šampionátu World Superbike Jiří Mrkývka v doprovodu svého otce i svého syna. Jirka mi sdělil, že zraněné třísla z pádu v americké Laguna Sece jsou již v pořádku a tak pojede bojovat o tomto víkendu do Mostu o korunu českého superbikera.
Změna v časopisu Motohause:
Jaromír Havránek odchází z pozice reportéra časopisu Motohause a tak je jistě zajímavé, kdo bude dále dělat pro tento velice rozšířený a především kvalitní časopis o motocyklech nadále rozhovory s jezdci nejen Grand Prix. Nechejme se překvapit a jen doufejme, že o jednu z perel tohoto časopisu nepřijdeme.
Lidé na trati po závodě MotoGP:
Jistě jste si všimli, že se na trati po dojezdu závodu třídy MotoGP objevila spousta diváků. Následky z tohoto počínání budou jistě opět značné a to i pro samotné diváky v ochozech. Již nyní můžeme předpovídat, že okolo tratě přibudou opět další obrovské ploty. Zajímavé však je jak právě vrátky v těchto plotech se lidé dostali na samotnou trať. Kolem celé tribuny "C" je tento vysoký plot a právě vrátka v tomto plotu posloužila lidem ke vstupu na rozpálený asfalt. Kdo je zodpovědný za uzamčení těchto vrátek, která byla otevřená? Či kdo je zodpovědný za ostrahu těchto vrátek a tím i za to aby se nikdo nepovolaný tímto prostorem dostal na okruh?

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist