Stripky z Assenu

Nekolik zajimavosti, ktere se take proslychaly o vikendu v depu, mimo jine take velmi pozitivni nazor sefa tymu Angaia Honda na angazovani Markety Janakove.

Stripky z Assenu
Brzy bez vyhody, ze je „pouze“ peknou zenou
Jak je jiste vsem znamo, tak v tymu Angaia – Honda vystridala neuspesneho mistra Evropy Mattia Angeloniho ceska jezdkyne Marketa Janakova. „Jestlize dojizdi Simon v bodech a Angeloni ztraci minimalne 5 sekund, tak se musí něco stat.“, vysvetloval v Assenu Paolo Tajana, který je za tento italsky tym zodpovedny. „Mame dobre motorky a proto muzeme od zavodniku pozadovat také odpovidajici zavodni nasazeni. A jelikoz se momentalne nikdo jiny nenabizi, tak jsme se rozhodli pro mladou Cesku. Pochopitelne, ze pekna mlada zena nam prinese také jistou vzrustajici publicitu. Ale v okamziku, kdy za sebou necha v zavode par hochu, tak se o ni bude mluvit nejen jako o zene…“, je si jisty Paolo Tajana.
Pausa az do Brna
Jezdec staje Moriwaki – Honda, Australan Andrew Pitt, pojede jako jezdec s divokou kartou opet teprve u nas v Brne, do te doby ma „dovolenou“. A po Brne se objevi byvaly mistr světa Supersportu ještě v Sepangu a na Philip Islandu.
Briefing
Prave před necelym tydnem svolalo v Assenu reditelstvi zavodu „Riders Briefing“. Ale jak se k tomuto taky „shromazdeni“ staveli jednotlivi piloti, dokumentuje nejlepe nazor spickoveho jezdce tridy stopetadvacitek, Nemce Steve Jenknera, tovarniho jezdce italske Aprilie. „Reknou nam vsem, ze mame jezdit rovne, nezavazet při kvalifikaci nikomu v ceste a během zavodu davat pozor při predjizdeni ze zavesu“, rikal Jenkner, který se marne nutil do toho, aby vzal tento „Riders Briefing“ opravdu vazne. „Jenze tak dlouho, dokud se nebudou udelovat pokuty za poruseni pravidel, tak se nic nezlepsi. Například vloni v Donningtonu zajelo pet jezdcu při vyvesenych zlutych vlajkach sve nejlepsi casy, ovšem pokutu nedostal nikdo. A letos v Barcelone se Ital Pasini během kvalifikace pohyboval v idealni stope okruhu rychlosti 30 km/hod…..! A konecne zde v Assenu „stal“ Locatelli jako patnik v zaverecnem treninku v rychle „S“ zatacce a ja jsem musel zavrit uplne plyn…“ komentoval nemecky jezdec tuto schuzi.
První start v Grand Prix
Vedouci jezdec IDM v nejslabsi kubature, Rakusan Michael Ranseder - sedlajici tovarne pripravenou KTM, pojede u nas v Brne s divokou kartou. Bude to od roku 1994 – tehdy Manfred Baumann – opet Rakusan, který se postavi na start GP v této obsahove tride. Mimochodem, poslednim Rakusanem, který se zucastnil zavodu Grand Prix, byl Uwe Bolterauer, jel v roce 2000 dvestepadesatky prave na Masarykove okruhu. Jiste, také Yves Polzer zkousel stesti ve Valencii 03, ale kvalifikace byla tehdy nad jeho sily.
Divoke karty pro Sachsenring
Divoke karty pro Sachsenring dostanou pro nejslabsi tridu Nemci Georg Froehlich, Patrick Unger a Manuel Mickan. O tridu vyse potom uz zmineny Rakusan Yves Polzer.
92 zavodu v rade
Francouzska firma Michelin vyhrala uz 92 Grand Prix závod bez preruseni po sobe. Pochopitelne se jedna o kralovskou kubaturu. Poslední vitezstvi jiné znacky, tehdy Dunlop, zaznamenal Simon Crafar na Red-Bull Yamaze v Donningtonu 1998.
A ještě jednou Jenkner
Jan Witteveen, zavodni reditel Aprilie, potvrdil Jenkerovi minuly ctvrtek, ze tovarni „dvestepadinu“ dostane nemecky pilot pouze v pripade, skonci-li v MS tridy 125 ccm bud jako mistr světa, nebo alespon druhy…! “Ovšem tovarni Aprilia tridy 250 ccm se lisi od kitove o pouhe 2 PS. Hlavni vyhoda je uplne v necem jinem, tovarni piloti mají prime vedeni z tovarny v Noale, navíc každý tovarni jezdec ma k dispozici nahradni motocykl ! Ale v dobrem soukromem tymu mohou i jezdci s kitovou Aprilii dosahnout dobrych vysledku.“, je si jist Nemec. „Witeveen mi ale také řekl, ze Campetella tym obdrzi pristi rok také jeden tovarni stroj. I když ja bych velmi rad zustal v mem soucasnem italskem tymu Fiorenza Caponery“, dodal Steve Jenkner.
KTM brzo o tridu vyse
Sportovni reditel KTM, Stefan Pierer, se netajil s plany mattighofenske tovarny z horniho Rakouska, ze v nasledujici sezone hodla KTM nasadit jednoho jezdce i do kubatury 250 ccm. Tim vyvolenym by mel byt Australan Casey Stoner, který uz v roce 2002 pilotoval Aprilii stejne tridy. A dle slov konstruktera Haralda Bartola jsou pripraveny nasledujici kroky: v rijnu první testy v dilne, v listopadu nebo v prosinci pak první jizdy na okruhu.
Od Estorilu se uz neukazal v depu
Prezident HRC Suguru Kanazawa prohlasil vloni v Estorilu (publikoval jsem to i na těchto webovych strankach), ze v pripade odchodu Rossiho od Hondy, vyvine HRC takovy motocykl, aby Itala znicil !!! Je to pouze NAHODA, ze se Japonec od Estorilu neobjevil na zadnem zavode Grand Prix…?
Nepresvedcivy zacatek
V nemeckem tymu Castrol Kiefer Honda vystridal Christiana Gemmela další Nemec, Klaus Noehles. Ten si dle vlastnich slov predstavoval první zavodeni na Honde trochu jednoduseji. „Vloni jsem zaskocil v Barcelone a v Assenu za zraneheho Heidolfa a proste sedl a jel. Tady mi ze zacatku „zavazely“ jak lokty, tak i kolena. A tak jsem si musel v patek nechat namontovat delsi sedlo“ vysvetloval 179 cm merici byvaly specialista Data-Recording v tymu Aprilia – Germany. Casem 2:11,7 se stacil taktak kvalifikovat do zavodu jako 28. (poslední). A v zavode pak neprekrocil svůj vlastní stin, dojel 21. – to znamenalo v praxi, jako predposledni.
Preprava do Ria
Po nizozemske Grand Prix se „cely paddock“ prestehoval do brazilskeho Ria. V nedelni noci se kolona nakladnich automobilu s naplnenymi bednami premistila smerem na amsterdamske letiste, kde cekaly tri nakladni Boeingy 747 s celkovym nakladem 250 tun. „Musime prepravit vic materialu, nez je zvykem ve formuli 1“, podotyka generalni sekretar IRTA, Mike Trimby. Na cele je pochopitelne HRC, 15 tun nakladu, naproti tomu WCM se musí spokojit s 5 tunami. Z celkoveho objemu pak 160 tun patri tymum, zbytek se potom deli na televizní techniku, hardware casomiry, vozy Safety a Medical od BMW, reklamni pasy, pneumatiky a jiné. Například Dunlop posila 2500 pneumatik, Michelin okolo 1800. V utery byl cely naklad ocekavan v Riu, a okamzite po skonceni brazilske Grand Prix se to vse presune na Sachsenring. Nevyuzite, tedy prazdne bedny, byly hned z Assenu transportovany do Estorilu, kde budou k dispozici pro další leteckou prepravi a to do Motegi.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist