Slovakiaring otevřen

1.10.2009 proběhlo oficiální otevření zcela nového projektu, který vyrostl v sousedním Slovensku nedaleko Dunajské Stredy. Tím projektem je automotodrom Slovakiaring. Okruh se nachází cca 36km od Bratislavy poblíž obce Orechová Potoň.

Kapitoly článku

Umístění závodního okruhu do této lokality na jihu Slovenska je strategické, neboť se nachází v dlouhodobém srážkovém stínu, což umožní maximální využití okruhu během roku. Rovněž dopravní dostupnost je ideální. Na nejbližší letiště M.R. Štefánika v Bratislavě je to pouhých 30 km, na vídeňské letiště Schwechat pak 105 km. Z Brna se na okruh dostanete po cca dvouhodinové jízdě autem.

Slavnostní otevření

Po menších peripetiích s odloženým termínem dokončení stavby byl Slovakiaring slavnostně otevřen ve čtvrtek 1. října 2009. Ještě ve středu a čtvrtek dopoledne probíhaly dokončovací práce, odpoledne již však patřilo pouze významným osobnostem, účinkujícím, vybraným novinářům a partnerům okruhu. Ve zhruba dvouhodinovém programu doprovázejícím toto otevření se představily například motocyklové týmy BK Maco Racing či Bily Racing Team s naším Tomášem Mikšovským a Jirkou Dražďákem. Nechyběly ani luxusní sportovní vozy či formule. Okruh oficiálně otevřel slovenský prezident Ivan Gašparovič.

Něco málo o okruhu:

Slovakiaring je špičkovým výcvikovým zařízením pro motoristy, kteří si chtějí zdokonalit své řidičské schopnosti, vyzkoušet rychlou jízdu, zdokonalit techniku nebo si jen vychutnat pocit svobody za řidítky či volanty svých strojů. Motocykloví nadšenci, stejně jako majitelé automobilů disponujících vysokým výkonem dozajista ocení unikání prostor pro posouvání hranic svých řidičských dovedností a výkonnostních limitů. Závodní týmy a agentury zase získaly další místo pro pořádání závodních akcí či testování.
Na Slovakiaringu je možné sestavit šest různých variant okruhů v délce od 2 632 m do
5 922 m. Ty se dají projet i v protisměru, což znamená 12 různých možností průjezdu tratí. Skoro celá trať se dá sledovat z hlavní tribuny. Autorem projektu je zkušený rakouský architekt Hans Roth, který podobné stavby realizoval již Rakousku či Maďarsku. Investice zatím dosáhly 20 576 047 Euro a je jisté, že vzhledem k dokončujícím pracem ještě porostou. Maximální propustnost trati činí 50 automobilů a 70 motocyklů. První neoficiální rychlostní rekord okruhu je 2:08 min.
Parametry okruhu:
Délka trati:   5 922m
Šířka trati:     12m
Délka cílové rovinky:   900m
Šířka cílové rovinky:    20m

První dojmy:

Tomáš Mikšovský:
"Naše středeční jízdy měly spíše symbolický charakter, protože trať byla ještě velmi znečištěná, a tak jsme si pouze vychutnávali její specifické rychlé a přesto technické pasáže. Okruh disponuje samozřejmě i pomalými zatáčkami, které také mají nemalý technický nádech. Trať je velmi široká a míst na předjíždění je tu mraky. Z mého pohledu budou velmi atraktivní úseky s pomalými zatáčkami, kterým předchází, dalo by se říct „motokrosové lavice“ a kde se přímo na samotném horizontu vznášíte před prudkým brzděním do dvojkové zákruty. Potom, co bude trať pro motorkáře schůdnější (nagumovaná a čistá), si dovedu představit nálet na lavici daleko přes dvouset kilometrovou rychlost - ale když si představím, co se bude dít pak, naskakuje mi na kůži husina :-). Těchto pro motorkáře záludných úseků si užijete během jednoho kola hned třikrát a hladina adrenalinu v krvi bude na té nejvyšší možné úrovni. Trať je dlouhá neuvěřitelných 5922 m, z nichž cílová rovinka, na kterou vyjíždíte se zařazeným čtvrtým převodovým stupněm, ukrojila fantastických 1144 m. Samotná trať skýtá 6 variant, které se budou volit dle zaměření víkendové akce. Slovakiaring je nové místo, kde by se mělo konat Mistrovství České a Slovenské Republiky v rámci Alpe Adria Championship a již teď se má právem nač těšit."
Na fotografie z průběhu výstavby se můžete podívat v rozsáhlé fotogalerii, na internetu se již objevila první onboard videa - doporučuji shlédnout. No a konečně sami si okruh můžete vyzkoušet již 7.10 v rámci volných jízd veřejnosti.

Informace o redaktorovi

Zdeněk Kindl - (Odebírat články autora)
Tomáš Mikšovský - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist