Sjednocování pravidel superbiků

Schuzka mezi zástupci AMA Pro Racing a FGSPORT ukázala, že se zřejmě budou brzo měnit technická pravidla šampionátu WSBK.

Sjednocování pravidel superbiků
Pickerington /OH/ - 9. července 2003 - Společná tisková zpráva AMA Pro Racing a FGSPORT přinesla zajímavé a dlouho očekávané konstatování o dohodě dvou největších promotérských organizacích, které pod svými křídly drží dva velké superbikové šampionáty. V úsilí sjednotit pravidla a tím nejen snížit náklady na superbikové závodění, se sešli zástupci promotéra AMA SBK a WSBK aby jednali o možnostech přiblížit oba šampionáty k jedné podobě.
Po jednání sdělil novinářům šéf motocyklového závodění v USA - AMA Pro Racing CEO Scott Hollingsworth, že vše spěje k vzájemné shodě. "Našich cílů ve spojení je mnoho," říkal pan Hollingsworth. "Kromě zvýšení množství motocyklů na startovním roštu, bychom rádi viděli snížení nákladů, zvýšení rovnováhy mezi továrními a soukromými týmy, dále zpřísnění výkonové mezery mezi dvouválci a víceválcovými modely. Tím, že budeme nyní spolupracovat v harmonii s FGSPORT, máme zvýšenou příležitost dosáhnout těchto společných cílů."
Maurizio Flammini, prezident společnosti FGSPORT, která je promotérem šampionátu WSBK, se se svým americkým kolegou shoduje ve všech bodech. "Přijmeme sjednocená pravidla struktury, která nám dovolí globalizovat obchodní aktivity superbikového závodění a také stabilizovat pravidla v obou šampionátech - a to dlouhodobě. Toto povzbudí účast týmů a jezdců všude po světě k oběma šampionátům."
Velkou výhodou tohoto sjednocení pravidel bude jistě i to, že se všude po světě budou moci navzájem jezdci účastnit různých šampionátů. Nepodpoří to tedy pouze zvýšení jezdců na daných startovních roštech, ale povede to logicky k cirkulaci jezdců mezi šampionáty (podle stanovených norem - divoké karty).
Další setkání členů předsednictva AMA Pro Racing a FGSPORT se bude konat tento víkend na okruhu Mazda Raceway Laguna Seca, kde obě společnosti absolvují jedno kolo svých šampionátů.
Moje (soukromá) krátká úvaha: Je tohle dobrá cesta? Je dobré jít tzv. americkou cestou? Jedno je jisté, že zatímco ve WSBK jsou povolené na motorech strojů alespoň nějaké úpravy, v AMA SBK se do motoru prakticky nemůže sáhnout. Hovoří se o tom, že pokud to tak dopadne, sníží se rozdíly mezi továrními stroji a soukromým materiálem. Teď se, ale podívejme na AMA - je to tam tak? Vážení přátelé - NENÍ!!!! Tam je rozdíl ještě větší, dle mého soukromého názoru, se v AMA projevuje práce továrních týmů v tom, že si mohou dovolit velice nákladné úpravy ve "vnitřnostech" svých motorů a to tak, že to prakticky nikdo nepozná. Poté následuje obrovský rozdíl mezi technikou připravovanou továrně a soukromně. A stejné to bude i ve WSBK, kde se podle mě rozdíl mezi továrnami a privátem daleko zvětší.
Jediné k čemu to vede (a snad i povede) je, že do bojů o body v AMA Superbike je přihlášeno i třeba 50 motocyklů (například Daytonu200 jelo 54 jezdců).

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist