Sezona 2006 a team FUKI RACING TEAM

Co v těchto dnech dělá jediný český tým v Mistrovství světa sidecar naleznete uvnitř tohoto článku.

Sezona 2006 a team FUKI RACING TEAM
Jak probíhají poslední týdny, než vypukne celý ten kolotoč seriálu mistrovství světa sidecar, v závodním teamu? Nálada je velmi dobrá, chuť do práce spojená s posledními přípravami na první vyjetí do závodu na Schleizu zatím ještě trvá, a tak se dolaďuje design nejen přepravní techniky, ale i vlastního kokpitu závodního sidecaru. Po provedených testech v podobě ježdění na závodním okruhu v Mostě, se technika jeví jako spolehlivá, vychytávají se poslední drobné nedostatky, a tak jsme prozatím se spolehlivostí stroje spokojeni. Kupodivu po zimní přestávce, která letos byla opravdu dlouhá, jsme byli překvapeni, že i kondice jezdců při prvních ježděních vypadala velmi dobře. Většinou po takové přestávce jsme jezdili tak po 4 kolech, a pak trochu odpočinku a kontrola stroje, letos jsme se pokusili jezdit téměř 30 min, jelikož charakter závodů v sezoně 2006 vyžaduje opravdu připravenost. Jedná se o seriál, kde se v některých termínech jedou tři závody za víkend, což představuje velkou zátěž. Jedná se o ujetí téměř 200 km s naprostým nasazením a v plném tempu.
Uvidíme, jak naše repasovaná technika bude schopna konkurovat celému startovnímu poli, ale je zřejmé, že budeme jediná posádka, která pojede agregát Yamaha R1s výkonem cca 200 PS. Ostatní stroje s motorem Suzuki, které dosahují běžně 225 PS budou naší konkurencí, ale přesto v sezoně 2005 jsme proti těmto strojům získali velmi dobrá umístění. Motory Suzuki v tomto extrému mají životnost kolem 500 km, což jistě hraje velkou roli.
Udržování kondice spolujezdce Jiřího Pertlíčka probíhá v posilovně, občas si vyjede na kole tak 50 km a tak největší problém má se zadní částí těla. Potrápí ale i motokrosovou motorku Yamaha a v partě se "státním trenérem" Havlíkem, což je bývalý závodník i šestidenní, který se stará o naše motory, a na trati je stále nekompromisní.
Tomáš Foukal, jako řidič sidecaru si přeskočil do automobilu při závodech mistrovství republiky "Jarní cena Brna", kde se svým bratrem jeli vytrvalostní závod na 3 hodiny a v divizi 4 do 1600 ccm opět vyhráli. Jistě je to pro kondici prospěšné a každý úspěch potěší. Závod se jel za deště, a tak se zúročily zkušenosti a potřebný cit získaný nejen na motocyklech, ale i v mistrovství světa sidecar.
A co ostatní členové? Michal Kafka - technický ředitel a Marek Michal - manager, ti si řeší ty svoje přípravy, zorganizování přejezdů co časově nejúsporněji, korespondence o posledních novinkách a povinnosti posádek zajistit technicky připravenost stroje po technické stránce v souladu s předpisy, harmonogram závodů, zajištění potřebného počtu pneumatik, a to s ohledem na finance, které jsou pro sezonu k dispozici. A toto vše skloubit není opravdu jednoduché.
Celý team se již těší na první závody 28. 5. 2006 ve Schleizu. Tam již budeme moci vše zhodnotit a porovnat se s těmi nejlepšími.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist