Seriál mistrovství světa sidecar 2006 byl odstartován.

Tomáš Foukal a Jiří Pertlíček vstoupili do další sezóny mistrovství světa sidecar.

Na závodním, přírodním, okruhu Schleiz byl odstartován seriál mistrovství světa sidecar. Ani letos nechyběla naše jediná česká posádka, která ve startovním poli 24 stálých jezdců seriálu patřila v minulé sezoně mezi nejlepších 15. Toto nás zařadilo pro tuto sezonu do prioritní skupiny, vedle ty nejúspěšnější. Ve startovním poli by se dalo napočítat téměř 10 posádek z Anglie, z kolébky tohoto sportu, což zaručuje nespornou kvalitu. Zastoupené je zde Finsko, Belgie, Švýcarsko, Rakousko, Německo, Slovinsko,Francie a Česko.
Tento první závod se jel podobným systémem, jako minulý rok, kdy se jedou tři samostatné závody, označené jako Sprint race, Gold race a Match race. Tyto závody jsou samostatně bodovány. Celkový počet závodů v sezoně je 16. Pro závod Match race je dán postupový klíč, kde hraje v první fázi roli umístění, potom čas a ten pak určí další postup.
Myslím si, že počasí zaskočilo opravdu všechny. Celý víkend pršelo, chvílemi lilo jako z konve, do toho silný vítr a tak to vlastně ani nevypadalo, že je téměř léto. Zima byla, klidně i 7°C a tak jsme topili naplno, abychom stačili usušit promočené věci. O nás je známé, že voda nám vyhovuje a že nás dokáže posunout ve startovním poli výš. Při těchto podmínkách se nám nakonec dařilo, když jsme si v kvalifikačním tréninku zajistili 10 příčku. Bylo to opravdu skvělé, mezi našimi soupeři.Tento výsledek nás zařadil do druhé nejrychlejší skupiny pro závod Match Race, kde jsme dojeli na 4 místě s výsledným časem, který nás o necelou půl vteřinu umístil na konečnou 13. pozici. Přesto tento první závod nám přinesl první 3 body, které byly těžce získané.
Sprint race - závod na 11 kol, se samozřejmě jel za hustého deště a větru, tak že nic nového.Trochu komplikovaný start, s klasicky neposlušnou spojkou, se nakonec v první zatáčce vnitřkem zúročil ve 12 příčku, což bylo dobré. V těchto chvílích je ve skupině viditelnost téměř nulová a tak je to taková jízda naslepo, s velkým rizikem. Přesto jsme se propracovali na příčku 10, kde nechyběly ani kontakty se soupeři, po kterých nám zbyla prolomená karoserie, avšak i to k tomu prostě patří. Vždyť se jede o světové body, které se jen těžce sbírají. Stále stoupající teplota motoru, způsobená příliš zalepeným chladičem snižovala výkon motoru, který jsme nemohli tolik vytáčet a snažili jsme dojet závod bez jeho poškození. To se nakonec podařilo a 3 body za 13. místo byly opět příjemné. Tentokrát to bylo i s trochou štěstí.
Gold Race – závod, myslím pro tvrdé jedince, kteří se po tom všem, ještě na konec pustí do nekonečných 22 kol. Před závodem nastala komplikovaná situace o správné volbě pneumatik. Protože se na chvíli počasí umoudřilo, svítilo sluníčko, trať oschla a chvíli před nájezdem na startovní rošt opět začalo pršet. Vody bylo příliš na to, aby se jelo na suchých pneumatikách a tak pouze záleželo na čase, větru, kdy se trať vysuší a nebo zda-li vydrží po celou dobu mokrá. Rozhodování jezdců bylo tak 1/2 na 1/2 a my jsme zvolili mokré. Závod začal velmi dobrým startem, po výměně nové spojky a pak přišla naše parketa, snažit se využít vody na 100 %. Myslím, že se nám to podařilo, na boxové zdi jsme způsobili rozruch, kamery začaly směrovat k našemu teamu a již se chystalo v polovině závodu k rozhovorům. 11 kol se nám dařilo jednoznačně udržovat 4. pozici se značným náskokem. Vysychající trať však udělala své a zcela zničené pneumatiky přeměnily sidecar do zcela neovladatelného stroje a tak nás postupně začali předjíždět. Určitě stačilo trošku víc štěstí, jednalo se třeba o pár minut deště, nebo slabšího větru... Přesto si myslíme, že volba to byla správná, byl to správný risk celého teamu a tak 12.místo v tomto závodě a 4 body byly sice slabou odměnou, ale po tak krásném závodě jsme byli všichni spokojeni.
Tento první podnik na Schleizu nám přinesl celkem 10 světových bodů, které nás řadí rovností bodů do boje se třemi soupeři, o 11. místo.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist