Rozhovor s Nicky Haydenem

Americký jezdec Nicky Hayden vedl jeden zajímavý rozhovor s redaktorem jednoho motocyklového serveru.

Rozhovor s Nicky Haydenem
Na jednom americkém serveru s motocyklovou tématikou se objevil zajímavý rozhovor s Nicky Haydenem, který se redaktorovi tohoto serveru zpovídal po návratu ze závodu na australském Phillip Islandu. Během rozhovoru prozradil Nicky vedle známých věcí okolo kvalifikací a závodu australského podniku i několik zajímavých věcí, které se nikde jinde neobjevily.
Tak například se hovořilo o rychlém, kvalifikačním kole, které během druhé kvalifikace Kentucky Kid jel, ale po dojetí Maxe Biaggiho musel zpomalit a nakonec i vypadnout z první startovní řady pro závod třídy MotoGP. Redaktor se Nickyho ptal, zda o celé záležitosti po kvalifikaci hovořil s italským jezdcem.
"Poté, co jsem uviděl cílovou vlajku po kvalifikaci, jel jsem do boxů společně s Colinem [Edwardsem - poz. Racing]. Max jel za námi do boxů a pokusil se projet mezi námi. Tak jsme rychle zajeli k sobě a on musel prudce na brzdy. Ihned odstartoval svá obvyklá gesta. Bylo to opravdu zábavné," říkal Hayden, který však upozornil na to, že Max Biaggi nebyl důvod toho, že nezískal nejrychlejší kolo kvalifikace. "Měl jsem na displeji po prvním mezičase červenou helmu, znamená to, že jsem byl nejrychlejší, ale na druhém byla již modrá. Pak se stala ta věc s Maxem, ale to nebyl důvod proč jsem nebyl nejrychlejší. Víte, již předtím jsem měl několik příležitostí postoupit na první místo a nepodařilo se mi to. To co se odehrálo s Maxem byla zcela normální věc, on jel pomalé kolo po výjezdu z boxů a jednoduše překřížil závodní stopu."
Následný rozhovor byl veden okolo testovacího programu nejbližších dnů, ale i okolo havárie Troye Baylisse, stejně jako okolo několika problémů Nickyho, které skončily havárií. Nicky vysvětlil kde za havárii mohl on a kde naopak přišla po technickém problému. Také padla krátká řeč na rozdíl mezi motocykly třídy Superbike a motocykly třídy MotoGP. Nicky Hayden vysvětlil, že klíč k jeho případnému úspěchu již nyní vede pouze přes lepší umístnění v kvalifikaci, když si myslí, že stroj RC 211V a pneumatiky Michelin [Nicky až do letošní sezóny jezdil pneu Dunlop - poz. Racing] dokázal zvládnout.
To zajímavé však přišlo až ke konci obsáhlého rozhovoru, kdy se debata svedla na Haydenova týmového kolegu Valentina Rossiho a na rozdíl mezi stroji Honda RC 211V. Na otázku o budoucnosti Rossiho a zda o tom Valentino s Nickym hovoří, uvedl Hayden samozřejmě, že neví jak vše dopadne. "Myslím, že nejnovější pomluvy hovoří o sedmnácti miliónech od Yamahy," říká Hayden. "Nic mi však neřekl, nedal mi žádné znamení o tom, že by nebyl můj týmový kolega v příští sezóně. Opravdu o tom hodně nemluvíme."
Různé spekulace se vedou v otázce kvality jednotlivých motocyklů Honda RC 211V, kde se ví o tom, že tým Repsol Honda, potažmo Valentino Rossi, má vždy o něco lepší materiál než ostatní jezdci Hondy. Další z okének do tohoto problému přinesl právě tento rozhovor s Nicky Haydenem, který prohlásil, že má stejný typ motocyklu jako Max Biaggi a ostatní jezdci Hondy.
"Pokud jde o Valentinův motocykl, tak opravdu nevím jak na tom je," říkal trochu diplomaticky Nicky Hayden, jenž také řekl, že nový výfuk dostal až před několika závody. Tento výfuk mu hodně pomohl, protože typ roku 2002 nebyl tolik hlasitý a tedy neumožňoval slyšet jezdci dobře motor a tím i odhalovat problémy či případné rezervy stroje. Hayden však potvrdil výjimečnost Rossiho motocyklu v následujících větách, kdy pronesl: "Nemyslím si, že bych mohl požádat Hondu o stejný materiál jako má Valentino tuto sezónu. Já se mám naučit porozumět motocyklu a novým okruhům, naučit se jak zde probíhá týmová práce. Valentino je Mistr Světa, jsem si jistý, že vždy dostane ten nejlepší materiál a to co nejrychleji po jeho vývoji. Je to běžná cesta," končí rozhovor Nicky Hayden.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist