Rozhovor s Markem Káňou

Rozhovor s Marou Káňou, loňským vítězem Přeboru Volné třídy nad 600 ccm.

Rozhovor s Markem Káňou
Tradiční otázky na začátek a na zahřátí, prozraď nám něco na sebe ?
O sobě nerad mluvím. Snad jen, že mám rád minerálku, juice, kuřecí maso, zel. saláty, filmy s Jamesem Bondem, ABBU, BoneyM, SLADE, Smokie, velký auta, závodní motorky a svou ženu.
Taky by jsme se rádi dozvěděli o tom jak jsi se dostal k motorkám ?
Začínal jsem na Simsonu, pak následovalo několik Jaw 350, dost jsme se v tom vrtali, jak design tak motor. Svou první japonskou motorku jsem si pořídil v v r. 1995, byla to rok stará Honda CBR 600, za rok Fire Blade, pak v r. 2000 zase Fire Blade. Jezdil jsem na srazy, a občas na volné jízdy na okruh do Brna, pak Brno častěji a na motorkářské srazy jsem zanevřel. V r. 2002 jsem se upsal Yamaze R1 již pouze na závody, nyní mám již druhou.
Co tě přivedlo na motocyklové závody do role jezdce ?
Volné jízdy v Brně a AMK Cup. V roce 2001 jsem si na jaře udělal licenci, spíš kvůli volnému testování pro jezdce, než závodění, ale jak se do toho člověk dostane nemůže pryč.
Můžeš nám přiblížit tvé předešlé závodní sezóny, ať už co se týče výsledků, vlastních dojmů nebo strojového parku ?
První závod jsem jel v r. 2002, byl to již zmíněný podzimní závod AMK Cupu, tam jsem dojel na druhém místě. V r. 2003 jsem objel pár klubových závodů z HUBem a zkusil si i volnou v Mostě a Brně. V Mostě jsem byl začátečník, ale z každým tréninkem to bylo lepší, na závod jsem pak dal použitou zadní gumu a to již v zahřívacím kole byl průšvih. Byl jsem rád, že jsem naspad a dojel do cíle. V Brně to už bylo lepší, měl jsem první zkušenost za sebou a dojel na 8. místě. No a na loňskou sezónu jsem se snažil dobře připravit a výsledek znáš.
Tvá nejhorší vzpomínka na závody ?
Asi loňskej Pannoniaring, nemohl jsem se tam pořádně chytit.
Tvoje nejlepší zážitky ze závodů ?
Asi první místo na prvním závodě loňské sezóny, i když to bylo na letišti (Trenčín), tak ten pocit byl super.
Máš nějaký jezdecký vzor ?
Přímo vzor ne, ale líbí se mi kariéra Tomáše Foukala, svůj první závod jel v pozdním věku a pořád mu to jde.
Tvůj názor na oficiální dění kolem MČR ?
Jak se říká, peníze jsou až na prvním místě, můžeme být rádi, že se českej mistrák jede, alespoň tak jak se jede, při nedostatku financí všude v republice je to celkem zázrak. Počet závodů je podle mne vyhovující (6-7), aby se mohli celého seriálu zúčastnit většina jezdců, už jen z časových a finančních důvodů a kdo má vyšší ambice a dostatek prostředků jede třeba celej AA Cup apod.
A názor na život v depu a vztahy mezi jezdci ?
Myslím si, že je to jako všude, někdo ochotně poradí pomůže, někdo vás jen využije…
Chceš něco vzkázat začínajícím jezdcům nebo těm co uvažují o roli závodního jezdce?
Chci říct, že na škole pro nováčky absolutně chyběla praktická část, alespoň tenkrát před 3 roky, nevím jak je to teď, ale hlavně teoretický výklad zkušenějšího jezdce jak se vůbec chovat na dráze, hlavně z pohledu bezpečnosti, abych neohrozil sebe a hlavně ostatní, jezdí se dost rychle a zbytečná neznalost může stát někoho život. To jsem si ověřil i v praxi při loňské sezóně, občas to bylo ze začátečníky hodně krizové a zbytečně.
Máš vytyčené nějaké cíle do již zahájené sezóny ?
Chtěl bych být do třetího místa ve volné a jet pár závodů superbiků, troch se tam „rozkoukat“.
Letos se ti nějak lepí smůla na paty, pád v Brně, závada na technice v Maďarsku, je to jen souhra náhod ?
Já doufám, že ano.
Tvůj team má na naše poměry (dle mého názoru) dobrou webovou prezentaci, jak vznikl nápad založit vaše stránky ?
Chtěli jsme se ukázat, dříve jsme měli naše stránky jako součást webu místního motocyklového klubu a později jsme se osamostatnili.
Změnil se od založení vašich stránek jejich účel ?
Dříve jsme se soustředily hlavně na techniku a různé technické vymoženosti pro závodní stroje, nyní je to převážně prezentace našeho týmu a pár rad pro začátečníky je tam taky.
Pokud by jsi měl někomu poděkovat, kdo by to byl ?
Chtěl bych poděkovat panu PhDr. Jiřímu Svobodovi, bývalému tajemníkovi AMK Brno, dále Drahomírovi Komárkovi, Marku Svobodovi, všem v týmu co mi na závodech pomáhají a všem partnerům.
Přeji ti mnoho úspěchů v letošní sezóně.
Díky, snad to nějak půjde, zatím jsem letos moc nenajezdil.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist