Rozhovor s Jaroslavem Černým

Rozhovor se slovenským jezdcem Jaroslavem Černým, který je novou akvizicí týmu Akuna Racing. Rozhovor vznikl v předvečer prvního závodu European Superstock na okruhu ve Valencii.

Sérii rozhovorů pořízených ve španělské Valencii u příležitosti zahájení evropské motocyklové sezóny dnes zakončíme rozhovorem s mladým slovenským jezdcem Jaroslavem Černým, který od letošního roku nastupuje na čtyřtaktním stroji Honda v týmu Akuna Racing k závodům European Superstock. Stejně jako v případě jeho kolegů z této třídy, tedy Tomáše Mikšovského a Matěje Smrže, byl s Jarom rozhovor veden v sobotu podvečer, tedy den před jeho ostrou premiérou, při které si dojel v konkurenci 38. jezdců ke konečnému 26. místu.
Jaro, čtyřtakt je pro tebe nový stroj, jaké jsou z této motorky tvoje první pocity?
No tak určitě je to něco jiného jak dvěstěpadesátka. První pocity byly trošku smíšené, protože dvěstěpadesátka je závoďák, u tohohle je vidět, že to je dělané z cestovní motorky, není to od základu "GePéčko". No, ale myslím, že první pocit byl celkem dobrý.
Jaké byly pro tebe první testy v cartageně?
V Cartageně jsme byli společně s Matesem trochu nemocný. Když jsme se konečně dostaly k testování, tak pršelo. Dokázali jsme ten trénink využít a něco připravit.
Pak přišla Almerie, pro tebe neznámá trať. Jak to probíhalo tam?
Zajel jsem tam 1:45 a dostal jsem se do tohohle času velmi lehce. S trénováním v Almerii jsem celkem spokojený, určitě se dobře projevila změna okruhu v tom, abychom byli trochu rozjezděný. Když jsem přijel sem do Valencie, tak jsem ovšem čekal něco lepšího.
Jak vzpomínáš na svou první kvalifikaci ve "štokách"?
Předně jsem byl překvapený, jak jsou všichni ostatní hodně vyrovnaný a velmi rychlí. Doufám, že se mezi ně rychle dostanu.
Dnes si měl nějaký problém, zastavil si. Co se stalo?
Trošku jsme se snažili nastavit pérování motocyklu, ale nefungovalo nám to podle představ. V první kvalifikaci to bylo zadní péro a ve druhé, tedy dnešní kvalifikaci, to byl naopak předek.
Kolik si k dnešnímu dnu najezdil na čtyřtaktu kilometrů?
Je to něco okolo 1300 kilometrů.
Z čeho si prozatím měl nejlepší pocit?
Zatím jsem asi žádný neměl.
A nejhorší pocit?
Když jsem se podíval na dnešní výsledky kvalifikace a na moje postavení pro start závodu. Toto se mi ještě nestalo.
Už si s tímto motocyklem taky havaroval?
Ano, jednou v Almerii.
Co se stalo?
Trochu jsem si to popletl s dvěstěpadesátkou, ale to k tomu přece patří.
Jaké máš cíle do této sezóny?
Zhruba od té poloviny sezóny bych chtěl být několikrát na bodovaném místě. Udělám všechno pro to, aby to tak dopadlo.
A tvoje cíle do zítřejšího závodu?
Budu se snažit, aby to dopadlo co nejlépe, i když z mé výchozí pozice ... Budu se snažit, aby to bylo jednoduše to nejlepší co ze sebe dokážu dostat.
Co říkáš na svého slovenského kolegu Libora Bučka?
Určitě má s tímto motocyklem více zkušeností jak já. Zítra se, ale budu snažit, abych byl lepší Slovák já. Závěrem ještě jednou připomenu, že Jarova premiéra skončila na 26. místě, když se stal opravdu lepším slovenským jezdcem. Libor Buček totiž havaroval ve čtvrtém z dvacátého místa, když jel několik pozic před oběma jezdci týmu Akuna Racing.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist